Інформація по темі "" | Публікації по тегу
12.03.25
8 0
Друкувати
Обране

Ремонт і придбання обладнання для їдалень за рахунок залишків освітньої субвенції

Використання залишків освітньої субвенції, наданих із держбюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) для придбання обладнання, створення та модернізації (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти (далі — ЗЗСО), здійснюється відповідно до умов нового Порядку та умов № 241*. Тож нумо разом розглядати, як саме можна використати залишки субвенції на зазначені цілі.

* Порядок та умови надання у 2025 році залишків освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) для придбання обладнання, створення та модернізації (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти, затверджені постановою КМУ від 04.03.2025 № 241.

Умови використання залишків освітньої субвенції у 2025 році

Передусім нагадаємо умови використання залишків освітньої субвенції у 2025 році.

На відміну від минулого року, залишки коштів за освітньою субвенцією з держбюджету місцевим бюджетам, які утворилися на рахунках місцевих бюджетів на кінець 2024 року, підлягають перерахуванню до спецфонду держбюджету.

Такі залишки мали бути спрямовані до МОН із метою подальшого їх розподілу за рішеннями КМУ між місцевими бюджетами з урахуванням цільового призначення освітньої субвенції та на реалізацію заходів у сфері освіти (з відкриттям у разі потреби нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам).

Таким є припис ст. 25 Закону про держбюджет-2025*, як виняток із положень ч. 2 та 4 ст. 1032 БКУ**.

* Закон України «Про державний бюджет України на 2025» від 19.11.2023 № 4059-IX.

** Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Докладніше про це читайте у статті «Завершення 2024 бюджетного року» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 48 (ср. USER_SHOW_ID).

Напрям використання залишків освітньої субвенції

Також нагадаємо, що ремонт і придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) ЗЗСО є одним із напрямів використання залишків освітньої субвенції. Це передбачено п. 3 Порядку та умов № 6*. Однак цьогоріч, як ми вже зазначили, такий напрям і кількість витрачених коштів залишків освітньої субвенції визначає саме МОН. І це відбувається відповідно до Порядку та умов № 241, про який ідеться.

* Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджені постановою КМУ від 14.01.2015 № 6.

Розпорядники залишків освітньої субвенції

Для зручності ці залишки освітньої субвенції називатимемо просто субвенцією.

Традиційно, головним розпорядником субвенції є МОН.

А за місцевими бюджетами розпорядники субвенції визначаються рішеннями про такі бюджети.

Напрям спрямування субвенції

Як випливає з п. 3 Порядку та умов № 241, субвенція спрямовується на завершення реалізації розпочатих у попередньому бюджетному періоді проєктів з придбання обладнання, створення та модернізації (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) ЗЗСО комунальної форми власності, які були профінансовані згідно з розпорядженням № 763*.

* Розпорядження КМУ «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році» від 13.08.2024 № 763-р.

Умови надання субвенції

Умовами надання субвенції є:

— по-перше, готовність проєктів має становити не менш як 40 % їх загальної вартості та/або обсяг виконаних будівельних робіт — не менш як 40 % запланованого та/або використання коштів не менш як 40 % обсягу виділених коштів державним та місцевими бюджетами;

— по-друге, проєктна заявка має бути подана на розгляд МОН із використанням програмних засобів Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, яка діє відповідно до постанови № 1286*. Таку заявку слід подати шляхом заповнення інформації та завантаження документів у відповідних розділах електронного кабінету користувача цієї цифрової системи.

* Постанова КМУ «Про реалізацію експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури» від 15.11.2022 № 1286.

Умови співфінансування

Як і щодо більшості субвенцій, у цьому разі також передбачено використання коштів держбюджету на умовах співфінансування.

Причому рівень такого співфінансування мав бути визначений відповідними рішеннями місцевих рад ще минулого року.

Але зауважте: джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути кошти держфонду регіонального розвитку та міжбюджетних трансфертів із держбюджету місцевим бюджетам, включаючи залишки субвенцій із держбюджету місцевим бюджетам за попередні бюджетні періоди. Це визначено в п. 5 Порядку та умов № 241.

Також обов’язковою умовою фінансування проєктів за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням у частині співфінансування.

Видатки розвитку → видатки споживання

Пункт 6 Порядку та умов № 241 дозволяє спрямовувати бюджетні кошти, визначені як видатки розвитку, на видатки споживання. Це можливо в разі виникнення під час реалізації проєкту потреби в закупівлі товарів, робіт та послуг, які належать до поточних видатків.

Інформування та звітування щодо використання субвенції

Казначейство має щомісяця до 20-го числа інформувати Мінфін та МОН про обсяги перерахування субвенції, взяті бюджетні зобов’язання, бюджетні фінансові зобов’язання та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів із зазначенням коду бюджету.

Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають обласним, Київській міській держадміністраціям (військовим адміністраціям):

— звіт про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування) і фотографії, в яких зафіксовано стан реалізації проєктів, — щомісяця до 5-го числа;

— звіт про завершення реалізації проєктів, що включає інформацію про проведення оплати за отримані товари, виконані роботи і надані послуги та отримання декларації про готовність об’єкта до експлуатації (для проєктів, пов’язаних із проведенням капітального ремонту, реконструкції), — не пізніше 25 грудня звітного року.

Зі свого боку обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) подають щомісяця до 10-го числа МОН звіт про використання субвенції за формою згідно з додатком до Порядку та умов № 241.

Зведену ж інформацію про використання субвенції МОН подає щомісяця до 30-го числа Мінфіну.

УВАГА!

Порядок та умови № 241 набрали чинності 06.03.2025

Бюджетна бухгалтерія, березень, 2025/№ 11

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі