Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.01.25
5903 5
Друкувати
Обране

Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів: маємо зміни

Мінфін наказом № 593* уніс зміни до Порядку № 938**. Розглянемо, які саме зміни підготувало міністерство цього разу щодо казначейського обслуговування місцевих бюджетів.

* Наказ Мінфіну «Про затвердження змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів» від 20.11.2024 № 593.

** Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Мінфіну від 23.08.2012 № 938.

Інформування військових адміністрації

Тепер у разі виявлення у процесі казначейського обслуговування невідповідності показників затверджених бюджетів бюджетному законодавству органи Казначейства мають інформувати для ухвалені рішення військові адміністрації. Звісно, у разі їх утворення у відповідній територіальній громаді. Це передбачено оновленим абз. 3 п. 2.1 розд. 2 Порядку № 938.

Функції Казначейства розширено

Крім визначених раніше функцій Казначейства, їх коло розширено у п. 2.2 розд. 2 Порядку № 938 такими функціями, як:

  • узгодження нормативів відрахувань платежів, визначених бюджетним законодавством, між державним і місцевими бюджетами, між рівнями місцевих бюджетів до змін, внесених законодавством до таких нормативів;
  • перерахування тимчасово вільних коштів з рахунків місцевих бюджетів відповідно до Порядку № 544*;
  • перерахування тимчасово вільних коштів з рахунків місцевих бюджетів відповідно до Порядку № 6**.

* Порядок розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів шляхом придбання державних цінних паперів, затверджений постановою КМУ від 23.05.2018 № 544.

** Порядок розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках у банках, затверджений постановою КМУ від 12.01.2011 № 6.

Також уточнено, що Казначейство та його органи не тільки відкривають рахунки в національній валюті в Казначействі, але й закривають їх.

Новий етап операцій з обробки платежів

Як відомо, послідовність операції з обробки платежів, які надійшли до місцевих бюджетів, визначено п. 3.4 розд. 3 Порядку № 938. Відтепер цю процедуру доповнено новим етапом: повернення коштів, залучених з єдиного казначейського рахунку (далі — ЄКР) для узгодження нормативів відрахувань платежів. Такий етап тепер є п’ятим на шляху обробки платежів.

Узгодження нормативів відрахувань

Оновленим п. 3.15 Порядку № 938 визначені нові умови узгодження Казначейством нормативів відрахувань платежів, визначених бюджетним законодавством, між державним і місцевими бюджетами, між рівнями місцевих бюджетів до змін, внесених законодавством до таких нормативів. Про таку нову функцію Казначейства ми вже згадували вище. А зараз пояснимо, що саме передбачає ця функція.

Так, Казначейство узгоджує нормативи відрахувань платежів за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету шляхом формування засобами програмного забезпечення платіжних інструкцій для здійснення внутрішніх операцій.

Якщо ж кошти у відповідному місцевому бюджеті відсутні, то узгодження нормативів відрахувань платежів здійснюється шляхом залучення коштів з ЄКР.

При цьому головні управління Казначейства наступного робочого дня за днем узгодження нормативів відрахувань платежів надсилають відповідним місцевим фінорганам листи з інформацією про здійснені операції та суму коштів, залучену з ЄКР, яку місцевим фінорганам необхідно повернути.

Зі свого боку, місцеві фіноргани після отримання листів від головних управлінь Казначейства здійснюють відповідні заходи щодо повернення коштів, залучених з ЄКР.

Казначейство щодня здійснює повернення коштів, залучених з ЄКР, за рахунок поточних надходжень відповідних місцевих бюджетів до повного повернення таких коштів місцевими фінорганами.

Електронний реєстр платіжних інструкцій

Як і раніше, згідно з п. 10.5 Порядку № 938 орган Казначейства під час здійснення видатків шляхом проведення платежів із рахунків розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) надає розпоряднику (одержувачу) виписки з рахунків про здійснені операції за результатами попереднього операційного дня.

Але відтепер оновленим п. 10.5 Порядку № 938 передбачено, що така інформація надається у вигляді електронного реєстру платіжних інструкцій.

Місцеві запозичення та розміщення цінних паперів селищних та сільських рад

Відповідно до оновленого п. 16.3 Порядку № 938 селищна, сільська територіальна громада в особі керівника місцевого фіноргану за дорученням селищної, сільської ради мають право здійснювати місцеві запозичення.

До внесення змін така можливість була передбачена п. 16.3 Порядку № 938 тільки для обласної ради та міської територіальної громади.

Аналогічно, норма щодо розміщення цінних паперів передбачена тепер у п. 16.6 Порядку № 938 і для селищних та сільських рад.

Оновлені умови розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів шляхом придбання державних цінних паперів і на вкладних (депозитних) рахунках у банках викладені у пп. 16.9 та 16.10 Порядку № 938.

Подання інформації фінорганами до Казначейства

Змінилися періоди та зміст інформації, яку мають подавати фіноргани до Казначейства.

Так, відповідно до оновленого п. 18.5 Порядку № 938 фіноргани готують та подають до органів Казначейства із застосуванням «АС «Є-Звітність»:

щомісяця та щороку — інформацію про використання коштів резервного фонду;

щомісяця (починаючи зі звіту за січень — грудень 2024 року), щокварталу та щороку:

  • інформацію про стан місцевих боргів;
  • інформацію про стан гарантованих АР Крим, обласними радами та територіальними громадами боргів;
  • інформацію про надані місцеві гарантії;
  • інформацію про виконання показників розподілу видатків місцевого бюджету (починаючи з періоду за І квартал 2024 року);

щокварталу та щороку — інформацію про виконання показників розподілу видатків місцевого бюджету.

Наказ набув чинності 31.12.2024 р.

Бюджетна бухгалтерія, грудень, 2024/№ 47

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
5
Тетяна
22.01.2025
Казначейство-орган рудіментний, скільки часу робочого часу( в грошовому еквіваленті це виличезні суми) воно займає у бюджертників. Програми їх комп'ютерні не працюють.. Скільки нервів це коштує.А утримання самого персоналу, будівль- це мільарди, на безглужду структуру, яка блокує діяльність...Якщо порахувати вартість проведення однієї платіжки...то це мінімум 1000 грв за платіж
Марина Тетяна
23.01.2025
А різноманітні департаменти і управління вищестоящі хіба не пережиток минулого ?
Скільки їх є, всі видимість діяльності створюють, постійно якісь інформації, таблиці, звіти збирають, а користі від немає того жодної.
NeProzorro
22.01.2025
Чи зменшиться в результаті цих змін кількісь непотрібних паперових і інших документів, реєстрів, звітів які потрібно складати? І чи буде рух в напрямку реальної цифровізації ?
Таня
22.01.2025
А нам в цьому році сказали все що проводим по СДО приносити ще й на флешке....
ольга
23.01.2025
якийсь сюр. в самих назвах казначейств залишились назви районів, які вже не існують, тепер для того, щоб їх не скорочували їм розширюють коло бурної діяльності. В нас доходе до того , що перевіряють правопис в договорах та виміряють відступи в листах
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
70
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×