Інформація по темі "" | Публікації по тегу
05.06.24
1157 0
Друкувати
Обране

Ремонт коробки передач авто: за яким КЕКВ?

Аби правильно відповісти на це запитання перш за все слід з’ясувати з яким видом ремонту ви маєте справу. Це важливо для правильного планування та здійснення видатків за кодами економічної класифікації видатків.

Капітальний чи поточний ремонт?

Аби визначити вид ремонту слід звернутися до спеціального документа. Це Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затверджене наказом Мінтрансу від 30.03.98 № 102.

Розглянемо основні визначення, наведені у цьому Положенні.

Зокрема, поточний ремонт — це ремонт, який виконується для забезпечення або відновлення роботоздатності виробу і полягає в заміні і (або) відновленні окремих частин (може виконуватись заявочно або за результатами діагностування агрегатним, знеособленим та іншими методами).

При цьому у п. 3.13 Положення № 102 чітко визначено, що до поточного ремонту транспортного засобу належать роботи, пов’язані з одночасною заміною не більше двох базових агрегатів (крім кузова і рами).

Будь-який ремонт агрегатів належить до поточного ремонту транспортного засобу (п. 3.14 Положення № 102).

У свою чергу, капітальним вважається ремонт, який виконується для відновлення справності та повного або близького до повного відновлення ресурсу виробу із заміною чи відновленням будь-яких частин, у т. ч. базових.

При цьому саме до капітального ремонту належать роботи, пов’язані із заміною кузова для автобусів та легкових автомобілів, рами для вантажних автомобілів або одночасною заміною не менш трьох базових агрегатів.

Оскільки базові агрегати при визначенні виду ремонту мають важливе значення, варто знати що до них належить.

Згідно з додатком Г до Положення № 102 до базових агрегатів транспортних засобів належать:

  • двигун з картером зчеплення у зборі;
  • коробка передач, роздавальна коробка;
  • гідромеханічна передача;
  • задній міст (вісь);
  • середній міст (вісь);
  • передня вісь (міст);
  • рульове керування;
  • кабіна вантажного та кузов легкового автомобіля;
  • кузов автобуса;
  • рама;
  • підйомне обладнання платформи автомобіля-самоскида.

Як бачимо, коробка передач належить до базового агрегата.

Однак у запитанні йдеться про ремонт коробки передбач, а не про її заміну. Тож такий ремонт доцільно класифікувати саме як поточний.

Але якби йшлось навіть про заміну коробки передач, то це заміна лише одного базового агрегату. Тому знову-таки це буде поточний ремонт транспортного засобу, а не капітальний. 

Який КЕКВ застосовувати?

Під час обрання КЕКВ слід виходити з економічної суті платежу та керуватися  нормами Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Зокрема, оплату послуг з поточного ремонту та техобслуговування транспортного засобу слід планувати та проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» (п.п. 8 п.п. 2.2.4 Інструкції № 333).

При цьому видатки на придбання запчастин до транспортних засобів необхідно планувати та здійснювати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» (п.п. 16 п.п. 2.2.1 Інструкції № 333).

Таким чином, якщо установа-замовник купує запчастини самостійно і передає їх виконавцю ремонтних робіт, то всі необхідні матеріали слід оплачувати окремо за КЕКВ 2210, а роботи — окремо за КЕКВ 2240.

У разі ж якщо виконавець ремонтних робіт ремонтує авто з використанням власних запчастин і їх вартість включено до загальної вартості робіт, видатки слід планувати і здійснювати за єдиним КЕКВ 2240.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі