Інформація по темі "" | Публікації по тегу
27.09.21
382 0
Друкувати
Обране

Ремонт доріг: за чий кошт?

Гарні дороги, «як у Європі», поки нам тільки сняться. Хто взагалі, за який кошт та які саме дороги може ремонтувати? Чи можна за кошти місцевих бюджетів ремонтувати державні дороги? Чимало запитань із цього приводу надходить до нашої редакції від читачів. Тож давайте розбиратися разом у цій статті.


Види доріг

Насамперед пропонуємо розібратися, які взагалі бувають види доріг.

Відносини, пов’язані з функціонуванням та розвитком автомобільних доріг, регулює Закон № 28621.

1 Закон України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 р. № 2862-IV.

Почнемо з визначення.

Автомобільна дорога — це лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів.

Види автомобільних доріг для зручності зобразимо схематично.

Класифікація автомобільних доріг

Тепер розглянемо, хто саме та в які строки затверджує конкретні переліки доріг і визначає належність до доріг державного чи місцевого значення.

Вид

переліку доріг

Хто

затверджує

Періодичність затвердження

Перелік доріг державного значення, у т. ч. їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів

Кабмін

Один раз на три роки

Перелік доріг місцевого значення, у т. ч. їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів

Обласні держадміністрації

Один раз на три роки

Управління автомобільними дорогами загального користування державного значення здійснює Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор). Діє Укравтодор на підставі Положення № 4392.

2 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затверджене постановою КМУ від 10.09.2014 р. № 439.

Укравтодор має органи управління на місцях — Служби автомобільних доріг.

Вулиці ж і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні ОМС та є комунальною власністю. Відповідно управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюють ОМС, у віданні яких вони перебувають (ст. 17 Закону № 2862).

Хто має ремонтувати?

Тепер з’ясуймо, хто саме має фінансувати ремонт та утримання доріг.

Джерело фінансування доріг залежить від того, в чиєму управлінні знаходиться така дорога. Так, утримання доріг державного значення має здійснюватися за державні кошти Укравтодором.

З 2018 року у складі спеціального фонду держбюджету створено Державний дорожній фонд. Джерелами формування Державного дорожнього фонду є (ст. 3 Закону № 15623 та ч. 2 ст. 242 БКУ):

3 Закон України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» від 18.09.91 р. № 1562-ХІІ.

1) акцизний податок з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України пального і транспортних засобів;

2) в візне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них;

3) плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;

4) кошти спецфонду Держбюджету, отримані шляхом залучення державою кредитів (позик) від банків, іноземних держав і міжнародних фінансових організацій на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування;

5) плату за проїзд платними автомобільними дорогами загального користування державного значення;

6) к онцесійні платежі — у разі будівництва та експлуатації автомобільних доріг на умовах концесії;

7) ін ші надходження, передбачені Держбюджетом.

Тепер стосовно коштів місцевих бюджетів. Як свідчить лист ГоловКРУ від 12.06.2009 р. № 07-14/735, раніше ОМС не мали права фінансувати ремонт доріг, які перебували у державній власності та знаходилися у віданні Укравтодору. Зокрема, у згаданому листі зазначено: «Якщо дороги знаходяться у віданні відповідної сільської ради, то вона може проводити відповідні ремонти за рахунок коштів місцевого бюджету. Проте кошти місцевого бюджету не повинні витрачатися на ремонт доріг, які знаходяться у віданні органу державного управління автомобільними дорогами загального користування».

Тож ОМС могли з місцевих бюджетів фінансувати лише дороги, які перебували у комунальній власності.

На сьогодні ж ситуація щодо фінансування доріг значно змінилася. І це не може не тішити. Адже тепер є принаймні надія на поліпшення стану доріг. Утім, уже сьогодні можна побачити позитивні зрушення у цьому напрямку. Не останню роль у цьому відіграв той факт, що наразі ремонт доріг, які знаходяться у державній власності, можна фінансувати не лише з державного бюджету. Видатки на ці цілі можна здійснювати і за рахунок коштів місцевих бюджетів. Так, до видатків, що можна проводити з усіх місцевих бюджетів, зокрема, належать видатки капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

Це чорним по білому прописано у п.п. «в» п. 10 ч. 1 ст. 91 БКУ.

З огляду на це, відповідні ОМС мають певні права та повноваження, визначені Законом № 2804та Законом № 2862. Розглянемо їх у таблиці нижче.

4 Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР.

Назва органу

Праваповноваження

Зміст

Законодавча норма

ОМС

права

Здійснення капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення, за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів (як співфінансування на договірних засадах)

ч. 8 ст. 20 Закону № 2862

Виконавчі органи ОМС

повноваження

Організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах)

п.п. 1 п. «а» ч. 1 ст. 31 Закону № 280

Районні, обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям

повноваження

Об’єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, і населення, а також бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури, шляхів місцевого значення, на капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах) та на заходи щодо охорони праці та охорони навколишнього середовища

п. 6 ч. 1 ст. 44 Закону № 280

Співфінансування

Ми з вами вже з’ясували, хто та за які кошти має ремонтувати дороги. Тепер розглянемо, який же порядок співфінансування ремонту доріг з місцевих бюджетів.

На жаль, чіткого та конкретного порядку співфінансування таких заходів, визначеного на законодавчому рівні, наразі не існує. Тож, аби місцева рада змогла профінансувати ремонт дороги, насамперед слід прийняти відповідну місцеву програму та передбачити кошти у місцевому бюджеті.

При цьому можна використовувати як кошти загального фонду бюджету, так і кошти спецфонду.

Якщо місцева рада планує проводити ремонт дороги, що перебуває у державній власності, як співфінансування спільно зі Службою автомобільних доріг, то механізм такого співфінансування з місцевого та державного бюджетів слід прописати в рішенні ради про співфінансування проєкту.

Зазвичай Служби автомобільних доріг, підвідомчі Укравтодору, здійснюють функції з управління автошляхами загального користування державного значення і виступають одержувачами бюджетних коштів, які спрямовуються на розвиток їх мережі за відповідними програмами ремонту та утримання доріг.

Звісно, такий одержувач має бути включений до мережі головного розпорядника бюджетних коштів — відповідного ОМС.

Обсяги фінансування дорожніх робіт та утримання доріг державного значення визначає Укравтодор залежно від виділених на це коштів у держбюджеті на відповідний рік та протяжності доріг у регіонах.

Місцева рада, яка має бажання та кошти на проведення ремонту дороги, має звернутись до відповідної Служби автомобільних доріг з проханням включити дорогу, що потребує ремонту, в регіональну програму ремонту доріг на основі співфінансування на відповідний рік.

Таким чином, місцева рада зможе провести ремонт доріг, балансоутримувачем яких виступає Служба автомобільних доріг, за рахунок місцевого бюджету. У свою чергу, це дозволить Службі автомобільних доріг скласти власні плани щодо ремонту, враховуючи передусім інтенсивність руху транспортних засобів по тій чи іншій дорозі державного значення для визначення обсягу необхідних робіт.

Далі відповідна Служба автомобільних доріг як балансоутримувач цієї дороги розробляє проєкт, готує кошторисну документацію та розпочинає виконувати дорожні роботи.

Також на умовах співфінансування можуть проводитися ремонти доріг загального користування місцевого значення. Адже в рамках реформування системи управління дорожнім господарством з початку 2018 року автодороги загального користування місцевого значення перейшли зі сфери управління Укравтодору до обласних держадміністрацій.

Щоб точно не заплутатися, кому та які дороги належать, хто є балансоутримувачем і має проводити ремонт, наведемо схему.

Належність та утримання доріг

Тепер наведемо примірний алгоритм дій при співфінансуванні ремонту доріг із місцевого бюджету.

Вважаємо, що цей алгоритм прийнятний як для співфінансування ОМС ремонту доріг державного значення (знаходяться у відання Укравтодору), так і для співфінансування ремонту доріг місцевого значення (знаходяться у віданні облдержадміністрацій).

До балансоутримувача дороги (Служба автомобільних доріг, відповідне державне чи комунальне підприємство тощо) відповідний ОМС, який має намір співфінансувати ремонт доріг, подає звернення, в якому зазначає:

• запланований у місцевому бюджеті обсяг коштів на ремонт доріг загального користування державного або місцевого значення;

• об’єкт робіт;

• вид робіт (капітальний або поточний ремонт, експлуатаційне утримання, ямковий ремонт тощо).

Рішенням сесії ОМС виділяє кошти з місцевого бюджету і визначає замовника робіт та одержувача коштів.

За кожним об’єктом робіт замовник спільно з представниками ОМС складають дефектний акт та відомість робіт.

Згідно з рішенням сесії замовник спільно з ОМС складають фінансові документи (лімітна довідка, план використання бюджетних коштів, дозвіл на попередню оплату тощо). Після цього замовник відкриває рахунок, на який отримає кошти з відповідного місцевого бюджету, у Держказначейській службі.

Фактичне виконання робіт та їх оплата згідно із календарним планом і планом фінансування робіт.

Прийняття виконаних робіт інженерами технічного контролю замовника. Контроль за якістю робіт з нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування здійснюють відповідно до постанови № 10655.Також звернемо вашу увагу на такий момент. Кошти із місцевих бюджетів виділяються не шляхом надання міжбюджетних трансфертів, а перераховуються безпосередньо суб’єктам господарювання — балансоутримувачам доріг та замовниками робіт.

5 Постанова КМУ «Про затвердження вимог щодо проведення контролю якості робіт з нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування» від 28.12.2016 р. № 1065.

А отже, ці кошти можуть вважатися держдопомогою суб’єкту господарювання. Поготів, що суми на ремонт доріг немалі і цілком можливо «перевалять» за 200 тис. євро за три роки. До чого тут ця кругленька сума? Зараз пояснимо — і для цього звернемось до норм Закону № 15556.

6 Закон України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» від 01.07.2014 р. № 1555-VII.

Нагадаємо: державна допомога полягає у передачі ресурсів держави чи місцевих ресурсів окремим суб’єктам господарювання, а також у втратах доходів відповідних бюджетів.

У разі прийняття ОМС відповідних рішень про підтримку суб’єкта господарювання, у такого ОМС виникає обов’язок щорічно повідомляти про це Антимонопольний комітет України (далі — АМК). Зробити це слід перед прийняттям рішення про надання такої державної допомоги, якщо її обсяг перевищує розмір незначної допомоги.

Незначна державна допомога — це державна допомога одному суб’єкту господарювання, сукупний розмір якої незалежно від її форми та джерел не перевищує за будь-який трирічний період суму, еквівалентну 200 тис. євро. Такий розмір визначено п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону № 1555 (ср. USER_SHOW_ID).

Таким чином, при наданні суб’єкту господарювання коштів місцевих бюджетів у сумі понад 200 тис. євро за трирічний період ОМС має погодити це питання з АМК.

Водночас щодо проведення співфінансування ремонту доріг на сьогодні вже склалася певна практика розгляду такого фінансування АМК. І ця практика свідчить, що АМК не розцінює надання таких коштів як державну допомогу, навіть якщо її сума перевищує 200 тис. євро за три роки.

При цьому АМК застосовують, зокрема, такі обґрунтування:

• комунальне підприємство створено з метою задоволення громадськості у роботах та послугах житлово-комунального господарства, зокрема виконання робіт з ремонту, будівництва доріг, мостів тощо;

• комунальне підприємство (отримувач коштів) виконує функції, зокрема з утримання доріг, які є загальнодоступними (безоплатними);

• послуги комунального підприємства щодо проведення ремонтних робіт надаються населенню безкоштовно, не реалізуються на ринку та не беруть участі у господарському обороті;

• щоб господарська діяльність суб’єкта могла спотворювати конкуренцію, допомога відповідному суб’єкту повинна стосуватись діяльності щодо виробництва товарів (робіт/послуг), які мають вартісний характер і цінову визначеність та беруть участь у господарському обороті на ринку, чого в цьому випадку немає.

Тож перехування коштів комунальному підприємтсву навряд чи буде визнано державною допомогою. У будь-якому разі перш ніж виділити суб’єкту господарювання кошти з місцевого бюджету у сумі, яка перевищує встановлений розмір незначної державної допомоги, радимо ОМС повідомити про це АМК. Адже остаточне рішення щодо належності чи неналежності таких коштів до державної допомоги приймає саме АМК.

Застосування КПКВК та КЕКВ

У разі коли ОМС планує видатки на ремонт доріг місцевого значення і самостійно є замовником робіт, видатки треба передбачати за КПКВК 7461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету».

У кошторисі місцевої ради видатки на ці цілі потрібно запланувати за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» або 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктив» — залежно від виду ремонту (капітальний чи поточний).

Якщо проводиться ремонт на умовах співфінансування і ОМС виділяє кошти відповідному одержувачу бюджетних коштів — балансоутримувачу доріг, слід застосовувати КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» або 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)».

Знову ж таки вибір КЕКВ залежатиме від виду ремонтних робіт (капітальний чи поточний), які заплановано провести.

ВИСНОВКИ

• Джерело фінансування доріг залежить від того, в чиєму управлінні вони знаходяться

• У складі спеціального фонду держбюджету створено Державний дорожній фонд

• Ремонт доріг, які знаходяться у державній власності, можна фінансувати не лише з державного бюджету, але й за рахунок місцевих бюджетів на умовах співфінансування

• При наданні суб’єкту господарювання коштів місцевих бюджетів у сумі понад 200 тис. євро за трирічний період ОМС має узгодити це питання з АМК

Станкус Тетяна

Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2021/№ 36

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.