Інформація по темі "" | Публікації по тегу
16.12.25
25429 14
Друкувати
Обране

Річна фінансова звітність 2025 шпаргалка зі складання

На черзі надважливий підсумковий етап — складання річної фінансової звітності. І щоб допомогти вам упоратися з цим завданням, ми підготували підказки та пояснення щодо заповнення форм річної фінансової звітності.

Річна фінансова звітність 2025 шпаргалка зі складання

Готуємося до складання річної фінзвітності

Перш ніж перейти до складання річної фінансової звітності, варто належним чином підготуватися до цієї відповідальної події. Саме під час підготовки кожен суб’єкт держсектору має провести низку заходів, аби до звітності потрапила лише достовірна інформація, без помилок та перекручень.

Розглянемо, з яких саме етапів складається така підготовка.

Крок 1. Проводимо річну інвентаризацію. Головна мета річної інвентаризації — забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Під час інвентаризації активів і зобов’язань установи необхідно перевірити і документально підтвердити їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання та оцінку.

Річну інвентаризацію слід провести до дати балансу, тобто до 31 грудня звітного року. І пам’ятайте: результати інвентаризації мають знайти своє відображення у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація.

Про те, як правильно організувати та провести річну інвентаризацію, а також як відобразити її результати в бухобліку, читайте у статтях: «Річна інвентаризація — 2025: організаційні моменти» // «Бюджетна бухгалтерія», 2025, № 40, «Річна інвентаризація — 2025: перевірка та відображення результатів» // «Бюджетна бухгалтерія», 2025, № 41.

Крок 2. Нараховуємо амортизацію. Для правильного розрахунку суми амортизації потрібно протягом року вести оперативний облік та здійснювати контроль за рухом необоротних активів.

Про основні правила нарахування амортизації, механізм розрахунку, а також порядок відображення інформації про амортизацію в бухобліку та фінзвітності читайте в матеріалі «Амортизація-2025» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2025, № 44).

Крок 3. Переглядаємо строки експлуатації та ліквідаційну вартість. Установлені строки корисного використання основних засобів (далі — ОЗ) підлягають перегляду на кінець звітного року у разі зміни очікуваних економічних вигід від використання таких об’єктів.

Також наприкінці звітного року установи мають переглянути ліквідаційну вартість об’єктів ОЗ. Це прямо передбачено п. 5 розд. IV НП(С)БО 121* та п. 4 розд. V Методрекомендацій з обліку ОЗ**. Здійснювати цю процедуру слід також у разі зміни очікуваних економічних вигід від використання відповідних об’єктів.

Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затверджене наказом Мінфіну від 12.10.2010 № 1202.

** Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11.

Покроковий алгоритм дій для встановлення ліквідаційної вартості ОЗ ви знайдете в матеріалі «Ліквідаційна вартість: алгоритм встановлення» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2025, № 36).

Крок 4. Перевіряємо правильність коригування фінрезультату. Для правильного визначення накопиченого фінрезультату, що обліковується на субрахунку 5512 «Накопичені фінансові результати виконання кошторису», доцільно вести окремий облік сум, які впливають на фінансовий результат. Так, для ведення обліку та перевірки правильності коригування цього показника можна застосовувати додатковий аналітичний регістр, наприклад, у формі відомості до субрахунку 5512.

Завдяки цьому наприкінці року вам буде простіше перевірити себе та порівняти дані такого регістру з даними субрахунку 5512 в книзі «Журнал-Головна».

Крок 5. Узагальнюємо дані бухобліку. Для узагальнення операцій, відображених в бухобліку протягом звітного періоду, а також для перевірки повноти та правильності облікових записів підбиваємо підсумки за субрахунками. З цією метою складаємо оборотно-сальдові відомості у розрізі субрахунків бухобліку.

Крок 6. Закриваємо регістри аналітичного та синтетичного обліку. На цьому етапі закриваємо регістри аналітичного обліку та меморіальні ордери за грудень цього року. Дані з меморіальних ордерів переносимо до регістрів аналітичного обліку в розрізі КПКВК і фондів кошторису, а також до книги «Журнал-Головна». Після цього виводимо залишки за відповідними субрахунками в регістрах обліку за кожним КПКВК та фондами кошторису.

Крок 7. Оформлюємо заключний меморіальний ордер і закриваємо книгу «Журнал-Головна». Складаємо заключний меморіальний ордер № 17, в якому визначаємо фінансовий результат звітного періоду. Для цього субрахунки обліку доходів (7011, 7111, 7112, 7211, 7311, 7411, 7511) і витрат (8011, 8111, 8012, 8112, 8013, 8113, 8014, 8114, 8115, 8211, 8212, 8311, 8411, 8511) закриваємо та визначаємо сальдо субрахунку 5511 «Фінансові результати виконання кошторису звітного періоду» як фінансовий результат звітного періоду. Врешті-решт, сальдо за субрахунком 5511 і буде фінансовим результатом відповідного звітного періоду.

УВАГА! Сальдо за субрахунком 5511 має дорівнювати показнику ряд. 2390 ф. № 2-дс

Саме цю суму відносимо до накопиченого фінрезультату (субрахунок 5512) та зазначаємо в ряд. 1420 ф. № 1-дс.

Крок 8. Складаємо річну бюджетну звітність. У цьому питанні бюджетні установи, як і в минулих роках, мають керуватися нормами Порядку № 44*.

Порядок складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, затверджений наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44.

Крок 9. Складаємо річну фінзвітність. Зауважте: наприкінці 2024 року Мінфін затвердив зміни до Приміток до річної фінансової звітності (ф. № 5-дс). Також у 2025 році Мінфін підготував проєкт змін до низки ключових документів, які стосуються заповнення фінзвітності. Очікується, що ці зміни набудуть чинності з 01.01.2026. Докладно про зміни, яких зазнає ця форма, ми розповідали в матеріалі «Що планує змінити Мінфін у формі № 5-дс?» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2025, № 43). А як заповнити фінзвітність за 2025 рік з урахуванням зазначених нововведень, розповімо далі у цій статті.

Основними нормативними документами, які визначають склад, форми, принципи підготовки та подання фінансової звітності суб’єктами держсектору, а також порядок розкриття інформації за її статтями, є Порядок № 307* та НП(С)БО 101**.

Порядок заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 28.02.2017 № 307.

** Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 «Подання фінансової звітності», затверджене наказом Мінфіну від 28.12.2009 № 1541.

Річну фінансову звітність складаємо за такими формами:

  • ф. № 1-дс «Баланс»;
  • ф. № 2-дс «Звіт про фінансові результати»;
  • ф. № 3-дс «Звіт про рух грошових коштів»;
  • ф. № 4-дс «Звіт про власний капітал»;
  • ф. № 5-дс «Примітки до річної фінансової звітності».

Крок 10. Перевіряємо порівнянність показників фінзвітності. Порівняння показників фінзвітності слід проводити, спираючись на Методрекомендації № 1170*. Водночас не намагайтеся провести зіставлення, порівняння показників, не передбачені цими Методрекомендаціями.

Методичні рекомендації з перевірки порівнянності показників фінансової звітності суб’єктів державного сектору, затверджені наказом Мінфіну від 28.12.2017 № 1170.

Заповнюємо ф. № 1-дс

Ця форма характеризує фінансовий стан розпорядника бюджетних коштів. Складаємо її на підставі даних бухгалтерського обліку про активи, зобов’язання та власний капітал на початок та кінець звітного періоду.

Головне джерело інформації для складання ф. № 1-дс — книга «Журнал-Головна». У ній відображені всі господарські операції у розрізі субрахунків. Також додатково використовуємо інформацію з регістрів аналітичного обліку.

З метою прискорення роботи зі складання цієї форми фінансової звітності доцільно складати оборотно-сальдову відомість за всіма субрахунками з визначенням підсумків на звітну дату. Один із поширених варіантів — це складання такої відомості у форматі Excel.

На нашому сайті в розділі бланки є  Бланки річної фінансової звітності 1-дс, 2-дс, 3-дс, 4-дс, 5-дс (excel),  Також на сайті є Головне книга в екселі з автоматичним заповненням форм 1-дс да 2- дс

Щоб скласти ф. № 1-дс правильно, дотримуйтеся таких правил:

1) активи відображайте за умови, що їх оцінка може бути достовірно визначена й очікується отримання в майбутньому економічних вигід та/або існує потенціал корисності, пов’язаний з їх використанням;

2) витрати на придбання та створення активу, які не можуть бути відображені у ф. № 1-дс, включайте до складу витрат звітного періоду;

3) зобов’язання відображайте, якщо їх оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигід та потенціалу корисності в майбутньому внаслідок їх погашення;

4) власний капітал та фінансовий результат показуйте у ф. № 1-дс одночасно з відображенням активів і зобов’язань, які призводять до їх зміни;

5) дані статей ф. № 1-дс на початок звітного періоду мають бути тотожними даним відповідних статей цієї форми на кінець попереднього звітного періоду;

6) у ф. № 1-дс не передбачено рядків для відображення доходів і витрат. Відповідні показники знайдуть своє відображення у ф. № 2-дс;

7) у ф. № 1-дс відсутні дані за позабалансовими рахунками. Інформацію про сальдо таких рахунків наводьте у ф. № 5-дс «Примітки до фінансової звітності» за підсумками року;

8) інформацію про активи, які на дату складання фінансової звітності фактично перебувають на окупованій території або в районах проведення воєнних (бойових) дій, до яких неможливо забезпечити безпечний і безперешкодний доступ, відображайте в річній фінансовій звітності за даними бухобліку. Облік активів, зруйнованих (пошкоджених / знищених) внаслідок збройної агресії рф, слід вести на балансових рахунках до ухвалення рішення про списання таких активів у встановленому законодавством порядку.

Бюджетним установам дозволено вводити аналітичні рахунки до субрахунків балансових рахунків для обліку й узагальнення інформації про активи, які пошкоджені, знищені, викрадені або над якими втрачено контроль внаслідок збройної агресії рф. Докладно про це ми розповідали в матеріалі «Зміни до Плану рахунків: вже скоро» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2025, № 43).

Розглянемо алгоритм заповнення ф. № 1-дс.

Порядок заповнення ф. № 1-дс

Назва рядка

Код рядка

Яку інформацію зазначаємо

АКТИВ

1. НЕФІНАНСОВІ АКТИВИ

Основні засоби:

1000

Ряд. 1001 - 1002

первісна вартість

1001

Сальдо рахунків 10 (крім субрахунку 1010) + 11

знос

1002

Сальдо субрахунків 1411 + 1412

Інвестиційна нерухомість:

1010

Ряд. 1011 - 1012

первісна вартість

1011

Сальдо субрахунку 1010

знос

1012

Сальдо субрахунку 1414

Нематеріальні активи:

1020

Ряд. 1021 - 1022

первісна вартість

1021

Сальдо рахунка 12

накопичена амортизація

1022

Сальдо субрахунку 1413

Незавершені капітальні інвестиції

1030

Сальдо рахунка 13

Довгострокові біологічні активи:

1040

Ряд. 1041 - 1042

первісна вартість

1041

Сальдо субрахунків 1711 + 1712

накопичена амортизація

1042

Сальдо субрахунку 1415

Запаси

1050

Сальдо рахунків 15 + 18

Виробництво

1060

Сальдо рахунка 16

Поточні біологічні активи

1090

Сальдо субрахунків 1713 + 1714

Усього за розділом I

1095

Ряд. 1000 + 1010 + 1020 + 1030 + 1040 + 1050 + 1060 + 1090

II. ФІНАНСОВІ АКТИВИ

Довгострокова дебіторська заборгованість

1100

Сальдо рахунка 20

Довгострокові фінансові інвестиції, у тому числі:

1110

Ряд. 1111 + 1112

цінні папери, крім акцій

1111

Сальдо субрахунку 2512

акції та інші форми участі в капіталі

1112

Сальдо субрахунків 2511 + 2513 + 2514

Поточна дебіторська заборгованість:

за розрахунками з бюджетом

1120

Сальдо субрахунку 2110

за розрахунками за товари, роботи, послуги

1125

Сальдо субрахунку 2111

за наданими кредитами

1130

Сальдо субрахунку 2112

за виданими авансами

1135

Сальдо субрахунків 2113 + 2116

за розрахунками із соціального страхування

1140

Сальдо субрахунку 2114

за внутрішніми розрахунками

1145

Сальдо субрахунку 2711

інша поточна дебіторська заборгованість

1150

Сальдо субрахунків 2115 + 2117 + 2118 + 6414 + 6415

Поточні фінансові інвестиції

1155

Сальдо субрахунків 2611 + 2612

Грошові кошти та їх еквіваленти розпорядників бюджетних коштів та державних цільових фондів у:

національній валюті, у тому числі в:

1160

Ряд. 1161 + 1162 +1163 + 1164

касі

1161

Сальдо субрахунків 2211 + 2213

Казначействі

1162

Сальдо субрахунків 2313 + 2314 + 2315

установах банків

1163

Сальдо субрахунків 2311 + 2312 + 2315

дорозі

1164

Сальдо субрахунку 2215

іноземній валюті

1165

Сальдо субрахунків 2212 + 2214 + 2216 + 2311 (у частині іноземної валюти)

Інші фінансові активи

1180

Сальдо субрахунків 2515 + 2613

Усього за розділом II

1195

Ряд. 1100 + 1110 + 1120 + 1125 + 1130 + 1135 + 1140 + 1145 + 1150 + 1155 + 1160 + 1165 + 1180

III. ВИТРАТИ МАЙБУТНІХ ПЕРІОДІВ

1200

Сальдо субрахунку 2911

БАЛАНС

1300

Ряд. 1095 + 1195 + 1200

Ряд. 1300 = ряд. 1800 ф. № 1-дс.

ПАСИВ

I. ВЛАСНИЙ КАПІТАЛ ТА ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Внесений капітал

1400

Сальдо субрахунку 5111

Капітал у дооцінках

1410

Сальдо субрахунків 5311 + 5312

Фінансовий результат

1420

Сальдо субрахунків 5511 + 5512

Ряд. 1420 ф. № 1-дс  ряд. 2390 ф. № 2-дс.

Капітал у підприємствах

1430

Сальдо субрахунків 5211 + 5212 + 5213

Цільове фінансування

1450

Сальдо субрахунку 5411

Усього за розділом I

1495

Ряд. 1400 + 1410 + 1420 + 1430 + 1440 + 1450

II. ЗОБОВ’ЯЗАННЯ

Довгострокові зобов’язання:

за цінними паперами

1500

Сальдо субрахунку 6014

за кредитами

1510

Сальдо субрахунків 6011 + 6012 + 6013

інші довгострокові зобов’язання

1520

Сальдо субрахунків 6015 + 6016

Поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями

1530

Сальдо субрахунків 6111 + 6112 + 6113

Поточні зобов’язання:

за платежами до бюджету

1540

Сальдо субрахунків 6311 + 6312

за розрахунками за товари, роботи, послуги

1545

Сальдо субрахунку 6211

за кредитами

1550

Сальдо субрахунків 6114 + 6115 + 6116 + 6117

за одержаними авансами

1555

Сальдо субрахунків 6212 + 6213 + 6214

за розрахунками з оплати праці

1560

Сальдо рахунка 65

за розрахунками із соціального страхування

1565

Сальдо субрахунків 6313 + 6416

за внутрішніми розрахунками

1570

Сальдо субрахунку 6611

інші поточні зобов’язання

1575

Сальдо субрахунків 6411 + 6412 + 6413 + 6414 + 6415 + 6417 + 6518

Усього за розділом II

1595

Ряд. 1500 + 1510 + 1520 + 1530 + 1540 + 1545 + 1550 + 1555 + 1560 + 1565 + 1570 + 1575

III. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

1600

IV. ДОХОДИ МАЙБУТНІХ ПЕРІОДІВ

1700

Сальдо субрахунку 6911

БАЛАНС

1800

Ряд. 1495 + 1595 + 1600 + 1700

Ряд. 1800 = ряд. 1300 ф. № 1-дс.

Заповнюємо ф. № 2-дс

У Звіті про фінансові результати (ф. № 2-дс) наводимо інформацію про доходи і витрати (з поділом на обмінні та необмінні операції).

При цьому доходи і витрати відображаємо, керуючись приписами НП(С)БО 124* та НП(С)БО 135**. А от правила заповнення бюджетної звітності, передбачені Порядком № 44, не мають жодного стосунку до фінансової звітності.

Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 124 «Доходи», затверджене наказом Мінфіну від 24.12.2010 № 1629.

** Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 135 «Витрати», затверджене наказом Мінфіну від 18.05.2012 № 568.

Також у цій формі визначаємо фінансовий результат діяльності установи. Розраховуємо цей показник як різницю між доходами і витратами звітного періоду у вигляді профіциту або дефіциту виконання бюджету.

Зазвичай головним джерелом інформації для складання ф. № 2-дс є дані регістрів аналітичного обліку та книги «Журнал-Головна» за субрахунками обліку доходів та витрат.

Утім, цих даних недостатньо, щоб правильно визначити фінансовий результат. Тому бухгалтеру доводиться складати додаткові таблиці з показниками доходів і видатків. Такі таблиці в частині витрат доцільно формувати в розрізі відповідних КЕКВ за загальним та спеціальним фондами. А в частині доходів — у розрізі джерел надходжень та відповідних кодів класифікації доходів (далі — ККД) за їх наявності.

Групувати такі показники зручніше в форматі Excel. Це спростить визначення результатів за рядками. Підсумок такої таблиці якраз і покаже фінансовий результат звітного періоду (ряд. 2390 ф. № 2-дс). Також для забезпечення додаткового контролю під час визначення фінрезультату звітного періоду використовуйте дані оборотно-сальдових відомостей за субрахунками.

УВАГА! Для відображення сум ПДВ у ф. № 2-дс окремого рядка НЕ передбачено

Установа — платник ПДВ під час відображення інформації про доходи у ф. № 2-дс має керуватися загальними правилами визнання та нарахування доходів. Так, визнаємо дохід (Кт 7111) на всю суму надходжень з урахуванням ПДВ. Після цього відображаємо зменшення доходів на суму ПДВ (Дт 7111). Відповідно суми ПДВ до ряд. 2020 ф. № 2-дс не повинні потрапити.

Розглянемо алгоритм заповнення ф. № 2-дс.

Ексклюзивний матеріал для передплатників сайту
    Платне користування сайту передбачає:
  • доступ до новин, статтей, довідників
  • безлімітні завантаження всіх бланків
  • відсутність реклами
70
грн/
місяць
Вже сплатили? Увійти
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплати праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
14
Ірина
26.12.2024
Дякуємо команді найкращих фахівців і наших рятівників в морі інформації!
Наталя
26.12.2024
І знову складен питання. Як бути в обліку та у звітності з послугами які були фактично отримані (комунальні, звязок), але по яких акти не були зареєстровані у звязку з недостатністю кошторисних призначень?
Фактично витрати понесені, треба їх визнавати і показувати в обліку та звітності (а також є і збільшення зобовязань- виник фактичний борг перед надавачами цих послуг). Але в бюджетному обліку вони не відображені. Як між собою це узгодити?
Через занижені (не відображені) витрати звітність буде недостовірною і перекрученою.
Але бюджетне законодавство і вимоги не дають змоги взяти такі витрати/зобовязання.
Наталя
26.12.2024
І одразу уточнення: мова в запитання вище йде про такі витрати які так і не були зареєстровані до кінця ркоу (кошторисних призначень не додали).
Тому варіант з рядком 050 Додатку 20 бюджетної звітності в цій ситуації не підходить. Бо на облік ті бюджетні зобовязання в поточному році точно взяті не будуть.
Таня
08.01.2025
Мене щороку турбує одне запитання: для чого бюджетним неприбутковим установам (не платникам податку на прибуток) взагалі раховувати якусь амортизацію ?
Зайва і непотрібна робота.
Установа
16.12.2025
Доброго дня! Гарне розяснення але воно яку логіку дає?? який аналіз можна првоести?? доцільінсть користь тощо??
we Установа
16.12.2025
Дивні у вас запитання. Це шпаргалка, де коротко викладено, яку інформацію включати в показники звітів. Дуже корисно, зокрема, для початківців.
Лариса
16.12.2025
Добрий день, чому немає інформації щодо визначення сегментів та складання форми 6-дс. Ця інформація зараз дуже на часі.
EVGENIY Лариса
16.12.2025
Чому ця інформація на часі? Що змінилось? Тому що вашим казначеям стукнуло в голову що вам треба цю форму подати?
Христина EVGENIY
16.12.2025
Вважаєте щось зміниться?
EVGENIY Христина
16.12.2025
в стандарт 103 з 2019 року ніяких змін не вносили, здається і проєктів змін не було, тому не дуже зрозуміло чому питання виникають по 6-дс
Ольга EVGENIY
17.12.2025
Тому, що казначейство своїм листом уже довели, що потрібно буде здавати ф.6-дс за 2025 рік.
Світлана
17.12.2025
Відповідно листа МФУ від 04.08.2025 р.№41020-06-5/21777 місцеві органи казначейства повідомили про необхідність включення до річної звітності за 2025 рік фінансової звітності за формою 6-дс "Додаток до приміток до річної фінансової звітності "Інформація за сегментами за 20__рік" у відповідності до НП(С)БОДС №103 "Фінансова звітність за сегментами", затвердженого наказом МФУ від 24.10.2010 №1629, з урахуванням внесених змін. І одночасно звертають увагу, що подання фінансової звітності у неповному обсязі визнається порушенням бюджетного законодавства у відповідності з ст. 117, 118 БКУ. На питання як визначити дані сегменти, коли в нас немає ні відокремлених підрозділів, ні платних послуг, у нас один вид діяльності, казначеї знижують плечима. От і питання: то що ж робити бухгалтеру?
EVGENIY Світлана
18.12.2025
Знов секртений лист якого ніде не має
EVGENIY Світлана
18.12.2025
Це гарне питання, я можу додати в ексель ще і форму 6-дс, думаю якщо не має підпорядкованих то будете пусту подавати
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
70
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×