Інформація по темі "" | Публікації по тегу
16.08.24
50 0
Друкувати
Обране

Поліпшення майна за рахунок благодійника: бюджетні аспекти

Бюджетні установи-щасливчики можуть отримати поліпшення майна безкоштовно як благодійну допомогу. Нумо розбиратися з бюджетними аспектами цього процесу.

Бюджетний облік

Благодійна допомога може надходити у вигляді як грошових коштів, так і товарів, робіт та послуг — у натуральній формі.

Розглянемо бюджетний облік отримання благодійної допомоги.

Благодійні внески, гранти та дарунки належать до першої підгрупи другої групи власних надходжень бюджетних установ. Це передбачено ч. 4 ст. 13 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Такі надходження слід відображати за кодом класифікації доходів бюджету 25020100 «Благодійні внески, гранти та дарунки».

УВАГА!

Усі доходи бюджету, включно з власними надходженнями бюджетних установ, мають цільове спрямування

Це передбачено п. 1 ч. 3 ст. 13 БКУ.

Так, власні надходження першої підгрупи другої групи (благодійні внески, гранти та дарунки) бюджетні установи можуть використовувати на організацію своєї основної діяльності. Це чітко визначено в абз. 20 ч. 4 ст. 13 БКУ. Інших шляхів використання зазначених надходжень (передачу іншим установам, закладам тощо) бюджетним законодавством не передбачено.

У разі отримання як благодійної допомоги робіт з поліпшення майна саме така ситуація, адже роботи точно не будуть нікому передаватися.

Тож для отримання такої благодійної допомоги сміливо застосовуйте код доходу бюджету 25020100.

З повним процесом отримання благодійної допомоги ви можете ознайомитися у статті «Благодійна допомога: оформлення та облік» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 28 (ср. USER_SHOW_ID).

Подання довідки про надходження в натуральній формі

У разі отримання благодійної допомоги у натуральній формі (як товари, роботи або послуги) обов’язково потрібно скласти і подати до органів Держказначейської служби Довідку про надходження у натуральній формі.

Подати її необхідно не пізніше останнього робочого дня звітного місяця.

Форму довідки наведено у додатку 32 до Порядку № 938* — для місцевих бюджетів й у додатку 38 до Порядку № 1407** — для державного бюджету.

* Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938.

** Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Мінфіну від 24.12.2012 № 1407.

Подати довідку необхідно у двох примірниках у паперовій або електронній формі (п. 12.7 Порядку № 938).

Один примірник довідки повертається розпоряднику бюджетних коштів, інший — зберігається в органі Казначейства.

Пропонуємо на умовному прикладі розглянути заповнення довідки.

Приклад. Спеціалізований будинок для ветеранів війни та праці, громадян похилого віку та інвалідів 30.07.2024 отримав допомогу від благодійника у вигляді поліпшення будівлі — встановлення дахової сонячної електростанції. Згідно з даними Акта приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) загальна вартість робіт становить 250000 грн. 31.07.2024 до місцевого органу Держказначейської служби було подано Довідку про надходження в натуральній формі.

* Зразок є умовним прикладом, всі дані щодо назви установи, П. І. Б., посад, номерів тощо є умовними.

Внесення змін до кошторису

Як добре відомо, надходження благодійної допомоги не мають постійного характеру. Відповідно розпорядники бюджетних коштів не можуть їх планувати у своїх кошторисах.

З огляду на це, у разі фактичного отримання благодійної допомоги необхідно внести зміни до кошторису в частині спеціального фонду за власними надходженнями. Це передбачено п. 49 Порядку № 228*.

* Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджені постановою КМУ від 28.02.2002 № 228.

Для цього розпорядники коштів державного бюджету відповідно до абз. 2 п. 3.9 Інструкції № 57* повинні підготувати і надати:

— довідку про внесення змін до кошторису, затверджену керівником установи, який затвердив кошторис (додаток 11 до Інструкції № 57);

— зведення показників спеціального фонду кошторису із зазначенням суми змін;

— довідку про підтвердження надходжень до спеціального фонду державного бюджету (додаток 7 до Інструкції № 57), а саме на спеціальні реєстраційні рахунки установи, відкриті в органах Казначейства.

* Інструкція про складання і виконання розпису Державного бюджету України, затверджена наказом Мінфіну від 28.01.2002 № 57.

Що стосується розпорядників коштів місцевих бюджетів, то форми вищезгаданих документів слід шукати у місцевій інструкції зі складання і виконання розпису місцевого бюджету. Втім, зазвичай форми цих документів такі самі, як і затверджені Інструкцією № 57.

Висновки

  • Для отримання благодійної допомоги у вигляді робіт з поліпшення майна застосовуйте код доходів 25020100.
  • Не пізніше останнього робочого дня звітного місяця потрібно скласти і подати до органів Держказначейської служби Довідку про надходження у натуральній формі.
  • У разі отримання робіт з поліпшення майна як благодійної допомоги слід унести зміни до кошторису за спеціальним фондом.

Бюджетна бухгалтерія, серпень, 2024/№ 31

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі