Придбання генератора за кошти залишку освітньої субвенції
Придбання генераторів, як і використання залишків коштів освітньої субвенції загалом, наразі є одними з найактуальніших питань для закладів освіти. Тож розберімося разом, чи можна придбати генератор для школи за кошти залишку минулорічної освітньої субвенції.
Використання коштів залишку освітньої субвенції: останній шанс у 2022 році
Не відкриємо вам Америку, зазначивши, що у 2023 році заклади освіти втрачають можливість використання залишків освітньої субвенції.
Це обумовлено ст. 32 Закону № 2710*.
* Закон України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» від 03.11.2022 № 2710-IX.
Так, у 2023 році залишки коштів освітньої субвенції, які утворилися на кінець 2022 року, перераховуються Держказначейською службою до спецфонду держбюджету. Розпоряджатиметься коштами залишків освітньої субвенції МОН. Такі кошти, зокрема, будуть спрямовані на реалізацію заходів із забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти, видання, придбання, доставку підручників, посібників і навчально-методичної літератури.
Докладніше про це читайте у матеріалі «2022 бюджетний рік — прощавай! Про що слід пам’ятати наприкінці року?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 47.
Тож наприкінці цього року заклади освіти мають останній шанс витратити кошти залишку минулорічної освітньої субвенції. Саме це і радимо зробити таким закладам якнайшвидше.
Придбання генератора за рахунок залишку освітньої субвенції: чи можливо?
Безперечно, генератори вкрай потрібні закладам освіти, зважаючи на ситуацію з перебоями подачі електроенергії внаслідок збройної агресії РФ.
Вважаємо, що витрачання таких коштів на придбання генератора цілком можливе. І ось чому.
Порядок та умови використання залишків освітньої субвенції визначено ч. 4 ст. 1032 БКУ* та п. 3 Порядку № 6**. Так, залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді.
* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.
При цьому такі залишки можна використати з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази відповідних закладів освіти, визначених ст. 1032 БКУ.
Таким чином, у першу чергу залишки освітньої субвенції слід використовувати на оплату праці з нарахуваннями педпрацівників. Адже саме такі видатки є цільовим призначенням субвенції. Про що свідчать ч. 1 ст. 1032 БКУ та п. 3 Порядку № 6.
Оновлення матеріально-технічної бази за рахунок цих коштів можна провести у другу чергу. При цьому під матеріально-технічною базою закладу освіти слід розуміти все його майно.
Першочергові, але не вичерпні, напрями використання залишків освітньої субвенції визначено п. 3 Порядку № 6.
Отже, за рахунок коштів залишку освітньої субвенції можна здійснювати будь-які видатки, пов’язані з оновленням та поліпшенням матеріально-технічної бази закладів освіти.
І з огляду на те, що генератор також є майном закладу освіти, витратити кошти залишку освітньої субвенції на його придбання цілком можливо.
В яку чергу можна купити генератор?
І ось тут на вас чекають певні перепони.
Генератор є джерелом резервного живлення.
Відповідно до п. 19 Порядку № 590* витрачання коштів на придбання джерел резервного живлення можливе у другу чергу виключно за рахунок коштів спеціального фонду.
Якщо ж ідеться про витрачання коштів загального фонду, то видатки на придбання генератора можна провести, на жаль, лише у третю чергу. Адже у другу чергу за кошти загального фонду відповідно до п. 19 Порядку № 590 передбачено видатки на оренду генератора, а не на його придбання.
Бюджетна бухгалтерія, грудень, 2022/№ 48