МОН затвердило Порядок оцінювання програм підвищення кваліфікації та супервізії педагогів у межах експериментального проєкту

Міністерство освіти і науки України наказом від 09 грудня 2025 року №1608 затвердило Порядок установлення відповідності програм підвищення кваліфікації та/або супервізії педагогічних працівників умовам реалізації експериментального проєкту щодо закупівлі відповідних освітніх послуг.
Документ прийнято на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.2025 №1439 та з метою забезпечення єдиних вимог і критеріїв до розроблення програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Що регулює новий Порядок
Порядок визначає механізм встановлення відповідності програм підвищення кваліфікації та/або супервізії педагогічних працівників умовам експериментального проєкту, а також вимоги до їх змісту, структури та оцінювання результатів навчання.
Аналіз програм здійснюється відділом професійного розвитку педагогічних працівників Державної установи «Український інститут розвитку освіти» через державну інформаційно-комунікаційну систему професійного розвитку педагогів.
Основні вимоги до програм
Програми підвищення кваліфікації та/або супервізії повинні відповідати таким критеріям:
- розроблення для цільових груп учасників експериментального проєкту (вчителі, керівники та заступники керівників закладів загальної середньої освіти);
- відповідність Державному стандарту базової та профільної середньої освіти;
- затвердження програми суб’єктом підвищення кваліфікації або супервізором;
- розроблення на основі типових програм, перелік яких затверджено додатком до Порядку;
- відповідність професійним стандартам «Вчитель закладу загальної середньої освіти» та «Керівник закладу загальної середньої освіти».
Обсяг та зміст програм
Програми, розроблені на основі окремих модулів типових програм, повинні мати обсяг не менше 15 годин або 0,5 кредиту ЄКТС. Допускається зміна змістового наповнення програм, але не більше ніж на 30%.
Оцінювання результатів підвищення кваліфікації здійснюється на основі компетентнісного підходу та має забезпечувати прозорість, об’єктивність і можливість зворотного зв’язку.
Типові програми підвищення кваліфікації
Додатком до Порядку визначено перелік типових програм, зокрема за такими напрямами:
- подолання освітніх втрат у базовій та профільній середній освіті;
- психосоціальна підтримка та травма-інформований підхід;
- реалізація державних стандартів базової та профільної середньої освіти;
- кар’єрне консультування учнів;
- інклюзивне навчання;
- цифрові технології педагогічної діяльності;
- наставницька діяльність та супервізія педагогічних працівників.
Результати перевірки програм
За результатами аналізу інформація про відповідність програм умовам експериментального проєкту вноситься до державної інформаційної системи професійного розвитку педагогічних працівників.