Інформація по темі "" | Публікації по тегу
28.02.22
908 0
Друкувати
Обране

Робота на двох посадах: як заповнити табель?

Працівник установи працює на двох посадах по 0,5 ставки. Як правильно заповнити на нього Табель обліку робочого часу: двома рядками чи одним?

Кому та для чого потрібен табель?

Роботодавець зобов’язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку. Такий обов’язок для нього встановлено у ст. 30 Закону про оплату праці.

Ведення табельного обліку в установах і організаціях регламентується наказом № 4891. Роботодавцю Табель обліку використання робочого часу (далі — Табель) необхідний для:

1 Наказ Держкомстату «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» від 05.12.2008 № 489.

1) обліку кількості відпрацьованого робочого часу всіх категорій працюючих;

2) контролю за дотриманням працюючими встановленого режиму робочого часу;

3) отримання даних про відпрацьований час, необхідний для розрахунку виплат працівникам (наприклад, для розрахунку оплати днів хвороби, відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, щорічних та інших видів відпусток, днів відряджень тощо);

4) складання статистичної звітності з праці.

Один працівник — дві посади

При заповненні Табеля слід розрізняти такі варіанти оформлення трудових відносин із працівником, як внутрішнє сумісництво і суміщення професій (посад).

Про суміщення професій (посад) можна говорити, якщо:

• окремий трудовий договір не укладався, але видано наказ керівника установи про покладання на працівника додаткових обов’язків за іншою посадою;

• встановлена доплата за суміщення посад.

При такому варіанті оформлення трудових відносин працівник виконує додаткові обов’язки за іншою професією (посадою) в межах робочого часу за основним місцем роботи. Тому облік робочого часу ведуть тільки за основною посадою (професією). Відповідно в Табелі на такого працівника заповнюють тільки один рядок.

У випадку, описаному у запитанні, судячи з усього, йдеться про внутрішнє сумісництво, коли:

• з працівником укладають окремий трудовий договір і видають наказ про прийняття працівника на роботу за сумісництвом;

• працівник виконує роботу за сумісництвом у вільний від основної роботи час;

• робота за сумісництвом оплачується окремо від основної роботи пропорційно відпрацьованому часу.

Облік робочого часу за основним місцем роботи і за сумісництвом потрібно вести окремо. Відповідно в Табелі на працівника — внутрішнього сумісника заповнюють два рядки: в одному обліковують час роботи за основним місцем роботи, а в іншому — за сумісництвом. Аналогічні роз’яснення з цього приводу надали фахівці Держпраці (kr.dsp.gov.ua → Головна → Про особливості ведення табеля використання робочого часу працівників-сумісників).

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2022/№ 8

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі