Статті: Державна служба

Відсторонення від посади як спосіб усунення державного службовця від виконання посадових обов’язків без розірвання трудового договору реалізується за допомогою декількох процедур, передбачених Законом про держслужбу, КЗпП, КПК та антикорупційним Законом, які різняться підставами та порядком відсторонення.
Як виконати рішення суду щодо поновлення на посаді незаконно звільненого працівника? Чи можливо виконати рішення суду та оформити поновлення на посаді незаконно звільненого працівника, якщо на його посаді вже працює інший? Які наслідки можуть настати у разі непоновлення посадовця на роботі? Чи передбачена відповідальність за невиконання рішення суду? Чи потрібно вимагати звернення працівника до держоргану з відповідною заявою про його поновлення? Відповіді на ці запитання ми пропонуємо розглянути у статті. Тетяна БЕЗРУК, юрист
З набуттям чинності Законом України «Про державну службу» у червні-липні поточного року була реалізована програма «Управління персоналом на державній служби» в рамках спільного проекту Представництва Фонду Ганса Зайделя в Україні і Національного агентства України з питань державної служби «Розвиток спроможності Нацдержслужби щодо замовлення та розроблення програми підвищення кваліфікації державних службовців».
Про перетворення державної служби говорять уже давно. І ось нарешті відбулося! Новий Закон про держслужбу, прийнятий «під завісу» 2015 року, почне працювати з 1 травня 2016 року. При цьому під нього мають бути розроблені повний віз і маленький візок нормативки. Як впоратися з таким обсягом інформації? Зараз головна мета — ознайомитися з основними положеннями Закону про держслужбу та наявної нової нормативної бази про держслужбу, ну а далі поповнюватимемо свій багаж знань «по ходу п'єси».
Новий Закон «Про державну службу» визначає принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби. У цій статті ми розглянемо правовий статус держслужбовця.
Новорічний подарунок від Президента у вигляді підпису під новим Законом «Про державну службу» викликав серед спільноти держслужбовців гамму різноманітних емоцій — від «все одно нічого не зміниться» до «нарешті дочекалися». Водночас, попри усі емоції, критику правового регулювання державної служби і прогнози щодо подальшої долі держслужбовців новий Закон набуде чинності 1 травня 2016 року. А отже, часу на аналіз нових норм залишилось не дуже багато. Тож давайте без зайвих розмов вивчати вимоги нового законодавства разом, і розпочнемо це робити прямо з першого випуску Держслужбовця у 2016 році.
Про необхідність розробки і прийняття нового Закону про державну службу останні 5 — 6 років не говорив тільки лінивий. У тому, що ним буде Закон від 17.11.2011 р. № 4050-VI, усі були впевнені на сто відсотків. Але — не судилося! Весною цього року до Верховної Ради було внесено новий проект нового закону, який пройшов перше читання. Це проект Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 2490). Він був поданий Кабінетом Міністрів України і прийнятий Верховною Радою України за основу 23 квітня 2015 року. Ціле літо попри усі негаразди і плітки, що точилися навколо цього проекту, депутати, посадовці, залучені експерти і усі зацікавлені особи опрацьовували законопроект, який нарешті було винесено на друге читання. То що ж ми маємо на цей час? Давайте розглянемо основні положення проекту разом.
Одним із шляхів просування по службі державного службовця є присвоєння йому більш високого спеціального звання — рангу. І неначебто про ранги вже відомо все, але до редакції надходить багато запитань з цього приводу. У цій статті ми пропонуємо розглянути правила та порядок присвоєння рангів, зокрема, які ранги, ким та коли може бути присвоєно державним службовцям, що обіймають відповідні категорії посад.
У листі дописувача зазначено таке: до моменту переведення на роботу до центру зай нятості особа декілька років працювала у державній нотаріальній конторі на посаді консультанта. Чи можна цей період роботи консультантом зарахувати до стажу державної служби?
К государственному служащему применено дисциплинарное взыскание в виде выговора. Каким образом оно может быть снято до окончания одного года, если после объявления ему выговора государственный служащий проявил дисциплинированность и добросовестность в исполнении служебных обязанностей? (г. Луганск)