Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.06.20
8234 3
Друкувати
Обране

Електронна трудова книжка замість паперової: головні плюси і мінуси нововведення

Переводити паперові трудові книжки в електронні в Україні будуть впродовж п'яти років.


Анастасія Іщенко, Сьогодні.

 

На початку літа Кабінет міністрів схвалив законопроєкт про введення електронної трудової книжки. Тепер документ повинен ухвалити парламент, після чого в Україні будуть поступово зникати паперові трудові книжки. Сайт "Сьогодні" розповідає, що зміниться для українців з впровадженням електронного документа.

3 червня Кабінет міністрів України затвердив законопроєкт про електронну трудову книжку і запропонував його на розгляд парламенту.

"Фактично ми йдемо шляхом відмови від паперових трудових книжок. Ми визначаємо законодавчі підстави для автоматичного призначення пенсій за віком через особистий електронний кабінет особи на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України", – зазначила Марина Лазебна, міністр соціальної політики.

Про те, щоб впровадити в Україні електронні трудові книжки замість паперових, розмови ходять давно. Наприклад, з такою ж ініціативою виступав попередній уряд. Влада планує, що паперові трудові книжки залишаться на руках у самих людей, а весь облік трудової діяльності вестиметься в електронному форматі. Якщо ж працівник захоче, щоб всі відомості були також в його паперовій трудовій, відділ кадрів зобов'язаний буде вносити в книжку всі записи.

Завдяки електронному обліку трудової діяльності, пенсії за віком українцям також хочуть нараховувати автоматично, а якщо у працівника будуть якісь уточнення, він зможе внести їх в будь-який момент. У Мінсоцполітики повідомили, що наповнити цей реєстр планують впродовж наступних п'яти років.

Денис Соловей, юрист Gracers Law Firm, каже, що в електронній трудовій книжці можна подивитися інформацію про трудові відносини працівника і роботодавця, починаючи з 1998 року. Інформацію про трудову діяльність до 1998 року можна буде подати у вигляді сканованих копій, завірених електронним підписом.

"Отже, навіть втративши паперову трудову книжку, вся інформація буде доступна в онлайн сервісі. На цей момент паперові трудові книжки залишаються чинними, однак в майбутньому планується оформлення паперових трудових книжок лише за бажанням працівника", – зазначив Соловей.

Олег Горецький, керуючий партнер ЮФ "Горецький і Партнери", розповідає, що на кожну застраховану особу заводитиметься персональна електронна облікова картка. Ці дані зберігатимуться ще 75 років після смерті людини.

"Електронна трудова книжка буде розділена на п'ять частин. Перша частина складатиметься з номера посвідчення застрахованої особи, ПІБ, дати народження, статі, громадянства, оцифрованого підпису і фото, а також місця проживання, номера телефону та адреси електронної пошти. Пізніше будуть внесені відомості про смерть. Друга частина – інформація про страховий стаж, заробітну плату, сплачену суму ЄСВ. Третя частина вказуватиме особливий статус громадянина. Четверта частина відобразить виплати за окремими видами загальнообов'язкового державного соцстрахування. П'ята частина відобразить загальний страховий стаж українця", – каже Горецький.

Чим хороші електронні трудові книжки

Уже зараз кожен українецьможе перевірити інформацію про записи у своїй трудовій книжці, починаючи з 2000 року, в особистому кабінеті на сайті Пенсійного фонду. Щоправда, для того, щоб увійти в кабінет, знадобиться особистий ключ електронно-цифрового підпису (ЕЦП). Але електронні книги просто сканують і таким чином вносять дані в єдину базу, тому в уряді хочуть зробити цей процес сучаснішим і спрощенішим.

Філіп Орлов, керівник і керуючий партнер юридичної компанії "Наказ", зазначив, що безумовним плюсом є те, що інформація, яка є в електронній трудовій книжці, вже підтверджена і в майбутньому не виникне проблем з неправильним заповненням та визнанням недійсними записів або ситуацією, коли запис в книзі вносився фіктивно, без нарахування податків і подання відповідних звітів.

"Відпаде питання про зберігання і пересилання трудових книжок і ситуацій, в яких проводилися різного роду маніпуляції з утримуванням трудових книжок. Паперові трудові книжки до включення всіх відсутніх даних і надалі використовуватимуться з метою отримання даних про трудову діяльність працівників (за періодами, яких немає в реєстрі)", – пояснює Орлов.

Зореслава Кудиба, член Асоціації правників України, каже, що виникає безліч судових суперечок через те, що трудову книжку не видають у момент звільнення, а саме електронні трудові книжки могли б вирішити цю проблему.

"Після введення електронної трудової книжки у роботодавця має зникнути обов'язок вручати звільненому працівникові його трудову книжку, а потім повинні припинитися випадки ухилення недобросовісними працівниками від її отримання для впровадження в майбутньому судового спору. Крім того, є окремі випадки відмови роботодавця в поверненні трудової книжки або погроз її знищення, зокрема, для тиску на працівника, підписання ним певних заяв тощо. Думаю, такі інциденти також повинні зникнути в майбутньому", – говорить Кудиба.

Владислав Волинець, д.ю.н., керуючий партнер INPRAXI LAW, зазначив, що в тому вигляді, в якому зараз існує трудова книжка, вона себе вичерпала. Повинні піти в минуле виписки з трудових книжок, журнали обліку їх руху, перевірки ведення і будь-яка інша бюрократія.

"Ідея скасування трудових книжок в тому вигляді, в якому вони зараз є, не нова і обговорюється давно. Ця ідея відмінно вписується в загальний тренд дерегуляції та сучасні способи зберігання інформації і отримання доступу до такої інформації. Така відміна повинна дозволити бізнесу і державі не витрачати додатковий час і ресурси на адміністрування трудових книжок, в тому числі не наймати відповідних фахівців", – каже Волинець і додає, що для впровадження електронних трудових книжок обов'язково потрібно вносити зміни до Трудового кодексу.

Незважаючи на те, що така процедура повинна спростити життя як простим українцям, так і кадровикам, у вигадки все ж є і низка мінусів.

Мінуси введення електронних трудових книжок

Андрій Шульгін, юрист ЮК Kachura Lawyers, зазначає, що обов'язковим ведення електронних трудових книжок стане тільки після ухвалення законопроекту, який вносить зміни до низки нормативних актів.

"Серед негативних моментів – той, що в подальшому буде велика кількість позовів і скарг про невідповідність електронної інформації фактичній. Це може стосуватися причин звільнення або іншої інформації, яка вноситься до реєстру. Тому можу порадити всім перевіряти дані про себе, які вносяться роботодавцем, оскільки чим швидше буде виявлено невідповідність, тим швидше вона буде подолана", – каже Шульгин.

До того ж, в день звільнення працівник не зможе перевірити коректність запису в трудовій.

"Якщо роботодавець подасть звіти неправильно або взагалі їх не подасть, записів про звільнення в трудовій не буде. На цей момент, навіть копія паперової трудової книжки та наказу про звільнення не вирішують ситуацію, що склалася. Пенсійний фонд може тільки відправити запит роботодавцю з проханням подати відповідні звіти", – говорить Орлов.

Він додав, що є ще один несподіваний нюанс – назва компанії підтягується до пенсійного фонду за кодом ЄДРПОУ. А якщо назва компанії зміниться, то у вашій історії роботи буде вже нова назва. Наприклад, якщо у вас досвід роботи в будівельній сфері і компанія називалася "будівельник 6", а потім вона перепрофілювалася і змінила назву на "автоломбард 2", то у вас в пенсійному кабінеті буде "автоломбард 2", що буде виглядати трохи дивно.

Зореслава Кудиба додала, що більшість не довіряють цій ініціативі зовсім, а державі потрібно буде зосередитися на максимальному захисті даних українців.

"З метою експерименту я особисто вирішила протестувати нововведену систему "Електронна трудова книжка". І була трохи розчарована. В електронній версії моєї трудової книжки містяться незрозумілі записи про звільнення мене з роботи, яких насправді не було. Якщо в інформації про страховий стаж є відомості про стаж роботи на двох підприємствах за цей період, то в електронній трудовій книжці занесені записи про декілька звільнення за цей період і повторні прийняття на роботу.

Тому у мене питання: яким чином ці відомості з'явилися, і хто тепер це виправлятиме? А для осіб, які виявлять це пізніше? Коли так званий пробний період завершиться, буде потреба в отриманні виписки про стаж?", – каже Кудиба.

Денис Соловей додає, що всі перенесені дані з паперової версії до електронної необхідно ретельно перевірити, так як існує ймовірність відображення некоректної інформації.

"Відповідальність за збереження даних в електронному вигляді лежить на державі, однак якщо її було пошкоджено або резервні копії, можливі проблеми з підтвердженням стажу, тому краще зберегти паперову версію трудової книжки. Ще однією складністю є перенесення даних про трудовий стаж до 1998 року. Якщо ж відомості за цей період не точні або взагалі відсутні, то для багатьох буде проблемою відшукати документи за той період", – підсумував Соловей.

Шановні користувачі! Тепер ви можете дізнаватися всі останні новини порталу Бухгалтер.com.ua першими в TELEGRAM і VIBER спільнотах! Більш детально за посиланням.

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


коментарі
(3)
Юлія
22.06.2020
Це тепер почнеться. Ні. звичайно щось нове, що покращує роботу - йе звичайно добре, але чи покращить воно? Чи приведе до зайвого розбирання у залі суду.
Світлана
24.06.2020
Стає незрозумілим, як кадровик буде рахувати стаж, що дає право на надбавку за вислугу років (н-д: педагогічний стаж) при прийнятті на роботу, якщо трудової книжки не буде і як можна буде його визначити?Говориться про полегшення для кадровика, коли будуть електроннні книжки, а з вищесказаного виходить так, що відділ кадрів записи робити не буде, але за бажанням працівника зробить, то не краще вести і зберігати книжки в сейфі і робити записи відразу, а ніж потім коли принесе працівник трудову, років через 10 і проситиме зробити записи за весь період роботи. Піднімай особову справу, всі накази, нічого не прогав і не пропусти та ще й пиши всі переміщення за всі роки, хіба це полегшення? Багато не продуманого.....
Оля Світлана
25.06.2020
Ага, сейчас же это будет кадровик! Это как всегда на плечи бухгалтера упадет.
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн