Інформація по темі "" | Публікації по тегу
10.06.21
566 0
Друкувати
Обране

Портал електронних послуг ПФУ: отримуємо користь

У світлі діджиталізації, що настає, портал електронних послуг ПФУ (portal.pfu.gov.ua) викликає дедалі більше інтересу як у застрахованих осіб, так і у страхувальників. Давайте з'ясуємо, чим же цікавий цей сервіс.


«Сім-Сім, відчинись!»

Послуги порталу ПФУ доступні всім застрахованим особам, пенсіонерам та страхувальникам (юрособам і ФОП). Зареєструватися й увійти на портал можна декількома способами.

1. Зареєструватися за заявою (подальший вхід — за логіном і паролем). Для цього спочатку доведеться особисто відвідати територіальний орган Пенсійного фонду (ПФ) й оформити відповідну заяву. У ПФ вам видадуть спеціальний реєстраційний код, який потім потрібно буде ввести для завершення реєстрації на порталі.

2. Увійти з використанням ЕП (електронного підпису). Якщо у вас є чинний ЕП:

• натисніть кнопку «Вхід» у правій верхній частині екрана й оберіть вкладку «За ЕЦП»;

• у рядку «Бажаєте увійти як» оберіть, як хто ви входите на портал (наприклад, як фізособа чи юрособа);

• у рядку «Виберіть АЦСК» оберіть із випадного списку той АЦСК, у якому ви отримували ЕП.

Вхід на портал можливий за допомогою ЕП тільки тих АЦСК, які зазначені в списку.

Якщо вашого АЦСК немає в списку, то зайти з таким ЕП не вийде;

• оберіть файл ключа (він може знаходитися на будь-якому носії — наприклад, на флешці або жорсткому диску комп’ютера) і введіть пароль;

• натисніть кнопку «Увійти за ЕЦП».

3. Увійти за допомогою засобів Інтегрованої системи електронної ідентифікації — Bank ID або Mobile ID. Для цього:

• натисніть кнопку «Вхід» і на вкладці «За GOV ID» оберіть свій статус (фіз- чи юрособа);

• пройдіть авторизацію за допомогою Bank ID (обираєте відповідний банк) або Mobile ID (обираєте оператора зв’язку — Київстар, Vodafone чи Lifecell; зазначаєте тип користувача — фізособа чи ФОП / представник юрособи та номер телефону).

Авторизувавшись на порталі, в особистому кабінеті ви зможете скористатися низкою послуг від ПФ — швидко й не виходячи з дому/офісу.

Застрахованим особам

Яку інформацію про себе можуть отримати на порталі ПФУ фізособи?

На вкладці «Моя заробітна плата» можна перевірити інформацію про зарплату, яка була зазначена роботодавцями в пенсійних і ЄСВ-звітах. Тут указані загальна сума зарплати, сума в межах максимальної величини, з якої сплачується ЄСВ, та сума зарплати, врахована для пенсії.

Не переймайтеся, якщо за останніми місяцями взагалі немає даних. Або є дані тільки щодо суми зарплати, а в графі «Враховано для пенсії» стоять нулі. Це може бути (і найімовірніше) пов’язано із затримкою внесення відповідних даних до системи.

По-перше, об’єднана звітність (джерело даних про зарплату) наразі подається після звітного кварталу.

По-друге, дані про сплачений ЄСВ «розносяться» за застрахованими особами ще пізніше.

Тобто повна картина відобразиться ближче до середини кварталу, що настає за звітним.

На вкладці «Мій страховий стаж» можна проглянути інформацію про страховий стаж починаючи з 2004 року. Попередні періоди поки не враховані.

При цьому на вкладці «Електронна трудова книжка» є більше даних, зокрема відомості про прийняття на роботу і звільнення починаючи з 1998 року. Але й тут немає повних даних із трудової книжки.

Тут же можна проглянути й скан-копії трудової книжки, звичайно, за умови, що ваш роботодавець уже передав їх до ПФУ.

Відкривши вкладку «Запит на отримання електронних документів», можна сформувати запит на отримання довідки про трудовий і страховий стаж (додаток 9), довідки ОК-5 або ОК-7 тощо.

Нагадаємо: довідка ОК-5 формується за період із 2000 року. На підставі ОК-5 можна проаналізувати свій страховий стаж і заробітну плату, яка буде врахована при призначенні пенсії.

Довідка ОК-7 формується за період із 2011 року й містить відомості про суми заробітної плати, з якої сплачувався ЄСВ (у межах максимальної величини), та страховий стаж. На підставі інформації про стаж з ОК-7 визначається, яким буде відсоток лікарняних.

У ФОП за пільговими періодами сплати ЄСВ у 2020 — 2021 роках* відповідні місяці в довідці ОК-5 відображатися повинні (до стажу для пенсії зараховуються), а в ОК-7 — ні (до стажу для лікарняних не зараховуються).

* Березень — травень 2020 року — для всіх ФОП. Грудень 2020 року, січень — травень 2021 року — для платників ЄП групи 1.

За результатами обробки вашого звернення вам будуть відправлені зразок документа у вигляді pdf-довідки й електронний документ, підписаний ЕП ПФУ, який є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органі ПФУ. Проглянути отриманий документ можна у вкладці «Мої документи» або у вкладці «Мої звернення».

Якщо вам потрібен паперовий документ (виписка із системи персоніфікованого обліку або виписка з пенсійної справи — для пенсіонерів), на порталі ПФУ ви можете подати запит на його підготовку (вкладка «Запит на підготовку паперових документів»). Після чого ПФУ вам відповість, де й коли можна отримати вже підготовлені документи.

І, нарешті, через портал електронних послуг застрахована особа може передати до ПФУ скан-копії своєї трудової книжки (вкладка «Відомості про трудові відносини»). Але раніше потрібно підготувати скан-копії сторінок трудової книжки. Вони повинні відповідати низці вимог, зокрема:

1) можна відсканувати кожну сторінку окремо як JPG-файл, а можна сформувати повний документ з усіма сторінками трудової книжки як pdf-файл. При цьому розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб.

Усі скан-копії мають бути кольоровими;

2) скануємо всі заповнені сторінки розділів «Відомості про роботу», «Відомості про нагородження», «Відомості про заохочення» і вкладиш оригіналу трудової книжки.

Далі заповнюємо записи паперових документів, скан-копії яких будуть додані до звернення, додаємо файли зі скан-копіями, підписуємо ЕП і відправляємо до ПФУ.

Після того як ПФУ обробить звернення, ви зможете в особистому кабінеті на порталі побачити актуальні дані про свою трудову діяльність (вкладка «Електронна трудова книжка»).

Страхувальникам

А чим можуть «поживитися» на порталі електронних послуг роботодавці?

Довідки про стаж. Найчастіше роботодавців цікавлять довідки ОК-5, ОК-7 і додаток 9 (довідка про трудовий і страховий стаж).

Нагадаємо: додаток 9 містить дані про період трудової діяльності застрахованої особи починаючи з 2004 року. А довідку ОК-7 роботодавець може отримати лише за період перебування застрахованої особи в трудових відносинах лише з ним.

За весь період трудової діяльності (починаючи з 2011 року) довідку ОК-7 може отримати застрахована особа на себе також через портал ПФУ (див. вище), роздрукувати її та надати роботодавцю.

Щоб отримати зазначені довідки, роботодавцеві необхідно обрати розділ «Комунікації з ПФУ», вкладка «Запит на отримання електронних документів». У вікні, що відкрилося, заповнити новий запит на отримання інформації про співробітника, підписати дані страхувальника за допомогою ЕП і відправити запит до ПФУ.

Відповідь на запит (зі статусом «Виконано») ви знайдете в розділі «Мої звернення».

Електронна трудова книжка. Подати скан-копії трудових книжок працівників роботодавець може через вкладку «Відомості про трудову діяльність». Тут потрібно заповнити дані застрахованої особи, заповнити записи паперових документів, скан-копії яких будуть додані до звернення, додати файли зі скан-копіями (вимоги до скан-копій див. вище), підписати звернення ЕП і відправити до ПФУ.

Поки подання скан-копій не є обов’язком роботодавця. Хоча процес цей давно запущено*. Але незабаром на виконання вимог Закону № 1217** повинен з’явитися порядок подання відомостей для створення електронних трудових книжок від ПФУ. У ньому вже, судячи з усього, й побачимо «зобов’язалівку». Але, знову ж таки, поживемо — побачимо.

* Вам буде цікавою стаття «Трудова книжко: давай, до побачення?» (спецвипуск «ОП», 2021, № 4/1, с. 18).

** Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 р. № 1217-IX.

Інші сервіси. Також на порталі електронних послуг ПФУ в роботодавця є можливість:

• в особистому кабінеті перевірити відомості про себе, що містяться в Єдиному реєстрі страхувальників, у тому числі наявність/відсутність заборгованості зі сплати страхових внесків і ЄСВ;

• проглянути відомості про подані звіти з результатами їх обробки (вкладка «Звітні відомості»);

• отримати інформацію з Єдиного реєстру листків непрацездатності щодо застрахованих осіб, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою (пункт меню «Листки непрацездатності»);

• проглянути, сформувати і роздрукувати заяву-розрахунок за листками непрацездатності (пункт меню «Заяви-розрахунки»).

Біляєва Олена

Оплата праці, червень, 2021/№ 11

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.