Інформація по темі "" | Публікації по тегу
26.02.20
55845 6
Друкувати
Обране

Електронна трудова книжка: перше знайомство

Про запровадження електронного обліку трудової діяльності ви, шановні читачі, вже знаєте із попереднього нашого спецвипуску (див. статтю «Трудовий стаж: переходимо на електронний облік» // Спецвипуск «Оплата праці»+ «Кадровик», 2020, № 2/1). Сьогодні ми покажемо, як виглядає ваша електронна трудова книжка та де її знайти. Також розкажемо, як передати скан-копії паперової трудової книжки до ПФУ для внесення даних до Реєстру застрахованих осіб.


Облік трудового стажу

Зараз ведеться подвійний облік даних про трудову діяльність працівників. Як і раніше, на всіх найманих працівників роботодавці зобов’язані вести паперові трудові книжки. До них записують «трудову» біографію працівника.

Крім того, постановою КМУ від 27.11.2019 р. № 1084 запроваджено електронний облік трудової діяльності. Відомості про трудову діяльність працівника зберігаються в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Реєстр застрахованих осіб). Звісно, у такому Реєстрі поки що немає повної інформації про трудовий стаж, але процес уже розпочався. І все йде до того, що незабаром ми повністю перейдемо до електронного обліку трудового стажу.

До Верховної Ради Уряд передав законопроєкт від 27.12.2019 р. № 2686, який передбачає запровадження обліку трудової діяльності працівників в електронній формі (перехід на електронні трудові книжки).

Крім того, у перехідних положеннях проєкту Закону «Про працю» від 28.12.2019 р. № 2708 закладені дві важливі норми. По-перше, з дня набрання чинності Законом про працю трудова книжка перестане бути основним документом про трудову діяльність працівника. По-друге, роботодавці протягом 3 місяців із дня набрання чинності цим Законом повинні будуть видати трудові книжки працівникам.

Очевидно, що до цього моменту їх скан-копії мають потрапити до Реєстру застрахованих осіб.

Звісно, це ще законопроєкти і невідомо, коли вони стануть законами. Але перехід на електронні книжки неминучий. Тож пропонуємо потихеньку знайомитись із ними.

Де знайти свою електронну трудову книжку?

Кожен найманий працівник уже зараз може «зазирнути» до своєї електронної трудової книжки. Відповідний сервіс уже працює на вебсайті ПФУ.

Для цього потрібні всього дві речі.

1. Комп’ютер чи інший пристрій, який має доступ до Інтернету.

2. Електронний цифровий підпис (ЕЦП).

Сподіваємось, що з першим жодних проблем немає. А от сертифікати ЕЦП є далеко не у всіх працівників. Однак засмучуватись не варто.

На сьогодні це не проблема.

Отримати електронний підпис досить просто, і до того ж зробити це можна безкоштовно. Якщо ви отримуєте зарплату на картковий рахунок, то зверніться до свого банку.

Багато банківських установ надають такі послуги своїм клієнтам. Якщо ні — можна звернутись до Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, який надає електронні довірчі послуги, зокрема й фізичним особам.

Далі все просто.

Зайдіть на портал електронних послуг ПФУ (portal.pfu.gov.ua). У правому верхньому куті натисніть поле «Вхід» (див. рис. 1).

 

Рис. 1. Вхід на Портал електронних послуг ПФУ

Потім потрібно обрати спосіб входу.

1. Звичайні фізичні особи (працівники) мають обрати «Фізична особа». А от роботодавці (як юридичні особи, так і ФОП) мають обрати «Юридична особа».

2. Із списку АЦСК оберіть свого надавача послуг ЕЦП (в якому ви отримали електронний підпис).

3. Укажіть шлях до вашого ключа ЕЦП та введіть свій пароль до нього.

Для входу до свого особистого кабінету залишиться натиснути зелену кнопку «Увійти з ЕЦП» (див. рис. 2).

 

Рис. 2. Вхід до особистого кабінету застрахованої особи

Зверніть увагу! Ваш ключ ЕЦП не обов’язково має бути записаний на захищений носій (токен). Для цього може підійти будь-який носій (звичайна флешка, CD-диск чи жорсткий диск вашого комп’ютера). Згодом ПФУ має забезпечити можливість входу з використанням електронної системи BankID

Яка інформація є в особистому кабінеті

Зайшовши до системи, застрахована особа може побачити багато цікавої інформації про себе. Зокрема, можна перевірити інформацію про зарплату, яка була зазначена роботодавцем у ЄСВ-звітах, та дані про страховий стаж (див. рис. 3).

 

Рис. 3. Дані про страховий стаж в особистому кабінеті

Якщо ви виявите, що зазначений страховий стаж значно менший, ніж реальний — не панікуйте.

Там автоматично підраховується стаж лише за даними персоніфікованого обліку з 2004 року. Попередні періоди поки що не враховані. Хоча якщо ви заглянете до вашої електронної трудової книжки (див. рис. 4 нижче), то знайдете більше даних.

 

Рис. 4. Дані електронної трудової книжки

Як бачите, в електронній трудовій книжці вже є дані про прийняття на роботу та звільнення за даними, які роботодавці почали подавати ще з 1998 року. Але там немає повних даних, які були записані в паперову трудову книжку, зокрема і про займані посади. Для того щоб привести ці електронні дані у відповідність із реальними, подано урядовий законопроєкт № 2686 до Верховної Ради. Він передбачає, що всі дані з паперових трудових книжок будуть внесені до Реєстру застрахованих осіб.

Для цього у розділі «Комунікації з ПФУ» є сервіс «Надання скан-копій трудової книжки» (див. рис. 5).

 

Рис. 5. Сервіс для завантаження скан-копій паперової трудової книжки

Скористатись ним можуть як застраховані особи (працівники), так і роботодавці. Щоправда, останні поки що не дуже зацікавлені в тому, щоб вносити дані про трудову діяльність своїх працівників до Реєстру. Адже наразі жоден нормативний документ не зобов’язує їх це робити. Тому всі чекають відповідного закону.

Однак технічні можливості для цього вже є.

Перед внесенням скан-копій система видає коротку інструкцію (див. рис. 6).

 

Рис. 6. Технічні вимоги до скан-копій трудової книжки

Як бачите, сканувати можна:

• або окремо кожну сторінку трудової книжки і зберегти їх у форматі JPG;

• або відразу всі сторінки трудової книжки і сформувати один (загальний) файл у форматі PDF.

Натиснувши на кнопку «Продовжити», ви перейдете безпосередньо до розділу завантаження (див. рис. 7).

 

Рис. 7. Відправляємо скан-копії до ПФУ

Якщо ви зайшли у систему як фізична особа, то побачите власні дані.

Роботодавець може заповнити форму на свого працівника.

Потім потрібно натиснути кнопку «Додати файл» та обрати заздалегідь підготовлені скан-копії трудової книжки.

Не забудьте поставити «галочку» про те, що даєте згоду на обробку персональних даних у спеціальному полі. Нагадаємо: роботодавці мають відправити скановану копію такої згоди.

Натискаєте «Відправити до ПФУ» і копія вашої трудової книжки буде передана до ПФУ.

Якщо працівник загубив трудову книжку чи в ній відсутня якась інформація про трудовий стаж, то потрібно буде надати скан-копії документів про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою КМУ від 12.08.93 р. № 637. Такі скан-копії мають містити всі сторінки та поля відповідних документів, бути придатні для сприйняття їх змісту, зокрема дані про серію та номер бланків документів.

Оцифрування відомостей про трудову діяльність працівника на підставі сканованих копій документів здійснюватиме відповідальна особа органу ПФУ шляхом доповнення персональної облікової картки в Реєстрі застрахованих осіб інформацією, наявною в завантажених сканованих копіях документів.

Звісно, для цього у ПФУ мають бути відповідні трудові ресурси, адже цей процес автоматизувати не вийде — всі трудові книжки заповнені вручну.

Можливо, частину цієї роботи законодавець перекладе на роботодавців — щоб вони передавали разом зі скан-копіями вже сформований файл (електронну базу), який можна буде завантажити у систему (як це було під час запровадження електронної податкової звітності).

Тож чекаємо, поки вийдуть відповідні закони і система запрацює на повну силу.

 

Цю статтю та ще багато цікавої інформації ви знайдете у спецвипуску журналу "Олата праці" + "Кадровик", № 4/1 від 27 лютого 2020 року

Микола ШПАКОВИЧ, головний редактор журналу "Оплата праці"

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Газета «Оплата праці»



Коментарі
(6)
Просто Бух
27.02.2020
І не працює воно ні разу, декілька раз намагалась...ПДФ файл "воно" взагалі не бачить, А джипегі - крутить-крутить-крутить-крутить, і безрезультатно.
Просто Бух Просто Бух
27.02.2020
О, вибачаюсь, запрацювало) Тільки ПДФ все одно не бачить, а джипегі завантажило.
Светлана
27.02.2020
У на с получилось и от физ.лица та организации фал jpg каждый файл отдельно, сначало згода, а потом трудовая от организации все файлы, крутит, крутит и отправляет, если не получается пробуйте на другом компьютере потому что сертификати могут путатся если не один на компьютере
Татьяна
03.06.2020
Уже обновлены в личном кабинете ПФУ параметры скан-копий трудовой книжки - сканы должны быть цветными
Ірина
10.06.2020
Хто підкаже, які параметри сканування виставити, щоб отримати правильне зображення, і щоб розміри файлу не перевищували 1 мб? У мене ні пдф ні jpg не виходять 1 мб, тільки більші, навіть після стискання зображень.
Йосиф Ірина
23.11.2020
Пропоную метод - можливо не оптимальний, але знижує об'єм файлу з 3-4 Мб до 920-980 Кб.У мене сканер налаштовано на фото з роздільчою якістю зображення 600 крапок на 1 кв. дюйм. Це для якісного скану. Змінивши роздільчу якість до 300 крапок на 1", зміните і об'єм файлу, але може погіршитись зображення і не усі записи можна буде читати.Тому пропоную отриманий скануванням з високою роздільчою якістю файл jpg відкрити за допомогою програми читання точкових зображень Pаint (відкривається "відкрити при допомозі" при натисканні правої клавіші мишки).Далі з правого боку внизу на лінійці масштабування змінити масштаб, щоб уся сторінка поміщалася на моніторі.Далі на верхній панелі натиснути "виділити"- "прямокутне виділення" і хрестоподібним курсором виділити зображення сканованої копії і скопіювати його у окремий ipeg-файл.Далі на верхній панелі відмітити кнопку "змінити розмір" і у новому віконці змінити розмір зображення у пікселях, поставивши мітки на кнопках "зберегти пропорції" і "пікселі".Зменшуйте пікселі до отримання файлу розміром меншим за 1 Мб.
Залишити коментар:
Ваше ім`я
Коментарі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн