Інформація по темі "" | Публікації по тегу
07.02.22
13187 1
Друкувати
Обране

Звертаємось до Мінцифри: повідомляємо чи погоджуємо?

Уже не перший рік поспіль бухгалтери бюджетних установ тісно спілкуються з Мінцифри. Така необхідність виникає в разі придбання товарів, робіт та послуг, що належать до сфери інформатизації. У якій формі надавати таку інформацію Мінцифри та які документи в подальшому готувати для Казначейства? Відповіді на ці запитання та наші пояснення — у матеріалі.

Чому потрібно звертатись до Мінцифри?

По-перше, порядок взяття бюджетних зобов’язань, передбачений в ч. 1 ст. 48 БКУ, зобов’язує розпорядників здійснювати платежі, які стосуються завдань (проєктів) Національної програми інформатизації, після їх погодження з Мінцифри.

Саме цей орган є Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.

До речі, ця вимога абсолютно не нова та передбачена в бюджетному законодавстві вже не перший рік. Хоча багато хто з бухгалтерів і досі не чули про це.

По-друге, є низка спеціальних документів із цього питання. Але бухгалтеру насамперед достатньо знати про такі документи, як Положення № 13521 та Методика № 672. Оскільки саме в цих документах прописано механізм взаємодії розпорядників бюджетних коштів та Мінцифри.

1 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затверджене постановою КМУ від 31.08.98 № 1352.

2 Методика визначення належності бюджетних програм до сфери інформатизації, затверджена Мінцифри від 07.05.2020 № 67.

Чому розпорядникам необхідно виконувати вимоги вищезазначених документів? Річ у тому, що договори, які належать до завдань чи проєктів Національної програми інформатизації, знаходяться під особливим контролем з боку Казначейства на виконання вимог ст. 48 БКУ.

А тому органи Казначейства при реєстрації бюджетних зобов’язань за видатками, узятих на виконання завдань (проєктів) Національної програми інформатизації, перевіряють наявність погодження або повідомлення до Мінцифри про укладені договори.

Тож, як не крути, а розпорядникам доводиться виконувати вимоги Казначейства. Інакше Казначейство відмовить у реєстрації бюджетних зобов’язань за укладеними договорами. Далі пояснимо, у яких випадках потрібно звертатись до Мінцифри та як це правильно зробити.

У яких випадках без Мінцифри не обійтись?

Для визначення належності завдань (проєктів), робіт до сфери інформатизації розпорядники орієнтуються на коди ДК 021:20153, за якими здійснюється придбання товарів чи послуг. Перелік кодів таких товарів та послуг наведено в Методиці № 67. Для вашої зручності наведемо їх у таблиці.

3 Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

Коди ДК 021:2015, придбання за якими погоджуємо або повідомляємо Мінцифри

№ з/п

Коди ДК 021:2015

Опис

1

30200000-1

Комп’ютерне обладнання та приладдя

2

32400000-7 (крім 32440000-9)

Мережі

3

32570000-9

Комунікаційне обладнання

4

48000000-8

Пакети програмного забезпечення та інформаційні системи

5

71200000-0

Архітектурні та супутні послуги

6

71300000-1

Інженерні послуги

7

72000000-5

Послуги у сфері інформаційних технологій: консультування, розробка програмного забезпечення, послуги мережі Інтернет і послуги з підтримки

8

73100000-3

Послуги у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок

9

73200000-4

Консультаційні послуги у сфері НДДК

10

73300000-5

Проектування та виконання НДДК

Отже, якщо розпорядник планує закупівлю за будь-яким із зазначених кодів, він має погоджувати її з Мінцифри або ж повідомити про це. Тільки після цього можна брати бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі за такими завданнями (проєктами). Таку вимогу чітко визначено в п. 13 Положення № 1352.

Коли установа повинна просто повідомляти про проведення закупівлі або ж отримувати погодження для цього? Усе залежить від вартості закупівлі таких товарів та послуг. Тобто орієнтуємось на суму укладеного договору — 500 тис. грн.

Але будьте уважні: у разі придбання послуг з доступу до мережі Інтернет та закупівлі персональних комп’ютерів для ЗЗСО за рахунок субвенції діє інша вартісна межа — 1 тис. грн. Тож, якщо при закупівлі зазначених товарів та послуг розпорядник застосовує такі коди ДК 021:2015, як 30200000-1, 32400000-7, 72000000-5, готуючись до спілкування з Мінцифри, орієнтуйтесь на інший вартісний показник — 1 тис. грн.

Пояснення з цього приводу було надано Держагентством з питань електронного урядування України в листі «Щодо погодження проектів інформатизації, що виконуються за кошти субвенції» від 23.10.2019 № 1/04-3-2898 (ср. USER_SHOW_ID).

Коли повідомляємо, а коли погоджуємо з Мінцифри закупівлі товарів та послуг, що належать до сфери інформатизації, наочно зображено на схемі нижче.

Що і коли повідомляємо/погоджуємо з Мінцифри

Як повідомити Мінцифри?

Ані Положення № 1352, ані Методика № 67 не містять жодних пояснень для розпорядників, як, власне, відбувається процедура повідомлення Мінцифри. Підказки з цього питання шукаємо на офіційному сайті Мінцифри thedigital.gov.ua у рубриці «Законодавство»  НПІ (ця рубрика розміщена внизу головної сторінки сайта).

Пояснимо, яким чином установи повідомляють Мінцифри про видатки, пов’язані з інформатизацією, у таблиці нижче.

Процедура повідомлення Мінцифри

Крок

Пояснення щодо дій розпорядника

1

Для цього розпорядник надсилає Повідомлення про укладений договір (далі — Повідомлення). Таке Повідомлення заповнюємо за формою, наведеною за посиланням: forms.gle/ssUaV7eHUDmRSgNNA

У Повідомленні зазначаємо таку інформацію, як:

• назва установи (замовника);

• код ЄДРПОУ;

• електронна адреса;

• реквізити договору (номер, дата);

• код ДК 021:2015;

• вартість договору, грн (суму округляємо до гривні);

• предмет договору (назва товару/послуги, кількість);

• КПКВК (за наявності бюджетної програми);

• виконавець договору (назва/П. І. Б. та ЄДРПОУ/РНОКПП);

• посилання на укладений договір у системі Prozorro (звіт про укладений договір, допорогова закупівля, відкриті торги, переговорна процедура).

Далі натискаємо «Відправити»

2

Майте на увазі: Мінцифри не надає відповіді на Повідомлення.

Розпорядник лише отримує на електронну адресу, зазначену при заповненні форми, підтвердження про заповнення форми Повідомлення.

Перевірити внесену інформацію можна в таблиці «Повідомлення про укладені договори 2021-2022».

Остання знаходиться у вільному доступі за посиланням: docs.google.com/spreadsheets/d/1h82RakpKqAQchOgkEO-3M4Pn_pu7DNb8HrOy3Wa1AKY/edit#gid=933232275

У результаті всі Повідомлення зберігаються в електронній системі та будь-хто (включаючи й працівників Казначейства) може їх переглянути

3

Для реєстрації зобов’язань та оплати за договором до Казначейства подаємо доказ того, що ви відправили відповідне Повідомлення (наприклад, скріншот частини таблиці та зазначаємо порядковий номер свого Повідомлення в таблиці ). Також подаємо договір та документи для оплати з урахуванням строків, установлених Порядком № 3094

4 Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309.

Як погодити з Мінцифри?

Процедура погодження з Мінцифри трохи складніша та потребує заповнення більшої кількості документів. Які саме документи необхідно скласти для цього та протягом якого строку варто очікувати відповіді від компетентного органу, описано в таблиці.

Процедура погодження з Мінцифри

Крок

Пояснення щодо дій розпорядника

1

Готуємо такі документи, як:

1) лист про погодження закупівлі;

2) техніко-економічне обґрунтування.

Приклади цих документів доступні за посиланням: drive.google.com/drive/folders/1N5sOStZN7wpR_Jf5rSGURNeMj7VdKEdG

Увага! Лист складаємо на офіційному бланку вашої установи з вихідним номером та датою реєстрації документа;

3) проєкт договору.

Також до листа необхідно додати витяг із річного плану закупівель (копія витягу або посилання на сайт Prozorro в режимі доступу)

2

Лист можна надіслати одним із способів:

• через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ);

• на електронну адресу npi2020@e.gov.ua;

• у паперовому вигляді на адресу: вул. Ділова, 24, м. Київ, 03150 (Міністерство цифрової трансформації України).

У разі надсилання запиту на електронну адресу npi2020@e.gov.ua є обов’язкова умова — наявність кваліфікованого електронного підпису. Також у темі листа зазначте повну назву вашої установи, вихідний номер та дату реєстрації документа.

Відправляти слід файли з розширенням *.pdf , *.p7s.

Тож радимо уважно ознайомитись із запропонованими варіантами та умовами відправлення й обрати найбільш зручний для вас

3

Розгляд листа. Відповіді на запити Мінцифри надсилає на електронну адресу установи.

Максимальний строк погодження — 45 календарних днів. Тому документи необхідно направляти заздалегідь

4

Для реєстрації зобов’язань та оплати за договором до Казначейства подаємо доказ того, що ви отримали погодження від Мінцифри (наприклад, отриманий лист). Також подаємо договір та документи для оплати з урахуванням строків, установлених Порядком № 309

ВИСНОВКИ

• Розпорядник, який планує закупівлю товарів чи послуг у сфері інформатизації, має погодити її з Мінцифри або ж повідомити про це

• Брати бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі за завданнями (проєктами) у сфері інформатизації розпорядники можуть тільки після погодження або повідомлення Мінцифри

• Якщо вартість закупівлі товарів або послуг не перевищує 500 тис. грн, установі достаньо повідомити про таку закупівлю Мінцифри

• У разі придбання послуг з доступу до мережі Інтернет та закупівлі персональних комп’ютерів для ЗЗСО за рахунок субвенції діє інша вартісна межа — 1 тис. грн

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2022/№ 5

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
1
Галина
15.10.2024
яким чином можна відредагувати невірно внесену суму договору у вже відправленому повідомленні?
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
70
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×