Особливості публічних закупівель на період воєнного стану: проект постанови КМУ
На виконання цієї норми Мінекономіки розробило проект постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Документом, зокрема:
- визначаються нові вартісні пороги (закупівля товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн) для обов’язкового застосування ЕСЗ шляхом проведення відкритих торгів або використанням електронного каталогу;
- надається право замовнику використовувати ЕСЗ, якщо вартість закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту) є меншою ніж 100 тис грн, послуг з поточного ремонту – менше ніж 200 тис грн, робіт – менше ніж 1,5 млн грн;
- визначається перелік підстав для незастосування ЕСЗ. Це, наприклад, закупівля товарів, робіт і послуг для:
- проведення заходів із мобілізації та цивільного захисту;
- будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування місць проживання внутрішньо переміщених та евакуйованих осіб;
- будівництва, реконструкції, капітального або поточного ремонту захисних споруд цивільного захисту, у тому числі подвійного призначення, найпростіших споруд, укриттів;
- підготовки до проведення опалювального сезону (крім закупівлі енергоносіїв).
Також без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу може здійснюватися закупівля, якщо:
- інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів, належить до інформації з обмеженим доступом або її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку;
- замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення;
- встановлюється право для замовників застосовувати електронний каталог без обмеження вартості закупівлі;
- надається можливість учасникам процедури закупівлі подавати тендерні пропозиції з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів (за умови, якщо замовником зазначено в тендерній документації, що він приймає такі тендерні пропозиції, та визначено прийнятний відсоток перевищення);
- встановлюється обов’язок для замовника відхиляти тендерні пропозиції з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену ним в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовником не визначено в тендерній документації, що він приймає до розгляду такі тендерні пропозиції або не зазначено прийнятний відсоток перевищення;
- розширюються можливості для зміни істотних умов договору про закупівлю після його укладання;
- скорочуються строки та спрощуються умови проведення відкритих торгів, визначених ЗакономУкраїни «Про публічні закупівлі»;
- розширюються можливості для використання механізму виправлення помилок учасником процедури закупівлі (тендерна пропозиція якого визначена ЕСЗ найбільш економічно вигідною), допущених учасником процедури закупівлі в поданій ним тендерній пропозиції.
Зверніть увагу: до визначення Кабміном особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування згідно зі змінами відповідно до Закону № 2526-IX, закупівлі, розпочаті згідно із Законом «Про публічні закупівлі» або чинними нормативно-правовими актами КМУ, якими охоплюються питання закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану, завершуються відповідно до порядку, встановленого Законом «Про публічні закупівлі» або такими нормативно-правовими актами відповідно.
На це вказало Мінекономики у листі від 12.09.2022 № 3323-04/64632-06.
Також у зазначеному листі наголошується, що згідно Закону № 2526-IX договори про закупівлю, державні контракти (договори), укладені до набрання чинності цим Законом, діють до їх повного виконання відповідно до умов, на яких вони були укладені, або до їх припинення (розірвання).