Статті: Бухгалтерський облік

На балансі бюджетної установи на субрахунку 104 обліковується комп’ютерний комплекс (системний блок, монітор, клавіатура та маніпулятор «миша»). Нещодавно з ладу вийшла миша, ремонту вона не підлягає. Для заміни несправної миші придбано нову. На який рахунок слід оприбуткувати нову мишу? Що робити зі старою? Як правильно відобразити в обліку роботи із заміни миши?
Чи включається до доходів міської ради (неприбуткової організації) додатний результат курсових різниць від перерахунку іноземної валюти, отриманої у вигляді гранту?
Минулого року в установі було розроблено та затверджено наказ про облікову політику. Чули від колег, що до такого наказу необхідно внести зміни у 2016 році, але ми й досі цього не зробили. Підкажіть, у чому полягає суть таких змін та як їх правильно внести.
Районна рада придбала за рахунок коштів місцевого бюджету нагрудні знаки депутатів. Як обліковувати такі знаки?
Основною метою ведення бухгалтерського обліку є забезпечення користувачів повною, правдивою та неупередженою інформацією для прийняття рішень. Однак достовірність даних, наведених у фінансовій звітності установи, деколи викликає сумніви. І передусім це стосується вартості активів зі строком служби понад один рік — необоротних активів. Адже у зв’язку із розвитком інфляційних процесів балансова вартість таких активів досить далека від їх реальної ринкової вартості. Вирішити цю проблему покликана процедура переоцінки необоротних активів. Наприкінці минулого 2015 року деякі бюджетні установи знайшли фінансові можливості і вже провели переоцінку необоротних активів. Перед бухгалтерами установ, які все ж таки зважилися на здійснення цієї досить нової і незвичної процедури, постав ряд питань щодо відображення її результатів у обліку. Тож у цій статті ми розповімо, як правильно відобразити переоцінку необоротних активів у бухгалтерському обліку, фінансовій та бюджетній звітності установи, а також коли слід проводити наступну переоцінку.
Четвертий квартал — час підбиття підсумків роботи за рік. Традиційно розпочинається підготовка бюджетних установ до складання річної фінансової звітності. Саме в цей період установи проводять інвентаризацію активів та зобов’язань. Процедура ця відповідальна і вимагає належного ставлення до себе. А коли всі організаційні питання вирішені і власне інвентаризація відбулася, настає час роботи бухгалтера — кропіткої і напруженої. Але впоратися з цим не так вже й складно, якщо знати, як правильно документально оформити та відобразити в обліку і звітності результати інвентаризації. Про все це ви дізнаєтеся з нашої статті.
Упровадження Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі (далі – НП(С)БОДС) змушує бухгалтерів бюджетних установ по-новому відображати, здавалося б, звичні для них господарські операції. Ідеться про бухоблік централізовано закуплених або отриманих безоплатно розпорядниками бюджетних коштів матеріальних цінностей (товарів), які призначено для подальшого їх розподілу, передачі
Сучасні умови глобалізації вимагають постійної розробки та впровадження новітніх технологій у всі сфери нашого життя. Тому обладнання, транспортні засоби, різноманітні інструменти, прилади та інші необоротні активи нині зазнають морального зносу навіть більшою мірою, аніж фізичного. У зв’язку з цим виникає потреба в їх модернізації та дообладнанні. Саме модернізація дає змогу покращити техніко-експлуатаційні характеристики необоротних активів, пристосувати їх до вимог сьогодення і, що не менш важливо, зекономити бюджетні кошти. Адже модернізувати (дообладнати) вже існуючий об’єкт необоротних активів значно дешевше, ніж придбати новий. Як же відобразити операції з модернізації необоротних активів у бухгалтерському обліку, беручи до уваги зміни у законодавстві, які відбулися у 2015 році? Який порядок нарахування амортизації на модернізований об’єкт? Про це та інше дізнаєтесь із цієї статті.
Як правильно встановити непридатність, а потім списати акумуляторні батареї та шини легкових автомобілів, якщо немає ніяких документів про покупку і обліку зазначених зап. частин. На обліку стоїть просто автомобіль. Карта обліку пробігу шин, відповідно, теж відсутня.
Під час інвентаризації виявлено нестачу продуктів харчування. Винна особа встановлена. Як правильно списати продукти та відобразити відшкодування їх вартості винуватцем?