Кошти місцевих бюджетів: новації використання
STOP! штрафні санкції за місцевим боргом
На період дії воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення/ скасування пеня та інші штрафні санкції не нараховуються. Це передбачено оновленим п. 224 розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» БКУ. Причому стосується ця норма простроченої заборгованості суб’єкта господарювання перед АР Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою за кредитом (позикою), залученим АР Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою або під місцеву гарантію, а також за кредитом з бюджету.
Новим місцевим запозиченням бути!
Протягом воєнного стану та шести місяців після його припинення/скасування норми ч. 7 ст. 74 БКУ не застосовуються. Таким є припис п. 226 розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» БКУ.
Це означає, що ВР АР Крим, відповідні обласні та міські ради можуть здійснювати нові місцеві запозичення навіть попри порушення графіка погашення платежів за попередніми позиками.
«Гнучкість» місцевих бюджетів
Коло рішень, які можуть приймати ОМС, місцеві держадміністрації, військово-цивільні (військові) адміністрації, розширено. Це стало «заслугою» нового п. 225 розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» БКУ (ср. USER_SHOW_ID).
Так, відтепер вищезазначені органи можуть приймати рішення щодо:
— здійснення, як виняток із положень ч. 2 ст. 85 БКУ, видатків, не віднесених до відповідних місцевих бюджетів БКУ, і видатків на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів. Такі видатки здійснюються шляхом надання міжбюджетного трансферту з відповідного місцевого бюджету;
— передачі коштів зі спеціального (крім власних надходжень бюджетних установ і міжбюджетних трансфертів) до загального фонду місцевого бюджету. У такому разі, як виняток із положень ст. 72 БКУ, місцевий бюджет може затверджуватися з профіцитом за спецфондом і з дефіцитом за загальним фондом шляхом внесення змін до рішення про місцевий бюджет.
Бюджетна бухгалтерія, серпень, 2022/№ 30