Інформація по темі "" | Публікації по тегу
26.09.22
698 0
Друкувати
Обране

Залишки освітньої субвенції: на що можна використати?

Питання використання залишків освітньої субвенції турбують заклади освіти щорічно. А ми, зі свого боку, завжди поспішаємо відповісти на запитання наших читачів. Тож розглянемо пару нових запитань, які надійшли до нашої редакції з цього приводу.

Чи можна за рахунок залишків освітньої субвенції зробити технічний огляд автобусів?

Передусім нагадаємо: напрями використання залишків освітньої субвенції визначено ч. 4 ст. 1032 БКУ* та п. 3 Порядку № 6**.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI

** Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам від 14.01.2015 № 6.

Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді.

Такі залишки можна використати з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази відповідних закладів освіти. Про які ж саме заклади йдеться? Їх перелік наведено в ст. 1032 БКУ. І до таких закладів освіти належать:

— початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї;

— спеціальні школи;

— заклади спеціалізованої освіти: мистецькі, спортивні, військові (військово-морські, військово-спортивні), наукові ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою;

— дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри;

— заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти;

— заклади фахової передвищої освіти і коледжі державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти.

ВАЖЛИВО!

У першу чергу залишки освітньої субвенції слід використовувати на оплату праці з нарахуваннями педпрацівників

Адже саме такі видатки є цільовим призначенням субвенції (ч. 1 ст. 1032 БКУ та п. 3 Порядку № 6).

І лише в другу чергу — на оновлення матеріально-технічної бази.

До речі, під матеріально-технічною базою закладу освіти слід розуміти все його майно.

Першочергові напрями використання залишків освітньої субвенції визначено п. 3 Порядку № 6. До них належать видатки на:

— придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів загальної середньої освіти (далі — ЗЗСО), які будуть оптимізовані/об’єднані/реорганізовані;

— оснащення закладів освіти персональними комп’ютерами та мультимедійним обладнанням, засобами навчання та обладнанням для навчальних кабінетів початкової школи, фізики, хімії, біології, географії, математики, інформатики;

— придбання підручників і посібників (у т. ч. електронних) для закладів освіти;

— оновлення навчальної та матеріально-технічної бази ЗЗСО, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозитися учні ЗЗСО;

— здійснення заходів, пов’язаних із забезпеченням пожежної безпеки;

— ремонт і придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) ЗЗСО;

— підключення закладів освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;

— будівництво нових туалетних приміщень і реконструкцію, капітальний та поточний ремонт туалетних приміщень ЗЗСО, в яких початкову освіту здобувають не менше 20 осіб, їх облаштування санітарно-гігієнічним обладнанням та розроблення відповідної проєктної документації;

— заходи територіальної оборони;

— задоволення продовольчих потреб цивільного населення;

— евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії, та небезпечних територій у безпечні місця, зокрема на оплату транспортних послуг, пально-мастильних матеріалів, облаштування місць розміщення громадян, які у зв’язку з бойовими діями залишили місце проживання/перебування, оплату інших заходів, спрямованих на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану.

ВАЖЛИВО!

Перелік напрямів спрямування залишків освітньої субвенції, наведений у п. 3 Порядку № 6, не є вичерпним

Саме таку думку висловив МОН у листі від 30.06.2020 № 1/11-4420 (ср. USER_SHOW_ID).

Таким чином, за рахунок коштів залишку освітньої субвенції можна здійснювати будь-які видатки, пов’язані з оновленням та поліпшенням матеріально-технічної бази. Водночас слід розуміти, що у п. 3 Порядку № 6 наведено перелік пріоритетних видатків.

Якщо ж такі першочергові видатки забезпечені, вважаємо за можливе витратити кошти залишку освітньої субвенції на проведення технічних оглядів шкільних автобусів.

Чи можна за рахунок залишків освітньої субвенції придбати генератори для шкіл?

У цьому випадку послуговуємося тією самою логікою, що й при відповіді на попереднє запитання.

Придбання генератора для школи можна вважати видатками на оновлення та поліпшення матеріально-технічної бази школи.

Отже, якщо першочергові напрями використання коштів залишку освітньої субвенції, наведені у п. 3 Порядку № 6, забезпечені, цілком можливо такі кошти спрямувати на придбання генератора для школи.

Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2022/№ 36

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі