Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.02.24
32 0
Друкувати
Обране

Соціальна транспортна послуга: як визначити вартість?

На балансі нашого територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі — терцентр) є спеціалізований автомобіль. Як розрахувати вартість соціальної транспортної послуги?

Чи можливо надавати соціальні транспортні послуги?

Бюджетні установи можуть надавати лише ті види платних послуг, які дозволені до надання законодавством.

УВАГА!

У разі надання платних послуг, не передбачених законодавством, усю суму отриманих за них коштів доведеться віддати до бюджету

На цьому свого часу наголосили фахівці Держказначейської служби в листі від 14.10.2011 № 16-04/918-2970.

Щодо установ соціального захисту, то під час визначення видів дозволених до надання платних послуг слід керуватися Переліком № 1417*.

* Перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання структурними підрозділами територіа льного центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затверджений постановою КМУ від 29.12.2009 № 1417.

Відповідно до п. 1 Переліку № 1417 терцентр, зокрема, може надавати транспортні послуги.

Таким чином, хвилюват ися не слід, терцентр цілком може надавати таку платну послугу, як соціальна тр анспортна послуга.

Кому безоплатні, а кому платні послуги?

Певним категоріям громадян терцентри надають послуги безоплатно, а певним — за плату. Розглянемо їх.

Відповідно до п. 6 Переліку № 1417 терцентр забезпечує безоплатне надання соціальних послуг:

— громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, або рідні є громадянами похилого віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому порядку;

— громадянам, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий за прожитковий мінімум для сім’ї.

Платні ж соціальні послуги терцентр може надавати (п. 7 Переліку № 1417):

— громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу;

— громадянам, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей вищий за прожитковий мінімум для сім’ї.

Як розрахувати вартість соціальної послуги?

Звісно, було б зручно, якби тарифи на соціальні послуги, які надаються терцентрами, були визначені і встановлені централізовано на державному рівні. Проте на сьогодні загальнодержавних тарифів не існує, тому кожен терцентр визначає ціни на платні соціальні послуги самостійно.

Виходячи з п. 7 Переліку № 1417, тарифи на платні соціальні послуги встановлюються терцентром відповідно до постанови № 268* і затверджуються його директором.

* Постанова КМУ «Про затвердження Порядку регулювання тарифів на платні соціальні послуги» від 09.04.2005 № 268.

Але майте на увазі: постанова № 268 наразі втратила чинність і їй на зміну прийшла постанова № 428*.

* Постанова КМУ «Про затвердження Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги» від 01.06.2020 № 428.

До того ж ще наприкінці 2015 були розроблені Методрекомендації № 1186*, які можуть стати у пригоді під час визначення вартості платної соціальної послуги.

* Методичні рекомендації розрахунку вартості соціальних послуг, затверджені наказом Мінсоцполітики від 07.12.2015 № 1186.

Пункт 5 Методрекомендацій № 1186 пропонує вартість соціальної послуги розраховувати відповідно до економічно обґрунтованих планових витрат, визначених на підставі державних і галузевих нормативів витрат ресурсів, калькуляції вартості соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів, з урахуванням цін на матеріальні ресурси та послуги за попередній період на основі розрахункових фінансових показників.

До речі, такий самий підхід до розрахунку вартості платних послуг застосовується і в інших бюджетних галузях.

Вартість кожної соціальної послуги доцільно розраховувати окремо на основі типової структури витрат для визначення вартості соціальної послуги в розрахунку на одну людино-годину (залежно від умов надання соціальної послуги), яка містить статті прямих та адміністративних витрат.

Розглянемо, які саме статті належать до прямих, а які до адміністративних витрат.

До прямих витрат мають належати (п. 7 Методрекомендацій № 1186):

— заробітна плата і ЄСВ основного та допоміжного персоналу;

— придбання товарів, робіт і послуг, безпосередньо пов’язаних з наданням соціальної послуги основним і допоміжним персоналом (у т. ч. предмети, матеріали, обладнання та інвентар; медикаменти, перев’язувальні матеріали; продукти харчування; супутні роботи та послуги; інші витрати на придбання товарів, робіт і послуг);

— інші прямі витрати, необхідні для надання послуги (на транспортування, ремонт і обслуговування спеціального обладнання та інших спеціальних засобів, амортизацію спеціального обладнання та інших спеціальних засобів тощо).

До адміністративних витрат рекомендовано відносити витрати (п. 8 Методрекомендацій № 1186):

— на заробітну плату та ЄСВ адміністративного, управлінського, господарського та обслуговуючого персоналу;

— на відшкодування ПФУ сум фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом № 848*, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право особа, що згідно із законодавством фінансуються за рахунок коштів підприємств, установ, організацій;

— на придбання товарів, робіт і послуг (у т. ч. предмети, матеріали, обладнання та інвентар; роботи та послуги; інші витрати);

— інші адміністративні витрати (оренда та обслуговування приміщень, будівель і споруд; комунальні послуги та енергоносії; зв’язок; транспортні витрати на адміністративні потреби; відрядження працівників; ремонт і обслуговування обладнання адміністративного призначення; амортизація основних засобів нематеріальних активів та інших необоротних матеріальних активів адміністративного призначення тощо).

* Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015 № 848-VIII.

Під час визначення вартості соціальної послуги кожен терцентр має врахувати свої власні особливості і витрати.

ВАЖЛИВО!

Адмінвитрати включаються до тарифу на соціальну послугу в розмірі не більш як 15 % витрат на оплату праці, визначених за нормами обслуговування для надання цієї послуги працівником (працівниками)

Це передбачено п. 3 Порядку № 428.

Докладніше про надання платних послуг бюджетними установами читайте у матеріалі «Надання платних послуг бюджетними установами» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 36.

Висновки

  • Бюджетні установи можуть надавати лише ті види платних послуг, які дозволені до надання законодавством.
  • Терцентр має право надавати соціальну транспортну послугу за плату.
  • Певним категоріям громадян терцентри надають послуги безкоштовно, а певним — за плату. Такі категорії громадян визначені пп. 6 та 7 Переліку № 1417.
  • Вартість соціальної послуги слід розраховувати відповідно до економічно обґрунтованих планових витрат, пов’язаних з її наданням.

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2024/№ 8

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі