Інформація по темі "" | Публікації по тегу
04.05.23
680 0
Друкувати
Обране

Бюджетний процес в умовах воєнного стану: маємо новини

* Постанова КМУ «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 р. № 252» від 28.04.2023 № 399.

** Постанова КМУ «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» від 11.03.2022 № 252.

Договір про надання міжбюджетних трансфертів знову потрібен

Нагадаємо: постановою № 252 було дозволено приймати рішення про передачу коштів у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету без укладення договорів.

Однак після внесених постановою № 399 змін укладення договорів на передачу міжбюджетних трансфертів знову потрібне.

Зауважимо: вимога щодо укладання таких договорів передбачена ч. 3 ст. 93 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Тож постанова № 252 містила виняток із цього правила. Та відтепер правило щодо укладання договорів діє знову.

Також пам’ятайте: чинною є вимога щодо погодження з Мінфіном рішення про передачу міжбюджетних трансфертів до відповідного місцевого бюджету іншої області та/або м. Києва шляхом надання відповідного листа (п.п. 7 п. 1 постанови № 252). Докладніше про це читайте у матеріалі «Місцеві бюджети в умовах воєнного стану» // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 42.

Як саме погоджувати рішення з Мінфіном, допоможе розібратися наша консультація «Передача міжбюджетних трансфертів: як узгодити з Мінфіном?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 39.

Оприлюднення «бюджетних» нормативно-правових актів

На період дії воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі — ОМС), їх виконавчі органи, місцеві держадміністрації, військово-цивільні адміністрації продовжують здійснювати бюджетні повноваження. У разі ж утворення військових адміністрацій такі повноваження здійснюють військові адміністрації.

Після внесених змін знову стало обов’язковим оприлюднення нормативно-правових актів та інших документів, які застосовуються під час бюджетного процесу.

Нагадаємо: не оприлюднювати такі документи донедавна дозволяв абз. 8 п.п. 2 постанови № 252.

Водночас наразі діє норма ч. 10 ст. 9 Закону № 389*. Так, у період дії воєнного стану на акти ОМС, військово-цивільних адміністрацій та військових адміністрацій, а також їх посадових осіб не поширюються вимоги п. 3 ч. 1 (у частині оприлюднення проєктів актів) та ч. 4 ст. 15 Закону № 2939**.

* Закон України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII.

** Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI.

Йдеться про:

— перелік та умови отримання послуг, форми і зразки документів, правила їх заповнення;

— проєкти нормативно-правових актів, рішень ОМС, розроблені відповідними розпорядниками, які мають оприлюднюватися ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

З огляду на це зазначені документи все-таки можна не оприлюднювати.

Крім того, виходячи з п. 22 «Прикінцевих та перехідних положень» БКУ, в період дії воєнного стану не застосовується ч. 5 ст. 28 БКУ. Останньою передбачено, що інформація про місцеві бюджети підлягає обов’язковій публікації не пізніше 1 березня року, що настає за роком звіту.

Усі решта «бюджетних» документів наразі підлягають оприлюдненню.

УВАГА!

Зазначені зміни запрацювали з 03.05.2023

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі