Зміна МВО + річна інвентаризація: чи може бути 2 в 1
Ні, об’єднати ці два випадки та провести одну інвентаризацію одночасно ні в якому разі не можна. Пояснимо чому.
Річ у тім, що для кожного з цих випадків проведення інвентаризації Положенням № 879* передбачено не тільки свої підстави, але й строки проведення.
Так, проведення інвентаризації є обов’язковим у разі зміни матеріально відповідальних осіб (далі — МВО). При цьому проводять таку інвентаризацію виключно в обсязі активів, які знаходяться на відповідальному зберіганні таких осіб. У такому разі інвентаризація повинна бути проведена у день приймання-передачі справ новій МВО.
З огляду на це, «перша» інвентаризація має бути проведена в день призначення та передачі справ в обсязі активів, які передаються на відповідальне зберігання новій МВО.
Тепер щодо проведення річної інвентаризації. До речі, це також є одним із випадків, коли проведення інвентаризації є обов’язковим заходом. І по-перше, установи повинні провести її перед складанням річної звітності до дати балансу. Таким є припис п. 10 розд. I Положення № 879.
По-друге, проводять таку інвентаризацію в обсягах, визначених п. 6 розд. I Положення № 879. Власне, це означає, що така інвентаризація має охоплювати всі види активів та зобов’язань установи незалежно від їх місцезнаходження.
І по-третє, для проведення річної інвентаризації в Положенні № 879 не встановлена конкретна дата, коли установа повинна провести перевірку активів та зобов’язань. Разом з тим при плануванні такого заходу все ж таки слід орієнтуватися на строки проведення інвентаризації, визначені п. 10 розд. I Положення № 879.
Як бачимо, для об’єднання двох інвентаризацій немає підстав. Розуміємо, що спокуса провести ці дві процедури заразом чимала, але це призведе до плутанини у документах. А тому не гаючи часу, проводьте «першу» інвентаризацію та закріплюйте такі цінності за новою МВО. І вже після цього розпочинайте річну інвентаризацію.
Бюджетна бухгалтерія, листопад, 2022/№ 44