ІПР — немає, а «інвалідний» норматив — є?
Відповідають: Фонд соціального захисту інвалідів (лист від 01.10.2018 р. № 1/3-140/02-01), Держпраці (лист від 05.10.2018 р. № 7850/1/4.2-ДП-18) і Мінсоцполітики (лист від 23.10.2018 р. № 20396/0/2-18/29).
Висновки з відповідей: копія ІПР повинна зберігатися у роботодавця. Інформація, що міститься в ній, дає можливість контролювати дотримання умов праці, рекомендованих (з боку МСЕК) працівникові з інвалідністю.
Водночас якщо працівник не надав ІПР, то відмовити в працевлаштуванні (звільнити) його не можна. ІПР не є обов’язковим документом при прийнятті на роботу (не зазначена в ст. 24 КЗпП).
На запитання щодо впливу ІПР на «норматив» усі відомства промовчали.
Тому вважаємо: «поки що» залишається актуальним старе роз’яснення Фонду соцзахисту інвалідів (у листі від 26.03.2007 р. № 1/6-172), яке стверджує, що для підтвердження інвалідності особи і «заліку» її в норматив потрібні копія довідки МСЕК і копія пенсійного посвідчення або посвідчення одержувача державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії.