Інформація по темі "" | Публікації по тегу
20.02.24
32 0
Друкувати
Обране

Чергові закупівельні зміни: які новації чекають на замовників?

Кабмін укотре вирішив підкоригувати закупівельне законодавство, а саме постанову № 1178*. Цього разу йдеться про зміни, внесені постановою № 131**. У чому полягає суть цих змін, читайте у нашому матеріалі.

* Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

** Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» від 09.02.2024 № 131.

Нові заборони щодо учасників

Кабмін розширив перелік учасників, з якими замовники не можуть укладати договори про закупівлю та чиї пропозиції слід відхиляти. Так, замовникам заборонено закуповувати товари, роботи та послуги не тільки у громадян та юросіб російської федерації, Республіки Білорусь, але й Ісламської Республіки Іран.

Зауважте: ця зміна, внесена до постанови № 1178, набрала чинності з 13.02.2024.

Отже, починаючи з 13.02.2024 така заборона стосується учасників, які є:

— громадянами російської федерації, Республіки Білорусь, Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах);

— юридичними особами, створеними та зареєстрованими відповідно до законодавства російської федерації, Республіки Білорусь, Ісламської Республіки Іран;

— юридичними особами, створеними та зареєстрованими відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 % і більше, якої є російська федерація, Республіка Білорусь, Ісламська Республіка Іран, громадянин російської федерації, Республіки Білорусь, Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Крім того, як і раніше, замовникам заборонено здійснювати закупівлі товарів походженням з російської федерації, Республіки Білорусь. Відтепер ця заборона стосується й товарів походженням з Ісламської Республіки Іран.

Але будьте уважні: абз. 3 п. 2 постанови № 1178 передбачено виняток щодо закупівлі товарів походженням з російської федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою № 1178. Але! В оновленій нормі ані слова про товари, необхідні для ремонту та обслуговування походженням з Ісламської Республіки Іран. Відповідно придбавати товари походженням з цієї країни для зазначених цілей наразі заборонено.

Тож якими мають бути дії замовника щодо учасників, пов’язаних з державами-агресорами? Вихід тільки один — відхилити таких учасників. Підстава для відхилення тендерної пропозиції таких учасників передбачена п.п. 1 п. 41 постанови № 1178.

ЦІННА ПОРАДА!

Радимо якомога швидше внести зміни до тендерної документації з огляду на нові заборони

Закупівля продуктів харчування тільки через е-Market

Фактично постановою № 131 Кабмін зобов’язав замовників закуповувати продукти харчування виключно через е-Market.

Механізм закупівель через е-Market унормовано спеціальним документом — Порядком формування та використання електронного каталогу, затвердженим постановою КМУ від 14.09.2020 № 822 (ср. USER_SHOW_ID). Закупівлі у такий спосіб містять багато зручних інструментів для замовників та максимально прискорені у часу. Разом з тим наразі є певні прогалини, які створюють перепони для повноцінних закупівель продуктів харчування.

Отже, щодо закупівель продуктів харчування оновленим п. 112 постанови № 1178 передбачено такі нововведення:

по-перше, Кабмін визначив перелік продуктів харчування, які замовники мають закуповувати виключно через е-Market.

Перелік таких продуктів харчування наведено у новому додатку 2 до постанови № 1178. Зокрема, до цього переліку потрапили: м’ясо. овочі, яйця, риба заморожена, молочні продукти, цукор, макаронні вироби тощо.

ВАЖЛИВО!

Вимога щодо закупівлі продуктів харчування через е-Market стосується закупівлі, вартість предмета якої становить 100 тис. грн і більше

по-друге, у разі, якщо закупівля через е-Market шляхом запиту пропозицій не відбулася, замовник може провести закупівлю шляхом застосування відкритих торгів, з урахуванням вимог, визначених постановою № 1178. Але є умова: замовник не може збільшити очікувану вартість такої закупівлі.

Або як варіант — замовник повторно проводить закупівлю через е-Market шляхом запиту пропозицій.

Зауважте: ці зміни запрацюють через 30 днів з дня опублікування постанови № 131, тобто з 14.03.2024. Зокрема, це стосується змін, запроваджених пп. 1, 2, 4 і 5 п. 2 постанови № 131.

Як завершити розпочаті закупівлі?

Закупівлі, розпочаті до набрання чинності такої постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності постановою № 131. Це чітко прописано в п. 3 зазначеної постанови.

Тож якщо замовник уклав договір про закупівлю товарів, робіт чи послуг з громадянином та юрособою Ісламської Республіки Іран до 13.02.2024, його розривати не варто. Такі договори виконують до завершення строку їхньої дії.

Що стосується продуктів харчування, то їх можна закуповувати за старими правилами тільки до 13.03.2024 (включно). А от з 14.03.2024 замовники мають проводити закупівлі продуктів харчування тільки через е-Market.

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2024/№ 8

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі