Інформація по темі "" | Публікації по тегу
28.09.23
118 0
Друкувати
Обране

Розроблення індивідуальної норми витрати палива: чи можна оплатити і в яку чергу?

В яку чергу провести видатки?

Дійсно, в умовах воєнного стану є певні обмеження щодо здійснення видатків. Ба більше, встановлено чітку черговість проведення видатків, яку унормовано Порядком № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Першочерговими в період дії воєнного стану залишаються видатки на національну безпеку і оборону.

Натомість переважна більшість дозволених видатків можуть бути проведені у другу чергу. Їх коло чітко окреслено у п. 19 Порядку № 590.

Проаналізувавши видатки другої черги, бачимо, що видатків на розробку тимчасової індивідуальної базової лінійної норми витрат палива на автомобіль серед них немає.

Таким чином, зазначені видатки можуть бути проведені лише у третю чергу.

Також нагадаємо: будь-які товари, роботи і послуги можна оплатити у другу чергу під час реалізації проєктів, виконання програм допомоги за підтримки ЄС, урядів іноземних держав, іноземних фінансових та донорських установ і міжнародних фінорганізацій, у т. ч. на умовах співфінансування.

Який КЕКВ застосувати?

Також пропонуємо розглянути, який КЕКВ слід застосувати під час планування та проведення видатків на розроблення тимчасової індивідуальної базової лінійної норми витрат палива на автомобіль.

Традиційно у питаннях застосування КЕКВ виходимо з економічної суті платежу та керуємося Інструкцією № 333*.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Видатки на оплату послуг з розробки нормативів слід планувати та проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» (п.п. 2.2.4 Інструкції № 333).

Відмова Казначейства у здійсненні платежу

Також приділимо увагу факту відмови Казначейства у здійсненні платежу.

Відмова Казначейства в прийнятті платіжної інструкції на здійснення видатків неодмінно має бути обґрунтованою.

З цього приводу варто звернутися до норм п.п. 10.8 Порядку № 938* та п.п. 11.8 Порядку № 1407**.

* Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Мінфіну від 23.08.2012 № 938.

** Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Мінфіну від 24.12.2012 № 1407.

Так, платіжна інструкція не приймається до виконання у разі:

а) неправильного заповнення реквізитів та/або недотримання вимог до оформлення платіжної інструкції;

б) відсутності в обліку органів Казначейства відповідних бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;

в) невідповідності платежу зареєстрованим бюджетним зобов’язанням та бюджетним фінансовим зобов’язанням;

г) невідповідності зазначеного КЕКВ та класифікації кредитування бюджету економічній характеристиці платежу;

ґ) обмеження здійснення видатків та надання кредитів, що встановлюється нормативно-правовими актами;

д) накладення арешту на кошти, які перебувають на відповідному рахунку розпорядника бюджетних коштів;

е) зупинення операцій з бюджетними коштами на відповідному рахунку розпорядника бюджетних коштів;

є) відміни процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсною та/або договору про закупівлю нікчемним; оскарження відповідно до ст. 18 Закону № 922* на період призупинення процедури закупівлі; наявності відповідного рішення органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону № 922;

ж) в ідсутності або недостатності залишків коштів на відповідних рахунках бюджетних установ та організацій;

з) перевищення показників, затверджених у кошторисах, планах асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), планах спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), планах надання кредитів із загального фонду бюджету, планах використання бюджетних коштів;

и) неподання документів, що підтверджують отримання товарів, робіт/послуг за договорами, згідно з умовами яких було здійснене авансування;

і) відсутності затвердженого за погодженням з місцевим фінансовим органом в установленому порядку паспорта бюджетної програми, крім бюджетних програм, за якими не складаються паспорти бюджетних програм.

* Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

Отже, вважаємо, що у випадку читача підставою для неприйняття органом Казначейства платіжної інструкції до виконання є саме обмеження щодо здійснення видатків, встановлені Порядком № 590. І в цьому разі відмова Держказначейської служби є цілком правомірною.

За матеріалами сайту i.factor.ua

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі