Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.10.21
174 0
Друкувати
Обране

Опалювальний котел: закупівля, КЕКВ + облік

Установа провела закупівлю опалювального котла. Згідно з договором постачання до загальної вартості договору включено вартість котла та послуги з його встановлення. Закупівлю котла та послуг з його встановлення установа визначила як один предмет закупівлі. Чи правильно ми зробили? Чи все-таки придбання котла та його встановлення слід розглядати як два різні предмети закупівлі? Який КЕКВ необхідно застосовувати у такому разі? Як відобразити зазначені операції в бухобліку?


Як визначити предмет закупівлі?

Відразу заспокоїмо нашого читача — з позиції Закону № 922 ви зробили все вірно. Саме такі правила визначення предмета закупівлі передбачено цим документом.

Нагадаємо: під предметом закупівлі розуміють товари, роботи чи послуги, які замовник закуповує у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі.

При цьому товарами в розумінні Закону № 922 є продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у т. ч. сировина, вироби, устаткування, технології та предмети. Причому до товарів закупівельне законодавство відносить і послуги, пов’язані з постачанням відповідних товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

Тоді як послугами відповідно до Закону № 922 вважається будь-який предмет закупівлі (крім товарів і робіт), зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проєктної документації.

Як бачимо, в окремих випадках Закон № 922 дозволяє замовникам закуповувати послуги як товари. Це стосується випадків, коли замовник разом з товаром у того самого постачальника придбаває певну послугу. Наприклад, це можуть бути послуги транспортування, установки, монтажу, налагодження тощо.

Головне при закупівлі послуг разом з товарами — дотримуватись таких двох умов:

• такі послуги мають бути пов’язані з постачанням цих товарів;

• вартість таких послуг не повинна перевищувати вартість самого товару.

Отже, при виконанні зазначених умов замовник під час закупівлі товару може одночасно закуповувати і супутні послуги. А тому при плануванні та здійсненні такої закупівлі він має визначити лише один предмет закупівлі (як для товару, так і для послуги) — як товар. Так, з огляду на вимоги Порядку № 7081, при визначенні предмету закупівлі для товарів замовник орієнтується на показник четвертої цифри ДК 021:20152. Наприклад, при закупівлі опалювального котла доцільно застосовувати код 44620000-2 — Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі.

1 Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономрозвитку від 15.04.2020 № 708.

2 Національний класификатор ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 № 1749.

У ситуації нашого читача йдеться саме про закупівлю товару та супутніх послуг до нього. З огляду на це, ще раз підкреслюємо: установа зробила все правильно, визначивши придбання котла та послуг з його встановлення як один предмет закупівлі.

Разом з тим ніщо не заважає закупити опалювальне обладнання та послуги з його встановлення окремо. Наприклад, якщо вартість послуг зі встановлення обладнання перевищує вартість самого обладнання. Звісно, у такому разі доведеться придбавати окремо товар та окремо послугу. Відповідно, за таких умов слід застосовувати різні закупівельні коди ДК 021:2015:

• послуга — 45331110-0 — Встановлення котлів;

• товар — 44620000-2 — Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі.

Як наслідок, за таких умов установа укладає окремі договори на закупівлю товару та послуг. І оскільки це будуть два різні договори, то й вимоги до планування видатків за такими договорами теж будуть різними.

Який КЕКВ обрати?

При плануванні видатків на закупівлю опалювального котла слід обов’язково враховувати, хто і на яких умовах здійснюватиме його встановлення. Розглянемо два можливі варіанти.

Один договір постачання

Договором передбачено, що постачальник постачає опалювальне обладнання та надає послуги з його встановлення. При цьому вартість послуг зазначено в специфікації до договору та включено до загальної ціни договору.

У такому разі орієнтуємось на очікувану вартість обладнання та вартісні ознаки МНМА, визначені обліковою політикою установи. А тому оплату за таким договором плануємо за:

КЕКВ 2210 — якщо опалювальний котел підлягає зарахуванню до складу МНМА;

КЕКВ 3110 — якщо обладнання підлягає зарахуванню до складу ОЗ.

Договір постачання + договір установлення

У такому разі установа уклала два договори: один — з постачальником на придбання котла, інший — з надавачем послуг (іншим суб’єктом господарювання) на встановлення котла.

За таких умов плануємо та здійснюємо такі видатки за окремими КЕКВ. Тобто придбання опалювального обладнання проводимо за КЕКВ 2210 або 3110, а ось видатки на оплату послуг із встановлення — за КЕКВ 2240.

Як обліковувати?

При виборі субрахунку для обліку опалювального котла керуємось стандартними правилами. Залежно від вартості придбаного обладнання та вартісних критеріїв визнання МНМА, встановлених обліковою політикою установи, воно буде зараховане до складу ОЗ або МНМА.

Ще один важливий момент. Не забудьте включити до первісної вартості котла, окрім витрат на придбання, і витрати на його встановлення. Причому такі правила формування первісної вартості стосуються як ОЗ, так і МНМА.

Приклад. Бюджетна установа уклала договір на придбання твердопаливного котла. Згідно з договором постачальник обладнання виконує його встановлення. Вартість опалювального котла та послуги зі встановлення зазначено в специфікації до договору. Загальна ціна договору — 27900 грн. Згідно із специфікацією до договору вартість опалювального котла перевищує вартісні ознаки предметів МНМА, встановлені обліковою політикою установи. Тому видатки на придбання котла здійснено за КЕКВ 3110. Розрахунки з постачальником згідно з договором проведено на умовах післяплати (за фактом отримання товару та надання супутніх послуг).

Котел уведено в експлуатацію на підставі Акта введення в експлуатацію ОЗ. Також активу було присвоєно інвентарний номер та відкрито Інвентарну картку обліку об’єкта ОЗ.

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума, грн

№ м/о

дебет

кредит

Придбання котла

1

Отримано асигнування на придбання та встановлення котла

2313

5411

27900

2

2

Отримано котел від постачальника та надано послуги з його встановлення

1311

6211

27900

6

3

Перераховано кошти постачальнику

6211

2313

27900

2, 6

Уведення в експлуатацію котла

4

Уведено в експлуатацію котел після його встановлення

1014

1311

27900

17

Одночасно збільшено внесений капітал

5411

5111

27900

17

На закріплення наведемо порядок визначення предмету закупівлі, застосування КЕКВ та обліку опалювального обладнання в узагальненому вигляді в таблиці нижче.

Котел + послуги зі встановлення: предмет закупівлі, КЕКВ та облік

Закуповуємо разом

Закуповуємо окремо

Один предмет закупівлі — товар.

Придбання котла — код 44620000-2

Різні предмети закупівлі — товар + послуга.

Придбання котла — код 44620000-2.Установлення котла — код 45331110-0

За КЕКВ 3110 здійснюємо видатки на:

• придбання котла (якщо вартість більше 20 тис. грн*);

• оплату послуг зі встановлення котла.

За КЕКВ 2210 здійснюємо видатки на:

• придбання котла (якщо вартість 20 тис. грн і менше);

• оплату послуг зі встановлення котла

За КЕКВ 3110 здійснюємо видатки на придбання котла (якщо вартість більше 20 тис. грн).

За КЕКВ 2210 здійснюємо видатки на придбання котла (якщо вартість 20 тис. грн і менше).

За КЕКВ 2240 здійснюємо видатки на оплату послуг зі встановлення котла

Видатки на придбання та оплату послуг зі встановлення обладнання здійснюємо за одним із КЕКВ: 2210 або 3310 (залежно від його вартості)

Видатки на придбання та оплату послуг зі встановлення обладнання здійснюємо за різними КЕКВ: 2210 або 3310 (залежно від його вартості) + 2240 (незалежно від вартості)

Обліковуємо у складі:

ОЗ — на субрахунку 1014 — якщо вартість (без ПДВ) перевищує 20 тис. грн,

МНМА — на субрахунку 1113 — якщо вартість (без ПДВ) становить 20 тис. грн і менше

* Обліковою політикою установи встановлено вартісні ознаки предметів МНМА на рівні 20 тис. грн і нижче.

Матвєєва Вікторія

Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2021/№ 39

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.