Інформація по темі "" | Публікації по тегу
09.01.24
44 0
Друкувати
Обране

Установлення системи протипожежного захисту: який КЕКВ застосувати?

Плануємо укласти договори з розроблення проєктної документації системи протипожежного захисту та на послуги зі встановлення такої системи у орендованому приміщенні. Який КЕКВ слід застосувати?

В яку чергу провести видатки?

У період дії воєнного стану насамперед слід з’ясувати, у яку чергу можливо провести заплановані видатки. При цьому у пригоді, вже традиційно, стане Порядок № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Так, видатки на оплату послуг із монтажу, установки та ремонту пожежної сигналізації можна провести у другу чергу за рахунок коштів спеціального фонду кошторису. Це передбачено п. 19 Порядку № 590.

Відповідно за рахунок коштів загального фонду такі видатки можливо провести лише у третю чергу.

А от видатки на розроблення проєктної документації системи протипожежного захисту п. 19 Порядку № 590 взагалі не передбачені як такі, що можуть здійснюватися у другу чергу. Тож вони є третьочерговими.

Водночас нагадаємо: можна проводити будь-які видатки під час реалізації проєктів, виконання програм допомоги, які підтримуються ЄС, урядами іноземних держав, іноземними фінансовими та донорськими установами і міжнародними фінансовими організаціями, в т. ч. на умовах співфінансування. Причому такі видатки можливо провести як за кошти загального, так і спеціального фонду.

Поліпшення орендованого майна

Докладно про здійснення видатків на орендоване приміщення ви можете прочитати у матеріалі «Встановлюємо систему відеоспостереження в орендованому приміщенні» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 10 (ср. USER_SHOW_ID). Тож цього разу нагадаємо лише основне.

Орендар державного або комунального майна має право за письмовою згодою балансоутримувача майна за рахунок власних коштів здійснювати поточний та/або капітальний ремонт орендованого майна.

Зі свого боку, балансоутримувач має розглянути клопотання орендаря і протягом 10 робочих днів прийняти рішення щодо надання згоди на здійснення ремонту за рахунок орендаря або про відмову у наданні такої згоди.

Це передбачено ст. 21 Закону № 157*.

* Закон України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 № 157-IX.

Утім, роботи зі встановлення системи протипожежного захисту не належать до поточного чи капітального ремонту. Адже такі роботи не передбачені Переліком № 150*. У зв’язку з цим зазначені роботи слід класифікувати як поліпшення об’єкта оренди.

* Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Держжитлокомунгоспу від 10.08.2014 № 150.

ЦІННА ПОРАДА!

У будь-якому разі проведення таких робіт слід погодити з орендодавцем

Крім того, конкретні умови виконання ремонтних робіт та інших поліпшень орендованого майна варто чітко прописати у договорі оренди.

Який КЕКВ застосувати?

У питаннях обрання КЕКВ виходимо з економічної суті платежу та керуємося Інструкцією № 333*. Причому економічна суть цієї операції має першочергове значення. А розібратися з цим допоможуть норми документів у сфері бухобліку.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Так, витрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення первісно очікуваних майбутніх економічних вигід, відображаються орендарем як капітальні інвестиції з подальшим зарахуванням до складу ОЗ як окремого об’єкта. Це прямо передбачено п. 3 розд. IV Методрекомендацій з обліку ОЗ*.

* Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11.

З огляду на це та з урахуванням приписів Інструкції № 333, видатки на придбання обладнання для створення протипожежної системи в орендованому приміщенні слід планувати і здійснювати за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».

За цим же КЕКВ варто проводити видатки і на транспортування, монтаж та пусконалагоджувальні роботи за умови включення вартості цих робіт до вартості придбання обладнання згідно з договором.

Якщо ж роботи з побудови, створення і улаштування системи протипожежної сигналізації виконуються за окремим договором, тоді їх оплату проводьте за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Це саме стосується і видатків на проєктну документацію. Тож оплату послуг з розроблення проєктної документації на систему протипожежного захисту, які виконуються за окремим договором, слід планувати і проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Бюджетна бухгалтерія, січень, 2024/№ 2

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі