Статті: Запобігання та протидія корупції

Згідно з рішенням Національного агентства України з питань запобігання корупції від 18 серпня 2016 р. № 1, початком роботи системи декларування є 01 вересня 2016 року. Таким чином, для суб’єктів декларування, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, останнім днем подання декларації за 2015 рік особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, є 30 жовтня 2016 року. Про деякі нюанси цієї деклараційної кампанії і піде мова у цій статті.
За «доброю» традицією після кількох відтермінувань та гучних скандалів дуже важливий для нашої держави процес було запущено. Отже, система електронного декларування почала діяти з 1 вересня, а відповідно, у осіб, які мають вперше подати «антикорупційну» декларацію у 2016 році, є 60 днів для складення та подання декларацій за 2015 рік за новою формою (див. Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10.06.16 р. № 2, зі змінами від 18.08.16 р.).
Завданням цих Методичних рекомендацій є сприяння суб’єктам декларування у заповненні, поданні та оприлюдненні Декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік (далі — Декларація) та аналіз проблематики з питань декларування, яка виникає через певні прогалини у законодавстві.
Закон України від 15.03.16 р. № 1022-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей подання службовими особами декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру у 2016 році»
Отже, друзі, сьогоднішній Спецвипуск ми вирішили присвятити питанням запобігання корупції. Але цього разу ми будемо аналізувати не теоретичні засади законодавства, а суто практичні аспекти. З 26 квітня поточного року певні категорії юридичних осіб мають в обов’язковому порядку затвердити антикорупційну програму. Також нагадуємо читачам, які здійснюють державні закупівлі, — якщо за Законом ваші учасники повинні мати антикорупційну програму, але не затвердили її, допускати цих учасників до участі у процедурах закупівлі не можна. Тепер про усе це більш детально.
Автор: Козіна Віра, директор Департаменту видань для публічно-правової сфери Видавничого будинку «Фактор», адвокат
Автор: Федченко Л., головний редактор
26 квітня 2015 року втратив чинність Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 р. № 3206-VI і розпочали діяти норми Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. № 1700-VII. Який порядок проведення спецперевірок при працевлаштуванні передбачено новим антикорупційним Законом?
Поняття «спецперевірка» вже давно ввійшло у вжиток державних службовців і службовців органів місцевого самоврядування і донедавна не потребувало додаткових обговорень. Але ця процедура, яка регулюється Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» і має свій Порядок, з уведенням у дію Закону України «Про очищення влади», який також має свій Порядок, почала регламентуватися одночасно за двома процедурами. Тобто де-факто з’явився третій «неофіційний» порядок — порядок практичного застосування цих процедур, який може мати свої нюанси за територіальною ознакою, оскільки у кожному регіоні до цих процесів підходять по-своєму.
14.10.14 р. був прийнятий Закон України № 1700-VІІ «Про запобігання корупції»1. Цей Закон вводиться у дію лише 26.04.15 р., і ми вже починали його аналізувати у минулому році. Однак до його редакції вже двічі були внесені зміни, а тому, щоб не плутатись, ми почнемо його аналіз з початку. Сьогодні ми порівняємо термінологію, якою оперує новий Закон, із вже звичними нам термінами, якими до 26 квітня ми користувалися згідно із Законом України від 07.04.11 р. № 3206-VI «Про засади запобігання і протидії корупції»2.