Інформація по темі "" | Публікації по тегу
buhgalter.com.ua
14219 4
Друкувати
Обране

Верховна Рада дала старт переходу на електронні трудові книжки

Ухваленим в першому читанні законопроектом планується п’ятирічний перехідний період використання як паперового, так і електронного варіанту трудової книжки.


Законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу законів про працю України, Основ законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та ряду інших законодавчих актів щодо запровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

У зв’язку з цим передбачається врегулювати механізм накопичення, обробки та використання цієї інформації, зокрема, для ведення трудових книжок, обчислення страхового стажу, укладення трудового договору, призначення пенсій та інших цілей, передбачених законодавством, доступу до цієї інформації осіб, якої вона стосується, а також за її згоди – третіх осіб.

Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд.

Передбачається, що включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою. Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис.

Призначення пенсії за віком здійснюватиметься автоматично (без звернення особи) у разі набуття застрахованою особою права на призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку, на підставі відомостей, наявних в системі персоніфікованого обліку. У разі відсутності в системі персоніфікованого обліку даних про страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком, територіальний орган Пенсійного фонду зобов’язаний інформувати застраховану особу про це та про необхідність їх подання.

Пропонується використання інформації з Реєстру застрахованих осіб для підтвердження:

  • основного місця роботи працівника згідно з поданою ним заявою;
  • права/спадщину на земельну частку (пай) члена колективного або іншого сільськогосподарського підприємства;
  • періодів навчання осіб в закладах вищої освіти, а також здобутої ними освіти, набутого стажу;
  • проходження стажування студентами і учнями вищих та професійно-технічних навчальних закладів;
  • складення Присяги державного службовця, прокурора, посадової особи місцевого самоврядування; присвоєння, зміни та позбавлення рангу державного службовця;
  • присвоєння, зміни або позбавлення дипломатичного рангу дипломатичного службовця;
  • інформації про трудову діяльність кандидатів на посади членів Кабінету Міністрів України, члена Рахункової палати, члена Вищої ради правосуддя, прокурорів, директора Українського інституту книги;
  • видачі, продовження та обліку листків непрацездатності тощо.

Проєкт Закону зареєстровано за № 3623.

env_icon Наш сайт корисний для вас?

Отримуйте першими актуальні новини! env_icon

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


Коментарі (4)
наталья
02.09.2020
прикольно, а повесят эту работу как всегда на бухгалтеров?
Енгрібьорд наталья
02.09.2020
У нас хоч кадровик є. А так звісно на бухгалтерів. Хто як не ми
Оля
03.09.2020
У меня семь кадровиков и я одна, мне - хана
Ира
03.09.2020
У нас семь бухгалтеров и одна transparent_pxl.png
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд