Інформація по темі "" | Публікації по тегу
03.10.22
491 0
Друкувати
Обране

Збільшити капітальні видатки: чи здійсненна місія?

Ми — розпорядник бюджетних коштів, заклад освіти. У нас виникла необхідність збільшити видатки за КЕКВ 3110 за спеціальним фондом за рахунок зменшення видатків за іншими КЕКВ. Чи можна виконати такий перерозподіл видатків?

Кошторис установи

Передусім нагадаємо: кошторис — це основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень. Таке визначення наведено у п. 30 ч. 1 ст. 2 БКУ.

Кошторис бюджетної установи має такі складові (п. 1 Порядку № 228*):

* Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджені постановою КМУ від 28.02.2002 № 228.

загальний фонд — містить обсяг надходжень із загального фонду бюджету та розподіл видатків за повною економічною класифікацією видатків бюджету на виконання бюджетною установою основних функцій або розподіл надання кредитів з бюджету за класифікацією кредитування бюджету;

спеціальний фонд — містить обсяг надходжень із спеціального фонду бюджету на конкретну мету та їх розподіл за повною економічною класифікацією видатків бюджету на здійснення відповідних видатків, а також на реалізацію пріоритетних заходів, пов’язаних з виконанням установою основних функцій, або розподіл надання кредитів з бюджету за класифікацією кредитування бюджету.

Форму кошторису затверджено наказом № 57*.

* Наказ Мінфіну «Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету» від 28.01.2002 № 57.

Перерозподіл видатків

Унесення змін до розпису бюджету і кошторису, у т. ч. у розрізі КЕКВ, регулює ст. 23 БКУ.

Перерозподіл бюджетних асигнувань, затверджених у розписі бюджету та кошторисі, здійснює Мінфін (місцевий фінорган) у розрізі КЕКВ, а також у розрізі класифікації кредитування бюджету — щодо надання кредитів з бюджету. Такий перерозподіл проводиться у межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету за обґрунтованим поданням головного розпорядника. Це передбачено ч. 7 ст. 23 БКУ.

Також допускається перерозподіл видатків бюджету в межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника між бюджетними програмами і для збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків. Підставою для цього є рішення КМУ (місцевої держадміністрації, виконкому), погоджене з Комітетом ВР України з питань бюджету (комісією ВР АР Крим, місцевої ради) відповідно до Порядку № 18*. Це випливає з ч. 8 ст. 23 БКУ.

* Порядок передачі бюджетних призначень, перерозподілу видатків бюджету і надання кредитів з бюджету, затверджений постановою КМУ від 12.01.2011 № 18.

Водночас заборонено без внесення змін до закону про держбюджет або рішення про місцевий бюджет збільшувати бюджетні призначення за загальним та спеціальним фондами держбюджету (місцевого бюджету) на (ч. 11 ст. 23 БКУ):

— оплату праці працівників бюджетних установ за рахунок зменшення інших видатків;

— видатки за бюджетними програмами, пов’язаними з функціонуванням органів державної влади (органів влади АР Крим та органів місцевого самоврядування), за рахунок зменшення видатків за іншими бюджетними програмами.

Поправка на війну

Особливості бюджетного процесу під час дії воєнного стану ми висвітлювали у матеріалі «Бюджетний процес під час війни» // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 13 (ср. USER_SHOW_ID).

Під час війни керуємося нормами постанови № 252*.

* Постанова КМУ «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» від 11.03.2022 № 252.

Так, відповідно до п.п. 2 п. 1 постанови № 252 виконкоми місцевих рад, місцеві держадміністрації, військово-цивільні (військові) адміністрації, зокрема:

— приймають за поданням місцевих фінорганів рішення про внесення змін до рішень про місцеві бюджети;

— здійснюють без погодження відповідною комісією місцевої ради передачу бюджетних призначень від одного головного розпорядника бюджетних коштів до іншого, перерозподіл видатків бюджету і надання кредитів з бюджету за бюджетними програмами, включаючи резервний фонд бюджету, додаткові дотації та субвенції, у межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника бюджетних коштів, а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків (окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету) за бюджетною програмою.

Висновок: за обґрунтованої необхідності та з дозволу головного розпорядника можна провести перерозподіл видатків, визначених у запитанні. Але зробити це можливо лише у межах загального обсягу бюджетних призначень за спецфондом за відповідною бюджетною програмою.

ЦІННА ПОРАДА!

Не забувайте про черговість видатків, передбачену Порядком № 590*. Обов’язково перевірте, в яку чергу ви маєте право здійснити заплановані видатки.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2022/№ 37

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі