Інформація по темі "" | Публікації по тегу
23.04.25
14 0
Друкувати
Обране

Визначаємо предмет закупівлі за новими правилами

Нещодавно Мінекономіки вирішило підкоригувати закупівельне законодавство, а саме Порядок № 708*. Цього разу йдеться про зміни, внесені наказом № 852**. У чому полягає суть цих новацій, читайте у нашому матеріалі.

* Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

** Наказ Мінекономіки «Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі» від 31.01.2025 № 852.

Предмет закупівлі робіт: що змінилося?

Передусім заспокоїмо замовників: загальний порядок визначення предмета закупівлі робіт не змінився. Як і раніше, предмет закупівлі робіт слід визначати за об’єктами будівництва.

Проте відтепер замовники мають визначати предмет закупівлі робіт із урахуванням положень таких документів, як: Настанова № 281*, ГБН Г.1-218-182:2011** та ДСТУ 8747:2017***.

* Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

** Галузеві будівельні норми ГБН Г.1-218-182:2011 щодо ремонтів автомобільних доріг, затверджені наказом Державтодору від 23.08.2011 № 301.

*** ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання», затверджений наказом ДП «УкрНДНЦ» від 20.12.2017 № 434.

Крім того, варто взяти до уваги приписи Методрекомендацій* всім замовникам, які планують проведення робіт з:

— будівництва нових об’єктів;

— реконструкції;

— капітального ремонту та реставрації існуючих будівель без необхідності розроблення проєктної документації переможцем такої закупівлі.

* Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені наказом Мінекономіки від 22.11.2024 № 26335.

Саме у вищезгаданих Методрекомендаціях фахівці Мінекономіки узагальнили ключові вимоги як закупівельного законодавства, так і законодавства у сфері будівництва. Детально про цей документ читайте в матеріалі «Плануєте роботи з будівництва? Застосовуйте нові Методрекомендації» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 48.

Закупівлі будівель та споруд: чим керуємося?

З Порядку № 708 вилучено п. 1 розд. ІІ, норми якого зобов’язували замовників під час здійснення закупівлі будівель виробничого та невиробничого призначення, а також інженерних споруд різного функціонального призначення визначати предмет закупівлі за показником другого знака ДК 018-2000*.

* Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000, затверджений наказом Держкомстандарту від 17.08.2000 № 507.

Та оскільки зазначений Класифікатор було скасовано з 01.01.2024, відповідні зміни внесено й до Порядку № 708. До речі, на заміну цього документу Мінекономіки затвердив НК 018:2023*.

* Національний класифікатор «Класифікатор будівель і споруд» НК 018:2023, затверджений наказом Мінекономіки від 16.05.2023 № 3573.

Закупівля послуг з поточного ремонту: як визначати предмет?

Як і раніше, предмет закупівлі послуг із поточного ремонту визначають за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури.

Під час визначення такого предмета закупівлі замовник має пам’ятати кілька важливих правил. Детально про ці правила читайте в матеріалі «Ремонт будівлі: проводимо закупівлю правильно» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 23 (ср. USER_SHOW_ID).

Єдине, що зазнало змін, це нормативна база, на яку слід спиратися замовникам в цьому питанні. Зокрема, тепер замовники мають послуговуватися термінологією та приписами НК 018:2023, ГБН Г.1-218-182:2011*, ДСТУ 8747:2017.

* Галузеві будівельні норми ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджені наказом Державтодору від 23.08.2011 № 301.

Інші зміни

Мінекономіки також оновило правила визначення предмета закупівлі для інших категорій товарів і послуг.

Зокрема, зміни, унесені до розд. ІІ Порядку № 708, торкнулися визначення предмета закупівлі товарів і послуг, пов’язаних з:

— реалізацією проєктів та/або проведенням заходів державної політики у сферах молодіжної політики, утвердження української національної та громадянської ідентичності всеукраїнського та міжнародного рівня. Під час проведення таких закупівель визначати предмет закупівлі слід за обсягом, номенклатурою, місцем постачання товарів або надання послуг окремо для кожного проєкту (заходу), якщо такий проєкт (захід) включено до відповідних календарних планів Мінмолодьспорту (п. 19 розд. ІІ Порядку № 708);

— проведенням міжнародних заходів за участю представників вищого військового керівництва України та іноземних держав. Для таких закупівель предмет закупівлі доведеться визначати за обсягом, номенклатурою та місцем постачання товарів або надання послуг окремо для кожного візиту та заходу (п. 25 розд. ІІ Порядку № 708).

УВАГА!

Зміни, унесені до Порядку № 708, набрали чинності 11.04.2025

Це означає, що вже з 11.04.2025 замовники мають визначати предмет закупівлі з урахуванням оновлених вимог Порядку № 708. Відповідно оформляти закупівельні документи та оприлюднювати їх в електронній системи закупівель слід також за оновленими вимогами.

Висновки

  • Зміни, унесені до Порядку № 708, набрали чинності 11.04.2025.
  • Порядок визначення предмета закупівлі робіт та послуг із поточного ремонту залишився незмінним. Під час визначення таких предметів закупівель замовники повинні враховувати вимоги оновленого законодавства у сфері будівництва.

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2025/№ 16

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
70
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×