Інформація по темі "" | Публікації по тегу
09.05.22
1365 0
Друкувати
Обране

Як внести зміни до кошторису в умовах війни?

Потрібно внести зміни до кошторису для повної оплати енергоносіїв. Однак в умовах воєнного стану не зрозуміло, коли відбудеться засідання сесії місцевої ради та буде прийнято відповідне рішення. Як діяти в такому разі?

Кошторис та його затвердження

Нагадаємо: кошторис — це основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень. Таке визначення наведено в п. 30 ч. 1 ст. 2 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Вимоги щодо затвердження та внесення змін до кошторису визначено Порядком № 228**.

** Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджені постановою КМУ від 28.02.2002 № 228.

Кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спецфонду і штатні розписи, зокрема:

— бюджетних установ, що утримуються за рахунок бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад (далі — ТГ), бюджетів районів у містах (у разі утворення районних у місті рад), затверджують міські, сільські, селищні голови відповідних ТГ або керівники відповідних виконавчих органів місцевих рад (п.п. 71 п. 33 Порядку № 228);

— бюджетних установ, залучених до вирішення завдань, пов’язаних із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану, затверджують їх керівники у разі надання таких повноважень головним розпорядником (п.п. 9 п. 33 Порядку № 228).

З огляду на це, для затвердження кошторисів бюджетних установ рішення відповідної ради не потрібно. Тож і збирати депутатів на сесію для затвердження кошторисів бюджетних установ ні до чого.

Внесення змін до кошторису

Коли саме вносяться зміни до кошторисів за загальним фондом? Такі випадки прописані в п. 47 Порядку № 228.

Так, зміни до кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету, плану використання бюджетних коштів (крім плану використання бюджетних коштів одержувача), помісячного плану використання бюджетних коштів вносять у разі:

1) виникнення потреби в перерозподілі бюджетних асигнувань у розрізі економічної класифікації видатків бюджету в межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним і спеціальним фондами бюджету;

2) передачі бюджетних призначень від одного головного розпорядника до іншого;

3) прийняття рішення про зменшення бюджетних призначень головним розпорядникам на суму коштів, витрачених не за цільовим призначенням;

4) прийняття рішення про перерозподіл видатків у межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника за бюджетними програмами, а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків (окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету);

5) прийняття рішення про передачу нерозподілених бюджетних призначень на визначену в законі про Держбюджет мету між головними розпорядниками;

6) прийняття рішення про скорочення видатків бюджету або надання кредитів за рахунок коштів загального фонду бюджету в цілому на бюджетний період;

7) внесення змін до закону про Держбюджет (рішення про місцевий бюджет);

8) виникнення потреби у збільшенні видатків або наданні кредитів за рахунок коштів спецфонду бюджету за умови перевищення надходжень до цього фонду з урахуванням залишків бюджетних коштів на початок року, не використаних у попередньому бюджетному періоді, порівняно з надходженнями, врахованими в бюджеті;

9) прийняття рішення КМУ про використання залишку коштів спеціального фонду за іншими надходженнями, щодо яких у минулому бюджетному періоді було прийнято рішення КМУ та які не використані у зв’язку із закінченням бюджетного періоду, за наявності відповідної бюджетної програми в поточному бюджетному періоді та обґрунтованої необхідності продовження здійснення заходів, планових строків виконання робіт (послуг), якщо інше не передбачено законом про Держбюджет;

10) виникнення потреби у збільшенні видатків бюджету та наданні кредитів за рахунок залишку коштів, джерелом формування яких були надходження в рамках програм допомоги і грантів ЄС, іноземних держав, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій, донорських установ за умови наявності відповідної бюджетної програми в поточному бюджетному періоді, якщо інше не передбачено законом про Держбюджет;

11) виникнення потреби у збільшенні видатків бюджету та наданні кредитів за рахунок коштів спеціального фонду бюджету в разі надходження субвенції з місцевого бюджету до державного бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, які не передбачені кошторисом спеціального фонду, та у разі використання залишку коштів такої субвенції за умови наявності відповідної бюджетної програми в поточному бюджетному періоді;

12) реорганізації (приєднання, злиття, виділення, поділу, перетворення), зміни підпорядкованості розпорядника протягом бюджетного періоду.

Причому порядок внесення змін до кошторисів такий самий, як і порядок їх затвердження. Про це свідчить п. 47 Порядку № 228 (ср. USER_SHOW_ID).

У разі внесення змін до кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету, плану спецфонду необхідно скласти відповідні довідки. Останні затверджуються і виконуються в тому ж порядку, що і кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спецфонду. Форму такої довідки наведено в додатку 11 до Інструкції № 57***.

*** Інструкція про складання і виконання розпису Державного бюджету України, затверджена наказом Мінфіну від 28.01.2002 № 57.

Крім того, аби внести зміни до кошторису, доведеться скласти і подати до органу Казначейства зведення показників спецфонду кошторису.

А от рішення сесії для внесення змін до кошторису також не потрібно.

Внесення змін до бюджету під час війни

Навіть якщо йдеться про внесення змін до місцевого бюджету, то в умовах воєнного стану рішення сесії для цього також не потрібно. Про це свідчить п.п. 2 п. 1 постанови № 252****.

**** Постанова «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» від 11.03.2022 № 252.

Внести зміни до місцевого бюджету можуть виконкоми ОМС, місцеві держадміністрації, військові (військово-цивільні) адміністрації без ухвалення рішення відповідною місцевою радою. Утім, для прийняття рішення про внесення змін до місцевого бюджету не обійтися без подання відповідного місцевого фіноргану.

Бюджетна бухгалтерія, травень, 2022/№ 17

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі