Порядок складання та затвердження кошторисів: вивчаємо зміни
Погодження кошторисів і планів в електронному вигляді
Нагадаємо: кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спецфонду, плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів і штатні розписи закладу фахової передвищої освіти, який є структурним або відокремленим структурним підрозділом закладу вищої освіти та не має статусу юрособи, затверджує головний розпорядник. При цьому передбачено обов’язкове погодження з керівником закладу вищої освіти (абз. 14 п. 33 Порядку № 228).
Відтепер таке погодження може здійснюватися в електронному вигляді.
Крім того, плани використання бюджетних коштів одержувачів затверджують їх керівники за погодженням із розпорядниками, через яких вони отримують бюджетні кошти.
Після внесених постановою № 764 змін такі погодження також можуть здійснюватися в електронному вигляді.
При цьому застосовують систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Для «електронного» підписання оформлюють аркуш погодження із накладенням уповноваженою особою кваліфікованого електронного підпису.
Зміни до кошторису: перелік випадків розширено
Кошти обласних і районних бюджетів для здійснення обласними та районними військовими адміністраціями повноважень обласних і районних рад передбачають шляхом установлення бюджетних призначень у таких бюджетах у вигляді субвенції з місцевого бюджету розпоряднику коштів державного бюджету. Це передбачено п. 3 Порядку № 397***.
У зв’язку з наданням такого виду субвенції було відповідним чином підкориговано норми Порядку № 228, зокрема дещо розширено перелік випадків, коли вносяться зміни до кошторисів.
Так, оновлений абз. 13 п. 47 Порядку № 228 передбачає таке. Зміни до кошторису, плану асигнувань загального фонду, плану надання кредитів із загального фонду та плану спецфонду, плану використання бюджетних коштів (крім планів одержувачів), помісячного плану використання бюджетних коштів вносять, зокрема, у разі виникнення потреби в збільшенні видатків бюджету та наданні кредитів за рахунок коштів спецфонду в разі надходження субвенцій з місцевого до державного бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, фінансування діяльності військових адміністрацій із виконання повноважень ОМС, не передбачених кошторисом спецфонду, та в разі використання залишку коштів таких субвенцій за умови наявності відповідної бюджетної програми в поточному бюджетному періоді.
Також уточнено, що протягом бюджетного періоду розпорядники вносять зміни до спецфонду кошторису за надходженнями субвенцій з місцевого бюджету до держбюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, фінансування діяльності військових адміністрацій із виконання повноважень ОМС. Це передбачено оновленим абз. 5 п. 49 Порядку № 228 (ср. USER_SHOW_ID).
Підставою для внесення таких змін будуть:
— довідка Казначейства про підтвердження надходжень на спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в органах Казначейства;
— довідка про зміни до кошторису та зведення показників спеціального фонду кошторису без внесення відповідних змін до бюджетного розпису за спеціальним фондом бюджету.
За іншими ж надходженнями (крім власних надходжень, надходжень субвенцій з місцевого до державного бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, фінансування діяльності військових адміністрацій із виконання повноважень ОМС) зміни вносять після внесення відповідних змін до бюджетного розпису. Для цього складають довідку про внесення змін до кошторису та зведення показників спеціального фонду кошторису (оновлений абз. 12 п. 49 Порядку № 228).
Бюджетна бухгалтерія, серпень, 2022/№ 29