Інформація по темі "" | Публікації по тегу
21.01.25
14 0
Друкувати
Обране

Отримали «благодійку»: чи вносити зміни до паспорта бюджетної програми?

Якщо ми отримали благодійну допомогу, чи потрібно вносити зміни у паспорт бюджетної програми?

Чи вносити зміни до паспорта бюджетної програми?

Що таке паспорт бюджетної програми?

Пaспоpт бюджетної пpогpaми місцевого бюджету — це документ, який визначає мету, завдання, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми місцевого бюджету відповідно до бюджетного призначення, встановленого рішенням про місцевий бюджет, та цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, реалізацію якої забезпечує головний розпорядник.

Порядок затвердження та внесення змін до паспортів бюджетних програм визначено у Правилах № 836*.

* Правила складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, затверджені наказом Мінфіну від 26.08.2014 № 836.

Так, зміни до паспортів бюджетних програм вносять у разі (п. 1.10 Правил № 836):

— прийняття змін до рішення про місцевий бюджет, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— передачі бюджетних призначень від одного головного розпорядника до іншого;

— передачі нерозподілених бюджетних призначень на визначену в рішенні про місцевий бюджет мету між головними розпорядниками;

— перерозподілу видатків за бюджетними програмами у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених головному розпоряднику;

— прийняття нормативно-правових актів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— внесення змін до розпису місцевого бюджету, які призводять до зміни результативних показників бюджетної програми;

— внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ, що призводять до виникнення нових напрямів використання бюджетних коштів.

При цьому відповідно до ч. 4 ст. 13 БКУ* благодійна допомога належить саме до власних надходжень бюджетних установ.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Тож у разі отримання благодійної допомоги зміни до паспорта бюджетної програми слід вносити, лише якщо йдеться про виникнення нових напрямів використання бюджетних коштів.

Також нагадаємо: відповідальність за зміст паспорта бюджетної програми несуть головні розпорядники бюджетних коштів (п.п. 1 п. 2 наказу № 836*).

* Наказ Мінфіну «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» від 26.08.2014 № 836.

А отже, саме головні розпорядники бюджетних коштів і вирішують, чи виникають нові напрямки використання бюджетних коштів.

Таким чином, якщо головний розпорядник бюджетних коштів вважає за необхідне внести зміни до паспорта бюджетної програми шляхом передбачення нового напряму використання бюджетних коштів, яке збільшить ефективність виконання бюджетної програми, то він цілком може це зробити.

Докладніше про отримання та використання благодійної допомоги читайте у матеріалі «Благодійна допомога: оформлення та облік» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 28 (ср. USER_SHOW_ID).

Як унести зміни до паспорта бюджетної програми?

Зміни до паспортів бюджетних програм вносять протягом бюджетного періоду шляхом затвердження їх у новій редакції у порядку, встановленому для складання паспортів бюджетних програм. Це випливає з п. 1.10 Правил № 836.

Нагадаємо порядок внесення змін до паспортів бюджетних програм.

У разі внесення змін до паспорта бюджетної програми у зв’язку зі зміною спецфонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень розпорядник має подати на погодження до фіноргану проєкт паспорта відповідної бюджетної програми.

Зробити це необхідно протягом тижня після настання відповідних випадків. Такі проєкти слід подавати у двох примірниках у паперовому та електронному вигляді (п. 1.3 Правил № 836).

Також головні розпорядники (п. 1.12 Правил № 836):

— подають до фіноргану порівняльну таблицю з поясненнями щодо відмінностей інформації та показників проєкту паспорта у новій редакції порівняно із затвердженим паспортом;

— уточнюють виключно результативні показники, які було змінено.

При цьому результативні показники бюджетної програми мають підтверджуватися:

— офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю;

— даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку (ч. 5 ст. 20 БКУ).

Далі фінорган погоджує проєкт паспорта бюджетної програми у новій редакції протягом 7 днів з дня його отримання або надсилає зауваження до нього.

Зі свого боку, головний розпорядник має забезпечити прийняття наказів щодо затвердження відповідного паспорта бюджетної програми у тижневий строк від дня погодження фінорганом проєкту такої програми у новій редакції.

Висновки

  • Якщо у разі отримання благодійної допомоги головний розпорядник вважає за необхідне внести зміни до паспорта бюджетної програми шляхом передбачення нового напряму використання бюджетних коштів, яке збільшить ефективність виконання бюджетної програми, то він цілком може це зробити.
  • Зміни до паспортів бюджетних програм вносять протягом бюджетного періоду шляхом затвердження їх у новій редакції у порядку, встановленому для складання паспортів бюджетних програм.

Бюджетна бухгалтерія, січень, 2025/№ 4

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі