Інформація по темі "" | Публікації по тегу
19.12.22
1351 0
Друкувати
Обране

2022 бюджетний рік — прощавай! Про що слід пам'ятати наприкінці року?

Незважаючи на всі негаразди і труднощі, зумовлені війною, Закон про держбюджет на 2023 рік* прийнято вчасно. Відповідно всі бюджетні процеси, пов’язані із закриттям поточного та початком наступного бюджетного року, також мають відбутися вчасно. Звісно, воєнний стан вносить свої корективи. Тож далі разом розглянемо, як слід діяти та про що варто не забути наприкінці 2022 року.

* Закон України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» від 03.11.2022 № 2710-IX.

Закриття бюджетних рахунків

Не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду Казначейство закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету. Це передбачено ч. 1 ст. 57 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Конкретна дата закриття органами Казначейства бюджетних рахунків у поточному бюджетному періоді визначається регламентом роботи органів Держказначейства. Цьогоріч — це Регламент № 359*.

* Регламент роботи органів Державної казначейської служби України у період завершення бюджетного 2022 року та початку 2023 року, затверджений наказом Держказначейства від 06.12.2022 № 359.

І тут у пригоді вам стане офіційна інформація Казначейства щодо графіка роботи в період завершення бюджетного року*.

* Ознайомитися з графіком роботи можна на офіційній facebook-сторінці Казначейства: facebook.com/StateTreasuryUA.

УВАГА!

Граничний строк здійснення видатків поточного бюджетного року — 30 грудня 2022 року.

Для вашої зручності згрупуємо у таблиці інформацію щодо роботи органів Казначейства відповідно до Регламенту № 359.

Графік роботи органів Казначейства в період завершення 2022 та початку 2023 бюджетного року

Дата або період

Умови роботи органів Казначейства

30.12.2022 до 19:30

Завершення прийняття електронних документів клієнтів із системи дистанційного обслуговування (далі — СДО)

30.12.2022 до 24:00

Зарахування надходжень до бюджетів усіх рівнів та інших платежів на рахунки, відкриті в Казначействі

з 31.12.2022 по 01.01.2023 (включно)

Увага! Прийняття електронних документів від клієнтів через СДО органами Казначейства не здійснюється

з 31.12.2022 до 02.01.2023 (включно)

Зарахування надходжень до бюджетів усіх рівнів та інших платежів на рахунки, відкриті в Казначействі, які надійдуть через систему електронних платежів НБУ

02.01.2023

початок прийняття документів від клієнтів із СДО та опрацювання планових показників, реєстрів зобов’язань, підтвердних документів та платіжних доручень на здійснення видатків

з 03.01.2023

Робота у звичайному режимі

Що робити з залишками субвенцій?

На кінець бюджетного періоду Казначейство зберігає залишки коштів на рахунках спецфонду держбюджету та щодо субвенцій із спецфонду держбюджету на рахунках спецфонду місцевих бюджетів. Ці залишки спрямовують на покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення таких коштів. Це передбачено ч. 2 ст. 57 БКУ.

Залишки коштів субвенцій, надані із загального фонду держбюджету, не використані на кінець бюджетного періоду, в останній робочий день такого періоду органи Казначейства перераховують до держбюджету. Про це свідчить п. 14.4 Порядку № 938*.

* Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Мінфіну від 23.08.2012 № 938.

Залишки коштів субвенцій з одного місцевого бюджету іншому, не використані на кінець бюджетного періоду, в останній робочий день такого періоду перераховують до бюджету, з якого вони надані. Це загальне правило і воно діє, якщо інше не передбачено рішенням про місцевий бюджет, з якого надані субвенції (п. 14.4 Порядку № 938).

Головні управління Держказначейської служби спільно з місцевими фінорганами та розпорядниками бюджетних коштів повинні провести роботу зі збереження на рахунках відповідних місцевих бюджетів залишків коштів невикористаних субвенцій або їх повернення відповідно до норм чинного законодавства. Це випливає з п. 2 Регламенту № 359.

У разі надання місцевим фінорганом платіжного доручення, перерахування коштів субвенцій, які підлягають списанню згідно з вимогами законодавства, може бути здійснено протягом грудня 2022 року (п. 2 Регламенту № 359).

Майте на увазі: навіть якщо зазначені платіжні доручення не будуть надані, органи Казначейства у будь-якому разі спишуть залишки коштів субвенцій протягом останнього операційного дня (30.12.2022).

ЦІННА ПОРАДА!

Не зволікайте, скористайтеся всіма можливостями щодо використання коштів наданих субвенцій до 29.12.2022.

Нехай краще такі кошти підуть на користь бюджетним установам, органам місцевого самоврядування та громадам загалом, аніж будуть повернуті назад.

Тепер перейдемо до коштів залишків освітньої субвенції.

З цього приводу у 2023 році на заклади освіти чекає одна неприємна новина — такі залишки підлягають поверненню до держбюджету.

УВАГА!

У 2023 році залишки коштів освітньої субвенції, які утворилися на кінець 2022 року, перераховуються Держказначейською службою до спецфонду держбюджету.

Це прямо передбачено ст. 32 Закону про Держбюджет на 2023 рік.

Така норма у 2023 році буде винятком з положень ч. 4 ст. 1032 БКУ. Нагадаємо: остання передбачала збереження коштів залишків освітньої субвенції на кінець бюджетного періоду на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використання їх у наступному бюджетному періоді.

У 2023 році такими коштами буде в першу чергу розпоряджатися МОН з метою подальшого їх розподілу за рішеннями Кабміну у визначеному ним порядку між місцевими бюджетами з урахуванням цільового призначення освітньої субвенції. Також ці кошти будуть спрямовані на реалізацію заходів із забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти, видання, придбання, доставку підручників, посібників і навчально-методичної літератури. Про це також визначено у ст. 32 Закону про Держбюджет на 2023 рік.

З огляду на це, головні управління Казначейства повинні забезпечити перерахування залишків коштів за освітньою субвенцією, які утворилися на рахунках місцевих бюджетів на кінець 2022 року, до спецфонду держбюджету. Причому таке перерахування має відбутися у січні 2023 року. Таким є припис п. 27 Регламенту № 359.

Строки опрацювання бюджетних зобов’язань

Щоб встигнути зареєструвати всі необхідні бюджетні зобов’язання цьогоріч, пам’ятайте про строки опрацювання бюджетних зобов’язань органами Казначейства. Загальні терміни встановлені п 2.3 розд. 2 Порядку № 309*.

* Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309.

Водночас не забувайте і про Порядок № 590*, який визначає особливості роботи органів Держказначейської служби в період дії воєнного стану. Тож у цьому разі керуймося ще й п. 20 Порядку № 590.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Строки опрацювання зобов’язань органами Казначейства

Строк

Види зобов’язань

протягом одного операційного дня

документи розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, залучених до вирішення завдань, пов’язаних із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану;

документи за захищеними видатками, які не потребують проведення процедур закупівель / спрощених закупівель

протягом трьох операційних днів

документи за захищеними видатками, які потребують проведення процедур закупівель / спрощених закупівель (крім капітальних видатків);

за іншими поточними видатками, крім захищених, та наданням кредитів з бюджету

протягом п’яти операційних днів

документи за капітальними видатками

Тож аби документи були вчасно опрацьовані цього року, подати їх необхідно з урахуванням вищенаведених строків.

Приведення у відповідність бюджетних зобов’язань за спецфондом

Наприкінці бюджетного року розпорядникам бюджетних коштів необхідно привести зареєстровані бюджетні зобов’язання за спецфондом у відповідність із фактичними надходженнями.

Така вимога продиктована п. 2.13 гл. 2 Порядку № 309 та пп. 48 і 49 Порядку 228*. Тож не зволікайте і не забувайте про цей крок наприкінці бюджетного року.

* Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджений постановою КМУ від 28.02.2002 № 228.

І нехай у новому бюджетному році всі труднощі і негаразди обійдуть вас стороною!

Бюджетна бухгалтерія, грудень, 2022/№ 47

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
60
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×