Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.12.24
69 0
Друкувати
Обране

Прозоре будівництво: нове роз’яснення від Мінекономіки

Нещодавно законодавці відкоригували закупівельне законодавство. Йдеться про зміни, внесені до Закону № 922*. Докладно про ці зміни читайте в матеріалі «Прозоре будівництво: чергові закупівельні зміни» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 42**. Втім, деякі питання потребували уточнень та роз’яснень для замовників. З цією метою Мінекономіки виклав свою думку в черговому листі***. Про ключові висновки цього листа читайте в нашому матеріалі.

* Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

** i.factor.ua/ukr/journals/bb/2024/november/issue-42/article-130895.html

*** Лист Мінекономіки «Щодо внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» від 27.11.2024 № 3323-04/84579-06.

Машинозчитувальний формат для ЕСЗ: як оприлюднити інформацію?

За загальним правилом замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) інформацію про закупівлю, визначену ч. 1 ст. 10 Закону № 922.

Завдяки змінам, унесеним до згаданого Закону, замовники під час здійснення певних закупівель починаючи з 23.10.2024 серед іншої інформації повинні оприлюднювати інформацію про ціни на матеріальні ресурси.

Так, це стосується таких випадків, як:

1) укладення договору про закупівлю послуг з поточного ремонту або робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва;

2) складання договірної ціни, узгодженої на підставі затвердженої проєктної документації;

3) внесення змін до зазначених договорів у зв’язку зі зміною цін на матеріальні ресурси.

У таких випадках замовники повинні розміщувати документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у машинозчитувальному форматі.

Що це за формат та як правильно розмістити зазначені документи в ЕСЗ?

Щодо цього питання Мінекономіки нагадало: машинозчитувальний формат — це формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.

Для оприлюднення наборів даних використовують формати, визначені Положенням № 835*:

текстові — txt, rtf, md, odt, doc(x), (x)html;

структуровані — rdf, xml, json, csv, xls(x), ods, yaml.

* Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджене постановою КМУ від 21.10.2015 № 835.

Разом з тим Порядок № 1082* зобов’язує замовників розміщувати в ЕСЗ договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю у форматі pdf.

* Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082.

З огляду на це, замовники під час розміщення в ЕСЗ договорів про закупівлю, а також додатків та змін до них (у т. ч. документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) повинні розміщувати такі документи як у форматі pdf, так і в машинозчитувальному форматі, наприклад doc(x), xml тощо.

Роботи з використанням матеріалів замовника: чи оприлюднювати інформацію про ціни?

На це запитання Мінекономіки чітко пояснило: під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва інформація про ціни на матеріальні ресурси, яка є невід’ємним додатком до договору про закупівлю, підлягає оприлюдненню незалежно від того, на яку зі сторін покладено зобов’язання щодо забезпечення робіт матеріальними ресурсами. Відповідно, замовнику не уникнути обов’язку оприлюднення такої інформації в жодному разі.

Також майте на увазі: під час виконання робіт з матеріалу підрядника та його засобами або виконання робіт з матеріалу замовника сторони мають керуватися, зокрема, ст. 839 та 840 ЦКУ*, а також постановою № 668**.

* Цивільний кодекс України від 16.01.2003 № 435-IV.

** Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою КМУ від 01.08.2005 № 668.

Публікація інформації про країну походження товару: які вимоги?

Інформація про ціни на матеріальні ресурси є невід’ємним додатком до укладеного договору. Про це свідчать вимоги ч. 1 ст. 41 Закону № 922.

У таких документах замовники мають обов’язково зазначати:

— найменування матеріального ресурсу (з характеристиками);

— одиницю виміру;

— кількість;

— відпускну ціну;

— вартість транспортування та заготівельно-складські витрати;

— країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.

Крім того, такі документи можуть містити й іншу інформацію.

При цьому, як роз’яснило Мінекономіки, зазначену інформацію замовникам слід заповнювати на підставі Відомості ресурсів до об’єктного кошторису (додаток 6 до Настанови № 281*) та Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 11 до Настанови № 281).

* Кошторисні норми України у будівництві, затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

Але у формах згаданих документах відсутня інформація про країну походження товару. Тому, вочевидь, таку інформацію замовникам доведеться додатково з’ясувати у виконавця робіт щодо кожної номенклатурної позиції.

Водночас Мінекономіки наголосило: вимоги щодо надання підтвердних документів щодо країни походження товару ч. 1 ст. 41 Закону № 922 не встановлено.

Закупівля послуг з поточного ремонту: коли оприлюднювати інформацію про ціни?

Вимоги щодо оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси стосуються закупівель послуг з поточного ремонту та послуг з поточного ремонту з розробленням проєктної документації.

Та головне — це стосується договорів про закупівлю, предмет закупівлі яких замовник визначає відповідно до п. 3 розд. II Порядку № 708*. Тобто йдеться про випадки, коли замовникам під час поточного ремонту слід керуватися нормами будівельного законодавства (поточний ремонт будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, доріг).

* Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

Висновки

  • Замовники повинні розміщувати в ЕСЗ договори про закупівлю, додатки та зміни до них (у т. ч. документи про ціни на матеріальні ресурси) як у форматі pdf, так і в машинозчитувальному форматі.
  • Інформація про ціни на матеріальні ресурси підлягає оприлюдненню незалежно від того, на яку із сторін покладено зобов’язання щодо забезпечення робіт матеріальними ресурсами.
  • Оприлюднювати інформацію про ціни на матеріальні ресурси замовники повинні в разі здійснення закупівель послуг з поточного ремонту та послуг з поточного ремонту з розробленням проєктної документації.

Бюджетна бухгалтерія, грудень, 2024/№ 48

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі