Залишки освітньої субвенції: використовуємо по-новому
Першочергові напрямки використання залишків освітньої субвенції прописані в п. 3 Порядку № 62. Та цьогоріч Уряд вирішив дещо його підкоригувати. Так, аби привести норми цього документа у відповідність до чинного бюджетного та освітнього законодавства України, Кабмін уточнив:
2 Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджені постановою КМУ від 14.01.2015 р. № 6.
• типи місцевих бюджетів, до яких спрямовується освітня субвенція (бюджет м. Києва, обласні бюджети, бюджети територіальних громад);
• типи закладів освіти — одержувачів освітньої субвенції. Зокрема, це: початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї, а також заклади спеціалізованої освіти (мистецькі, спортивні, військові, наукові ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою). А от санаторні школи із цього переліку виключили.
Та нововведенням № 1 стало розширення напрямків використання залишків освітньої субвенції. Отже, у 2021 році такі кошти передусім слід спрямовувати на:
• оснащення закладів освіти засобами навчання, комп’ютерними комплексами тощо;
• забезпечення пожежної безпеки;
• підключення закладів освіти до Інтернету;
• будівництво туалетних приміщень та їх реконструкцію;
• придбання підручників, посібників, шкільних автобусів тощо;
• придбання засобів індивідуального захисту, дезінфекторів, пірометрів тощо;
+ ремонт і придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів ЗСО. Це новий напрямок використання залишків освітньої субвенції. До речі, про можливість здійснення таких видатків ми розповідали у журналі «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 13, на с. 4 — 5. Тож відтепер це офіційно і вже точно.
Пам’ятайте: цей перелік видатків не є вичерпним (лист МОН від 30.06.2020 р. № 1/11-4420).
ВАЖЛИВО!
Незахищені видатки (у тому числі пов’язані із стимулюванням, преміюванням педагогів) можна проводити виключно після погашення заборгованості із зарплати
Водночас рішення щодо конкретних напрямків використання залишків освітньої субвенції приймають засновники відповідних закладів освіти. Тож, аби здійснити за рахунок цих коштів ті чи інші видатки (окрім оплати праці педагогів), потрібно:
а) не мати заборгованості із виплати зарплати;
б) мати рішення ОМС — засновника закладу про спрямування залишку субвенції на відповідні цілі.
Крот Юлія
Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2021/№ 16