Інформація по темі "" | Публікації по тегу
11.07.22
801 0
Друкувати
Обране

Ремонт укриття: як закупити матеріали та роботи?

Для облаштування захисних споруд установи здійснюють закупівлю будматеріалів і робіт. Як це правильно зробити в умовах воєнного стану? Розглянемо «гарячі питання» та запропонуємо варіанти їх розв’язання.

Закупівля будматеріалів за постановою № 169: чи можливо?

Установі необхідно закупити будівельні матеріали для ремонту укриття на суму 38 тис. грн. Чи можливо це зробити за постановою № 169*?

* Постанова КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169.

Оскільки закупівля будматеріалів для ремонту укриття установи напряму пов’язана з потребами воєнного стану, вочевидь, що замовник може застосовувати постанову № 169.

При цьому слід дотримуватися таких умов:

1) вносимо товари та їх обсяг до переліку закупівель, які проводимо за постановою № 169;

2) НЕ включаємо таку закупівлю до річного плану закупівель;

3) укладаємо договір про закупівлю відповідно до норм ЦКУ та ГКУ;

4) за результатами укладеного договору НЕ оприлюднюємо в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) ані договір, ані звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ.

Натомість закупити будівельні матеріали на суму менше 50 тис. грн ви можете за прямим договором із застосуванням вимог Закону № 922**. У такому разі закупівлю здійснюйте шляхом укладання договору без застосування ЕСЗ.

** Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

Але не забуваємо, що за таких умов необхідно:

— додати закупівлю до річного плану. Таку інформацію оприлюднюємо протягом п’яти робочих днів із дня затвердження змін до річного плану;

— оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ. Строк оприлюднення — три робочі дні з дня укладання договору. А ось сам договір оприлюднювати не обов’язково.

Додаткова потреба в будматеріалах = нова закупівля

У червні 2022 року установа закупила будматеріали для ремонту укриття на суму 38 тис. грн за постановою № 169. Але в липні з’ясувалося, що потрібно ще додатково придбати будматеріали на суму 15 тис. грн. Чи можна їх також закупити за постановою № 169? Це буде новий договір чи можна просто збільшити суму раніше укладеного договору?

У вас цілком достатньо підстав, аби провести додаткову закупівлю будматеріалів для ремонту укриття відповідно до вимог постанови № 169. Але в цій ситуації є декілька важливих моментів, про які слід пам’ятати.

По-перше, у цьому разі у вас немає жодних підстав збільшувати вартість раніше укладеного договору. А тому вихід тільки один — укласти новий договір.

По-друге, якщо у вас виникає потреба додатково закупити товар, який раніше вже було придбано, такий товар вважається новим предметом закупівель. На застосуванні саме такого підходу до здійснення додаткових закупівель наполягає Мінекономіки в листі «Щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану» від 22.04.2022 № 3304-04/16796-06 (ср. USER_SHOW_ID).

Разом із тим якщо установа-замовник неодноразово здійснює закупівлі товарів, робіт і послуг за одним і тим же кодом ДК відповідно до постанови № 169, варто знати, що:

— таку закупівлю не додають до річного плану;

— при визначенні очікуваної вартості такої закупівлі не сумують обсяги закупівель, які вже були здійснені в поточному році за аналогічним предметом;

— укладають окремий договір.

Більше про це ми розповідали в матеріалі «Закупівлі за одним кодом ДК: один предмет закупівлі чи ні?» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 18).

Поточний ремонт укриття: як здійснити закупівлю?

? Закладу освіти виділяють кошти з місцевого бюджету на проведення поточного ремонту захисної споруди в сумі 1,5 млн грн. Проводити спрощену закупівлю ані за постановою № 169, ані за Законом № 922 у нас немає достатньо часу. Адже наш заклад розташовано біля району, в якому ведуться активні бойові дії. Чи можемо ми, керуючись постановою № 169, укласти прямий договір? Яку підставу краще обрати?

Дійсно, постановою № 169 передбачено придбання товарів, робіт і послуг вартістю 50 тис. грн і вище без застосування порядку проведення спрощених закупівель та/або електронного каталогу. Зокрема, серед випадків, коли замовник може не використовувати спрощені закупівлі або електронний каталог, зазначено такі:

1) замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення;

2) існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку із виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення спрощеної закупівлі або використання електронного каталогу.

Для підтвердження першої підстави слід керуватися Переліком територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 29 червня 2022 року, затвердженим наказом Мінреінтеграції від 25.04.2022 № 75. При цьому орієнтуйтеся на останню редакцію цього документа на дату прийняття рішення про укладання договору за постановою № 169.

Безперечно, варто звернути увагу і на другу підставу. Оскільки потреба у проведенні такого ремонту є дійсно нагальною для закладу освіти. Ба більше, дотриматися строків для проведення спрощеної закупівлі вам заважають об’єктивні обставини.

З огляду на це, ви, справді, можете скористатися зазначеним винятком та укласти договір за постановою № 169 без проведення спрощеної закупівлі.

До речі, для підтвердження цієї підстави не потрібно збирати будь-які документи. Принаймні поки що. Так, наразі постанова № 169 не містить такої вимоги, а Мінекономіки також мовчить. Хоча не виключаємо, що в майбутньому все ж таки доведеться пояснювати перевіряючим, чому було обрано ту чи іншу підставу для проведення закупівлі. Тож ви повинні бути готові до цього.

Облаштування захисної споруди: як провести закупівлю?

До початку навчального року закладу освіти потрібно закупити меблі для захисної споруди (столи, стільці тощо) та сирени оповіщення тривоги. Чи можливо це зробити за постановою № 169 чи краще за Законом № 922?

Вочевидь, що потреба в меблях і сиренах оповіщення тривоги для облаштування захисної споруди міцно пов’язані з воєнним часом. Але з ситуації читача випливає, що потреба в цій закупівлі для закладу освіти не є нагальною. Тобто не є терміновою, бо придбати зазначені цінності необхідно до початку навчального року.

З огляду на це, замовнику варто віддати перевагу все ж таки Закону № 922, а не постанові № 169. Ну і, звісно, за таких умов договори укладаєте за кожним окремим предметом закупівлі.

Бюджетна бухгалтерія, липень, 2022/№ 26

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
70
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×