Валерій Маковецький: еволюція Фокстроту – операційні знахідки протягом 26 років
Бренд, заснований Валерієм Маковецьким та Геннадій Виходцевим, наразі є лідером галузі електроніки та побутової техніки в Україні. Але досягти лідерства у бізнесі партнерам допоміг ряд вдалих та своєчасних операційних рішень.
Валерій Маковецький про 5 операційних рішень, які зробили Фокстрот
Бізнесмен Валерій Маковецький, як голова наглядової ради Фокстрот, краще всіх знає шлях, який пройшов знаний в Україні рітейлер задля того, аби досягти актуального становища у бізнесі. Компанія здійснила цілу низку операційних рішень, які сьогодні виглядають буденними та природними, але на ті часи були проривними. Ось список новацій, які були імплантовані в ринок фокстротівцями:
-
Торгівельна мережа, головою наглядової ради якої є Валерій Маковецький, в 1994 році вперше використала залізничний транспорт задля доставлення товару у регіони. На ті часи це стало справжнім ноу-хау. А тандем Виходцева та Маковецького відразу виділився серед конкурентів – техніка у збільшених обсягах завозилась у чітко обумовлені строки та у великих розмірах завдяки такої логістичної знахідки. Завдяки використанню залізничного транспорту компаньйони змогли суттєво наростити обсяги продажів, у 10 разів збільшили прибуток, заробили імідж надійних партнерів та перейшли у вищу лігу українського рітейлу у своєму секторі.
-
У 2010 році компанія систематизувала роботу з банками у площині споживчого кредитування. Компанія Фокстрот поставила у пріоритет покупця та зобов’язала банкірів чітко виписати умови кредитування та прибрати приховані платежі. Позики стали максимально зручними для користувача, а компанія знову якісно наростила обсяги продажів та консолідувала у торгівельних залах магазинів ринок споживчих кредитів.
-
Співпраця з Euronics – найбільшою закупівельною групою електроніки і побутової техніки, що працює у 35 країнами Європи – дозволила компанії збільшити асортимент та пропонувати своїм покупцям побутову техніку та електроніку по найкращій ціні. Фокстрот – перша українська компанія, яка стала членом Euronics.
-
Прозорість бізнесу. Для інвесторів надзвичайно важливий рівень прозорості бізнесу. Саме тому Група компаній Фокстрот, яка розвиває бренд Foxtrot, почала замовляти міжнародні аудиторські перевірки. Звіти з них постійно викладаються на офіційному сайті ГКФ в рамках договору з ООН. Прозорість компанії привабила інвесторів, що дозволило збільшити частку «Фокстрот. Техніка для дому» на ринку майже в 2 рази.
-
У 2015 році компанія почала інтенсивно впроваджувати омніканальну модель ведення бізнесу. Відбулася інтеграція операційних процесів у 162 цегляних магазинах торгової мережі з роботою офіційного інтернет-магазину компанії. Була систематизована інформація про рух товарів, складські залишки, замовлення з сайту та купівля у магазині, видача товару у найзручнішому для клієнта місці. Задля переходу на омніканальну бізнес-модель було оновлено та оптимізовано офіційний сайт Фокстроту. Одночасно з цим була запущена нова маркетингова кампанія “Живи наживо!”, яка супроводжувалась нарощенням присутності рітейлера у соціальних мережах.
Наслідком низки зважених та ефективних операційних рішень компанії, головою наглядової ради якої є Валерій Маковецький, стало багаторічне лідерство Фокстрота у галузі торгівлі побутовою технікою та електронікою. Компанія має найбільшу кількість стаціонарних магазинів у своєму сегменті ринку в Україні. З 1998 по 2018 роки Foxtrot посідає перші місця у престижних національних ТОПах і рейтингах. Наприклад, «Вибір року в Україні» у сфері підприємств торгівлі та послуг у номінаціях "Столичний супермаркет електроніки року" (2003-2005), «Краща мережа магазинів електроніки та побутової техніки в Україні» (2006 - 2011). У 2019 році компанія очолила ТОП-5 рітейлерів України за версією журналу "Бізнес" та визнана найкращим роботодавцем України у сегменті ритейл електроніки і побутової техніки за версією інтернет-видання “Власть денег”. Наразі у “Фокс-клубі” – фірмова програма лояльності – членство мають 9 мільйонів покупців, а журнал “Кореспондент” у 2020 році надав компанії 5 місце у рейтингу самих “оцифрованих” брендів України.