Статті: Державна служба

З набуттям чинності Законом України «Про державну службу» у червні-липні поточного року була реалізована програма «Управління персоналом на державній служби» в рамках спільного проекту Представництва Фонду Ганса Зайделя в Україні і Національного агентства України з питань державної служби «Розвиток спроможності Нацдержслужби щодо замовлення та розроблення програми підвищення кваліфікації державних службовців».
Про перетворення державної служби говорять уже давно. І ось нарешті відбулося! Новий Закон про держслужбу, прийнятий «під завісу» 2015 року, почне працювати з 1 травня 2016 року. При цьому під нього мають бути розроблені повний віз і маленький візок нормативки. Як впоратися з таким обсягом інформації? Зараз головна мета — ознайомитися з основними положеннями Закону про держслужбу та наявної нової нормативної бази про держслужбу, ну а далі поповнюватимемо свій багаж знань «по ходу п'єси».
Новий Закон «Про державну службу» визначає принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби. У цій статті ми розглянемо правовий статус держслужбовця.
Новорічний подарунок від Президента у вигляді підпису під новим Законом «Про державну службу» викликав серед спільноти держслужбовців гамму різноманітних емоцій — від «все одно нічого не зміниться» до «нарешті дочекалися». Водночас, попри усі емоції, критику правового регулювання державної служби і прогнози щодо подальшої долі держслужбовців новий Закон набуде чинності 1 травня 2016 року. А отже, часу на аналіз нових норм залишилось не дуже багато. Тож давайте без зайвих розмов вивчати вимоги нового законодавства разом, і розпочнемо це робити прямо з першого випуску Держслужбовця у 2016 році.
Про необхідність розробки і прийняття нового Закону про державну службу останні 5 — 6 років не говорив тільки лінивий. У тому, що ним буде Закон від 17.11.2011 р. № 4050-VI, усі були впевнені на сто відсотків. Але — не судилося! Весною цього року до Верховної Ради було внесено новий проект нового закону, який пройшов перше читання. Це проект Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 2490). Він був поданий Кабінетом Міністрів України і прийнятий Верховною Радою України за основу 23 квітня 2015 року. Ціле літо попри усі негаразди і плітки, що точилися навколо цього проекту, депутати, посадовці, залучені експерти і усі зацікавлені особи опрацьовували законопроект, який нарешті було винесено на друге читання. То що ж ми маємо на цей час? Давайте розглянемо основні положення проекту разом.
Одним із шляхів просування по службі державного службовця є присвоєння йому більш високого спеціального звання — рангу. І неначебто про ранги вже відомо все, але до редакції надходить багато запитань з цього приводу. У цій статті ми пропонуємо розглянути правила та порядок присвоєння рангів, зокрема, які ранги, ким та коли може бути присвоєно державним службовцям, що обіймають відповідні категорії посад.
У листі дописувача зазначено таке: до моменту переведення на роботу до центру зай нятості особа декілька років працювала у державній нотаріальній конторі на посаді консультанта. Чи можна цей період роботи консультантом зарахувати до стажу державної служби?
К государственному служащему применено дисциплинарное взыскание в виде выговора. Каким образом оно может быть снято до окончания одного года, если после объявления ему выговора государственный служащий проявил дисциплинированность и добросовестность в исполнении служебных обязанностей? (г. Луганск)