Нові можливості для онлайн-рітейлу: запущено перший в Україні ПРРО від сервісу Fondy
Стосується це і електронної комерції, яка зобов'язана почати використовувати касові апарати вже з 1 січня 2021 року. І саме для неї дане нововведення є найбільш проблемним, адже фізичні РРО - це зіткнення з бюрократією, від якої онлайн-рітейл намагається триматися подалі, а також відсутність оперативності в обміні інформацією (передача чека покупцеві, відомостей про продаж ДФС).
Втім, для онлайн-бізнесу теж є рішення. З 1 серпня 2020 року в Україні офіційно дозволено використання програмних РРО, які не мають на увазі використання звичайного касового апарату. І одна з таких систем вже запущена платіжним сервісом Fondy.
Переваги ПРРОперед звичайними РРО
Перехід на програмний реєстратор розрахункових операцій замість стандартного касового апарату - це найбільш проста і безболісна можливість вийти з тіні, почати працювати повністю легально, з реєстрацією всіх торгових операцій. Крім того, використання ПРРО дозволяє автоматизувати, а також перевести з паперового в електронний формат багато облікових операцій, що було неможливо раніше.
В цілому, можна виділити такі переваги, які отримують користувачі ПРРО:
- Здешевлення переходу до використання касового апарату. Фізичний РРО коштує не менше 4000 грн (верхня межа - 20 000 грн і більше). У випадку з ПРРО Fondy оплата за підключення не стягується. Також безкоштовним є і обслуговування, тоді як за сервіс касового апарату доведеться платити.
- Можливість уникнути бюрократичної тяганини. Реєстрація РРО пов'язана з походами по інстанціях, очікуванням відповіді, схвалення і т.п. ПРРО можна зареєструвати за 1-2 дня повністю в онлайн-режимі.
- Автоматизація передачі відомостей до ДФС. Система самостійно передає дані про кожну операцію в податкову службу, що виключає ймовірність помилок через людський фактор або з інших причин.
- Більш оперативну взаємодію з покупцем. Надіслати чек про покупку йому можна відразу після завершення операції - на електронну пошту або телефон. Також він отримує можливість самостійно перевірити законність операції на сервері ДФС.
- Підвищення рентабельності. Не потрібно купувати і обслуговувати касовий апарат, буде витрачатися менше робочого часу на формування звітності і т.п. Заощаджені кошти можна направити на розвиток бізнесу або конвертувати в знижки на свої послуги, товари.
Впровадження ПРРО - це черговий крок у бік від бюрократії до ефективних технологій автоматизації обліку та переведення його в онлайн. У підсумку, підприємства торгівлі від цього тільки виграють, адже отримують незаперечні переваги без видимих недоліків або проблем.
Кого має зацікавити впровадження програмних РРО?
Перш за все, програмні РРО - це рішення для всіх представників сфери електронної комерції. Вони зобов'язані почати використовувати касові апарати з 1 січня 2021 року і дане нововведення з'явилося для них надзвичайно своєчасно. При цьому обмеження на використання ПРРО відсутні, тому переходити на такі системи можуть все ФОП, які за законом зобов'язані використовувати касові апарати - вже або найближчим часом.
Як перейти на програмний РРО?
Велика перевага підключення програмного РРО - простота і оперативність даного процесу. На прикладі сервісу від Fondy, як єдиного що повністю працює зараз, це виглядає наступним чином:
- Потрібно заповнити форму на підключення ПРРО, подати її до податкової. Зробити це можна онлайн на сайті ДФС.
- На сайті АЦСК ДПС отримати ЕЦП - електронний цифровий підпис.
- Зареєструватися в сервісі Fondy, подати заяву про підключення ПРРО.
- Дочекатися завершення операції, користуватися всіма перевагами автоматичної передачі відомостей про продажі в податкову службу.
Всі процедури займають 1-3 дні, і проводяться безпосередньо на робочому місці. Не потрібно відвідувати інстанції, стикаючись з бюрократією в усіх її проявах.
Як це працює?
Принцип роботи ПРРО Fondy досить простий і прозорий. Відразу після онлайн-покупки сервіс передає дані про неї на сервер ДФС, де вони обробляються і враховуються. Магазину окремо формувати і передавати звітність вже не потрібно. Податкова або платіжний сервіс формують електронний чек, що відразу ж відправляється покупцеві і має ту ж силу, що і звичайний друкований фіскальний документ.
Як можна зрозуміти, все просто, автоматизовано і зручно для кожної зі сторін-учасників процесу.