Мікрокредитування по-українськи: нові правила для МФО і узагальнений портрет позичальника
Зростання попиту на мікропозики і певна неврегульованість правовідносин у цій сфері викликали необхідність у прийнятті відповідного закону, який почав діяти з 1 січня нинішнього року. Що нового з'явилося в правилах “гри” і хто звертається за мікропозикою, читайте у цій статті.
Що змінилося на ринку онлайн-кредитів у 2021 році
Нові правила онлайн-кредитування регулюють роботу компаній, які надають позики, і захищають права споживачів. Основні з них такі:
-
Розміри пені і штрафів за прострочення виплати по кредиту в сумі до 6 тисяч гривень не можуть перевищувати його подвійну суму.
-
МФО не може змінювати відсоткову ставку, порядок її розрахунку і погашення боргу в бік, що погіршує становище позичальника.
-
Клієнт зобов'язаний надати кредитору згоду на обробку персональних даних, а кредитна організація — передати отриману інформацію в Бюро кредитних історій.
-
Фінансова організація повинна надавати клієнту повну інформацію умови кредитування.
Чи готові МФО працювати в нових умовах
Частина компаній позитивно сприйняла законодавчі зміни, адаптувала свої умови до нових вимог і продовжує працювати. Це в основному ті організації, які працюють давно, мають сформовану клієнтську базу і достатньо засобів, щоб вистояти в конкурентній боротьбі, запропонувавши більш вигідні умови. Наприклад, сервіс EuroGroshi, крім мінімального пакету документів і відсутності прихованих платежів (що є в багатьох подібних організаціях), зацікавлює позичальників спецпропозиціями. Скажімо, доступний новим і постійним клієнтам сервісу Євро Гроші промокод передбачає нижчу відсоткову ставку (1,9%), 25-процентні знижки на позики. Компанія час від часу проводить акції (для участі в них потрібно виконати певні умови), розіграші цінних подарунків. Дізнатися про всі актуальні бонусні пропозиції, програми лояльності і інші способи економії можна на сайті промокодів Promocodius.com.
Яким є потенційний клієнт МФО
За інформацією фінансових аналітиків кожного дня до МФО звертається 150-200 тисяч клієнтів. Близько 60% договорів укладаються на суму від двох до чотирьох тисяч гривень, майже 30% клієнтів позичають 4-5 тисяч.
Найчастіше за кредитом звертаються громадяниу віці 18-37 років. Живуть вони переважно у столиці і Київській області,а також у Львові, Харкові, Одесі, Дніпрі.
На противагу усталеній в суспільстві думці, що позичальниками найчастіше є неодружені чоловіки, дані компаній свідчать: представників сильної статі лише на 15% більше, ніж жінок. Приблизно 45% позичальників мають сім'ї і стільки ж ніколи не були одружені.
Замовляють “гроші до зарплати” в основному з смартфонів, але є і ті, хто використовує айфон (майже 20%).