Залишки освітньої субвенції: на що можна використати?
Чи можна за рахунок залишків освітньої субвенції зробити технічний огляд автобусів?
Передусім нагадаємо: напрями використання залишків освітньої субвенції визначено ч. 4 ст. 1032 БКУ* та п. 3 Порядку № 6**.
* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI
Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді.
Такі залишки можна використати з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази відповідних закладів освіти. Про які ж саме заклади йдеться? Їх перелік наведено в ст. 1032 БКУ. І до таких закладів освіти належать:
— початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї;
— спеціальні школи;
— заклади спеціалізованої освіти: мистецькі, спортивні, військові (військово-морські, військово-спортивні), наукові ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою;
— дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри;
— заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти;
— заклади фахової передвищої освіти і коледжі державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти.
ВАЖЛИВО!
У першу чергу залишки освітньої субвенції слід використовувати на оплату праці з нарахуваннями педпрацівників
Адже саме такі видатки є цільовим призначенням субвенції (ч. 1 ст. 1032 БКУ та п. 3 Порядку № 6).
І лише в другу чергу — на оновлення матеріально-технічної бази.
До речі, під матеріально-технічною базою закладу освіти слід розуміти все його майно.
Першочергові напрями використання залишків освітньої субвенції визначено п. 3 Порядку № 6. До них належать видатки на:
— придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів загальної середньої освіти (далі — ЗЗСО), які будуть оптимізовані/об’єднані/реорганізовані;
— оснащення закладів освіти персональними комп’ютерами та мультимедійним обладнанням, засобами навчання та обладнанням для навчальних кабінетів початкової школи, фізики, хімії, біології, географії, математики, інформатики;
— придбання підручників і посібників (у т. ч. електронних) для закладів освіти;
— оновлення навчальної та матеріально-технічної бази ЗЗСО, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозитися учні ЗЗСО;
— здійснення заходів, пов’язаних із забезпеченням пожежної безпеки;
— ремонт і придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) ЗЗСО;
— підключення закладів освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
— будівництво нових туалетних приміщень і реконструкцію, капітальний та поточний ремонт туалетних приміщень ЗЗСО, в яких початкову освіту здобувають не менше 20 осіб, їх облаштування санітарно-гігієнічним обладнанням та розроблення відповідної проєктної документації;
— заходи територіальної оборони;
— задоволення продовольчих потреб цивільного населення;
— евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії, та небезпечних територій у безпечні місця, зокрема на оплату транспортних послуг, пально-мастильних матеріалів, облаштування місць розміщення громадян, які у зв’язку з бойовими діями залишили місце проживання/перебування, оплату інших заходів, спрямованих на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану.
ВАЖЛИВО!
Перелік напрямів спрямування залишків освітньої субвенції, наведений у п. 3 Порядку № 6, не є вичерпним
Саме таку думку висловив МОН у листі від 30.06.2020 № 1/11-4420 (ср. USER_SHOW_ID).
Таким чином, за рахунок коштів залишку освітньої субвенції можна здійснювати будь-які видатки, пов’язані з оновленням та поліпшенням матеріально-технічної бази. Водночас слід розуміти, що у п. 3 Порядку № 6 наведено перелік пріоритетних видатків.
Якщо ж такі першочергові видатки забезпечені, вважаємо за можливе витратити кошти залишку освітньої субвенції на проведення технічних оглядів шкільних автобусів.
Чи можна за рахунок залишків освітньої субвенції придбати генератори для шкіл?
У цьому випадку послуговуємося тією самою логікою, що й при відповіді на попереднє запитання.
Придбання генератора для школи можна вважати видатками на оновлення та поліпшення матеріально-технічної бази школи.
Отже, якщо першочергові напрями використання коштів залишку освітньої субвенції, наведені у п. 3 Порядку № 6, забезпечені, цілком можливо такі кошти спрямувати на придбання генератора для школи.
Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2022/№ 36