Дозволені видатки: відповіді на актуальні запитання
** i.factor.ua/ukr/journals/bb/2022/may/issue-17/article-120329.html.
Заправка картриджа
Чи можна наразі оплатити заправку картриджа з урахуванням вимог Порядку № 590?
Так, можна. Заправку картриджів можливо провести в межах видатків на технічне обслуговування обладнання. Такі видатки слід здійснювати відповідно до вимог Порядку № 590 у другу чергу. При цьому зазначені видатки можуть проводитися за рахунок коштів як загального, так і спеціального фонду.
Видатки на заправку картриджів слід здійснювати за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».
Придбання програмного забезпечення
Чи дозволено Порядком № 590 здійснювати видатки на придбання програмного забезпечення?
Проаналізувавши видатки, передбачені у другу чергу Порядком № 590, бачимо: за рахунок коштів загального фонду можна проводити видатки на оплату послуг з адміністрування (обслуговування) програмного забезпечення.
Тобто йдеться про обслуговування вже придбаного програмного забезпечення. При цьому видатки на придбання нових програм у другій черзі не передбачено.
Відповідно такі видатки можуть бути проведені за рахунок коштів загального фонду лише у третю чергу як «Інші видатки».
Що ж стосується коштів спецфонду, то Порядок № 590 допускає проведення у другу чергу видатків на придбання оргтехніки, комп’ютерної техніки (у т. ч. придбання програмного забезпечення, яке передбачене разом із придбанням комп’ютерної техніки) для оцифрування музейних предметів. Наразі це єдиний вид програмного забезпечення, дозволений до придбання за кошти спецфонду у другу чергу.
Придбання матеріалів для швачки/перукаря
Чи може терцентр придбати за рахунок коштів спецфонду матеріали для швачки та перукаря, які вони згідно з розпорядженням також обслуговують тероборону та переселенців?
Вважаємо, що такі видатки можна провести в межах видатків на придбання матеріалів, обладнання, інвентарю та інструментів для господарської діяльності. Такі видатки Порядок № 590 дозволяє здійснювати за рахунок коштів спеціального фонду, і вони є «другочерговими».
Матеріали для швачки та перукаря слід закуповувати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».
Пролонгація сертифіката електронного підпису
Чи можна згідно з Порядком № 590 оплатити продовження сертифікатів електронного підпису?
Сертифікат відкритого ключа — це електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію вебсайту.
Таке визначення наведено в п. 38 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155***.
*** Закон України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII.
Простіше кажучи, електронний підпис належить фізичний або юридичній особі та дає можливість входу до певної програми або вебсайту.
У свою чергу, вебсайт — це сукупність програмних засобів, розміщених за унікальною адресою в обчислювальній мережі, у т. ч. в мережі Інтернет, разом з інформаційними ресурсами, які перебувають у розпорядженні певних суб’єктів і забезпечують доступ юридичних та фізичних осіб до цих інформаційних ресурсів та інших інформаційних послуг через обчислювальну мережу.
Ураховуючи зазначене, вважаємо, що видатки на продовження сертифікатів електронного підпису можна провести в межах видатків на послуги з поточного ремонту та обслуговування комп’ютерної та організаційної техніки, оплату послуг з адміністрування (обслуговування) програмного забезпечення, інших послуг у сфері інформатизації.
Адже без такого сертифіката доступ до відповідних програмних засобів (вебсайтів) буде неможливий.
Такі видатки передбачені Порядком № 590 за рахунок коштів загального та спеціального фондів у другу чергу.
Планувати та здійснювати видатки на ці цілі слід за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».
Бюджетна бухгалтерія, липень, 2022/№ 26