Заманливі та фальшиві: де читати об’єктивні відгуки про товари?
Заманливі та фальшиві: де читати об’єктивні відгуки про товари?
Black Friday — грандіозний розпродаж і час небувалих знижок. Коли ми обираємо товар, нам однаково важливі як ціна, так і якість. З офлайн-магазинами просто: прийшов, подивився, заплатив. З онлайн-покупками складніше. Хвалебні коментарі здаються замовними, а негатив привертає увагу та не дає об’єктивно оцінити продукт. Як зрозуміти, які відгуки варті уваги?
Навіщо читати відгуки?
- Незрозуміло, що з якістю речі або послуги. Фотографії не завжди відображають реальність, а описи можуть бути неповними, прикрашеними або розмитими.
- Хочеться заздалегідь зрозуміти, якого рівня сервіс отримаєш. Чи буде товар добре упакований, як швидко прийде, як діє продавець у разі виникнення проблем.
Відгуки дають змогу оцінити можливі перспективи. Щоправда, не всі відгуки однаково корисні. Їх треба пропускати через власний фільтр.
Де шукати відгуки?
Що більше майданчиків ви оглянете, то краще. Відгуки можна знайти в різних місцях.
- Сайти та соцмережі продавця або бренду. Довіряти записам варто з обережністю, адже на цих майданчиках негатив легко видалити. Також можна писати позитивні коментарі самим собі. Але іноді на сайтах продавців все ж бувають різні відгуки.
- Маркетплейси та агрегатори. На цих майданчиках ситуація краща. Зазвичай просто так прибрати негатив не вдасться, проте замовні відгуки та підступи конкурентів ніхто не скасовував.
- Сайти-відгукники. Здавалося б, де шукати чесні відгуки, як не тут. Але все не так просто. Ці майданчики дають користувачам змогу заробляти на публікації коментарів. Щоб вийти на хоч якийсь дохід, потрібно писати постійно. А для цього доведеться або купувати дуже багато всього й тоді прибуток не окупить витрати, або отримувати товари по бартеру та гроші за рекламу. Бренди не обирають для співпраці тих, хто пише негатив. Далекоглядні користувачі відгукників часто намагаються не висловлюватися негативно, особливо про продукцію бренду, з яким хотіли б працювати.
Є й інший бік. Якщо людина почне писати суцільно позитив, їй не віритимуть. Тому вона обирає цапом-відбувайлом компанію, з якою їй не світить працювати. Або під роздачу можуть потрапити засоби, які всі люблять. Так вищий шанс отримати більше коментарів і переглядів, щоб опинитися у фокусі уваги маркетологів.
Як отримати з відгуків користь?
Оцініть співвідношення негативних і позитивних коментарів. Абсолютно всі не можуть бути задоволені. Якщо у відгуках однотипні захоплення та поганих зовсім немає, це підозріло. З цієї причини варто критично поставитися й до суцільного негативу в думках. Це не завжди означає, що товар поганий. Злість людям властиво виплескувати набагато частіше, ніж подяку.
Відсічіть «сміттєві» коментарі. Буває, під товаром багато коментарів. І його середня оцінка невисока. Здається, що річ погана, але краще почитати відгуки. Може виявитися, що більшість негативних послань ґрунтуються ні на чому. Наприклад, людина замовила сорочку жовтого кольору, але для неї вона виявилася надмірно жовтою. Або просто написала, що очікувала не цього, не вказуючи, які були очікування та чим саме розчарував товар. Такі коментарі не приносять користі.
Пробуйте розпізнати замовні відгуки. Їх часто залишають люди, які просто беруть завдання на біржі та в очі не бачили те, про що пишуть. Але не варто думати, що такі коментарі обов’язково схожі. Існує маса інструкцій, як написати відгук, який читачі вважатимуть правдоподібним.
Ось що має насторожити.
- Багато зайвих подробиць. Наприклад, відгук про дієтичну добавку починається з далекої передісторії про те, як в юності боліло коліно, як жоден лікар не допоміг, минуло років десять, і ось подруга порадила диво-засіб. Такий коментар може розтягнутися на кілька рядків, але ми нічого з нього не дізнаємося. Замовники чомусь вважають, що так достовірніше.
- Вказано який-небудь дрібний недолік, який ні на що не впливає. Замовники думають, що повністю позитивні коментарі зчитуються як куплені, тому просять писати як про переваги, так і про недоліки. Мінуси мають або бути дуже суб’єктивні, або не стосуватися основних характеристик товару. А якщо якісь «проблеми» все ж таки виникли, продавець їх швидко вирішив.
- Детальна назва товару. Якщо в коментарі описано, як чудова бритва Gillette Mach3 Turbo 3D з двома змінними картриджами гладко голить волосся, його, найімовірніше, куплено. Замовникам це потрібно для пошуковиків. Справжнім покупцям рідко спадає на думку копіювати повністю назву товару, адже вони вже пишуть відгук на його сторінці.
- Дивні помилки або штучний сленг. За задумом, кульгава граматика та розмовний стиль мають надати тексту правдоподібності. Але автору, який звик писати правильно, важко припуститися помилок навмисне. Нерідко копірайтери намагаються розставити помилки нібито у випадкових місцях або імітують розмовну мову. Як правило, це помітно.
На 100 % не можна бути впевненим, замовний відгук чи ні. Реальні коментатори теж можуть ставити мільйон знаків оклику, писати жахливо безграмотно або починати з історії зародження життя на Землі. Але загалом орієнтуватися на ознаки, зазначені вище, можна.
Витягніть корисне з решти відгуків. Подивіться фотографії, почитайте, чим людей не влаштував саме продукт. Не враховуйте коментарі, де скаржаться не на товар, а, наприклад, на службу доставки або не дають взагалі жодної конкретики. Деякі недоліки, які знаходять покупці, можуть бути для вас несуттєві. Людина поставила кавоварці низьку оцінку через короткий шнур, але чи є це проблемою? А ось скарги на брак — інша справа.
Зверніть увагу, як бренд працює з негативом. Якщо з товаром усе чудово, вам буде без різниці. Але якщо доведеться контактувати з продавцем у спірній ситуації, напевно хотілося б, щоб діалог склався ввічливо, спокійно та з повагою до вас.