Інформація по темі "" | Публікації по тегу
06.06.22
879 0
Друкувати
Обране

Як спілкуватись із Мінцифри під час війни?

Установа уклала договір про закупівлю консультативних послуг із питань інформатизації згідно з постановою № 169. Чи потрібно в період воєнного стану повідомляти Мінцифри про укладений договір? Якщо так, то як правильно зазначити інформацію про укладений договір?

Як звернутися до Мінцифри?

Одразу зазначимо: розпорядникам, які здійснюють видатки на придбання товарів та послуг, пов’язаних з інформатизацією, в період воєнного часу доведеться продовжувати взаємодіяти з Мінцифри. Маєте певні сумніви щодо цього? Дарма, адже цю вимогу ніхто не скасовував.

Так, після 24.02.2022 не було внесено жодних змін до нормативних документів, які визначають механізм взаємодії розпорядників бюджетних коштів та Мінцифри. Маємо на увазі такі документи, як Положення № 1352* та Методика № 67**. Тож оскільки наразі ці нормативно-правові акти не скасовано та їх дію не призупинено на період воєнного стану, вимоги зазначених документів для розпорядників лишаються без змін та жодних послаблень.

* Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затверджене постановою КМУ від 31.08.98 № 1352.

** Методика визначення належності бюджетних програм до сфери інформатизації, затверджена Мінцифри від 07.05.2020 № 67.

Отже, якщо розпорядник планує закупівлю товарів або послуг, які належать до сфери інформатизації, спілкування з Мінцифри не уникнути.

Нагадаємо: для визначення належності завдань (проєктів), робіт до сфери інформатизації слід орієнтуватися на коди ДК 021:2015***, за якими здійснюється придбання товарів чи послуг. Перелік кодів таких товарів та послуг наведено в Методиці № 67.

*** Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

В яких же саме випадках потрібно звертатись до Мінцифри та як це правильно зробити? Розібратися з цим допоможе таблиця нижче.

Коли та що повідомляємо/погоджуємо з Мінцифри

Повідомляємо Мінцифри

Погоджуємо з Мінцифри

Закупівля товарів, робіт та послуг, які належать до сфери інформатизації, на суму менше 500 тис. грн

Закупівля товарів, робіт та послуг, які належать до сфери інформатизації, на суму більше 500 тис. грн

Закупівля послуг з доступу до мережі Інтернет та персональних комп’ютерів для ЗЗСО за рахунок освітньої субвенції на суму менше 1 тис. грн

Закупівля послуг з доступу до мережі Інтернет та персональних комп’ютерів для ЗЗСО за рахунок освітньої субвенції на суму більше 1 тис. грн

Розпорядник надсилає Повідомлення про укладений договір (далі — Повідомлення). Форму Повідомлення наведено за посиланням:

forms.gle/ssUaV7eHUDmRSgNNA.

Мінцифри не надає відповіді на Повідомлення.

Розпорядник лише отримує на електронну адресу, зазначену при заповненні форми, підтвердження про заповнення форми Повідомлення.

Перевірити внесену інформацію можна в таблиці «Повідомлення про укладені договори 2021-2022»

Розпорядник надсилає такі документи, як:

1) техніко-економічне обґрунтування;

2) проєкт договору.

Відповіді на запити Мінцифри надсилає на електронну адресу установи.

Максимальний строк погодження — 45 календарних днів. Тому документи необхідно направляти заздалегідь

Для реєстрації зобов’язань та оплати за договором до Казначейства подаємо доказ відправлення відповідного Повідомлення (наприклад, скріншот частини таблиці із зазначенням порядкового номера свого Повідомлення в таблиці) чи отримання погодження від Мінцифри (наприклад, отриманий лист). Також подаємо договір та документи для оплати з урахуванням строків, установлених Порядком № 309****

**** Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309.

Як уникнути ризиків?

Разом із тим наразі багато розпорядників при реєстрації зобов’язань за договорами про закупівлю товарів та послуг, які належать до сфери інформатизації, отримують відмову в реєстрації таких документів від Казначейства. При цьому головний аргумент казначеїв — відсутність у системі закупівель інформації про закупівлю (ідентифікатор про закупівлю). За загальними правилами, прописаними в Порядку № 309, таку інформацію розпорядники зазначають у Реєстрі бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів у графі «інформація про закупівлю».

Але в умовах воєнного стану замовники можуть здійснювати закупівлі товарів та послуг за спрощеним механізмом згідно з постановою № 169*****. Так, інформацію про такі закупівлі замовники не вносять до річного плану та не оприлюднюють в електронній системі звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ). Звісно, інформація про таку закупівлю через деякий час після скасування воєнного стану потрапить до ЕСЗ (ідеться про закупівлі вартістю понад 50 тис. грн). Але, як не крути, а на момент реєстрації зобов’язань за такими договорами замовники не мають такої інформації.

***** Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану, затверджені постановою КМУ від 28.02.2022 № 169.

Як уникнути непорозумінь із Казначейством?

По-перше, при реєстрації зобов’язання за договором про закупівлю товарів та послуг, які належать до сфери інформатизації, достатньо зробити посилання на постанову № 169. Для цього зазначте у графі «інші суттєві умови» — «постанова від 28.02.2022 № 169».

По-друге, варто знати: при реєстрації зобов’язань за договорами, укладеними згідно з постановою № 169, казначеї взагалі не повинні переглядати документи, розміщені в ЕСЗ, чи перевіряти їх наявність в ЕСЗ. І це не наші висновки. Про це чітко зазначили фахівці Казначейства у своєму листі «Рекомендації щодо застосування у роботі положень постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169» від 07.03.2022 № 18-07-08/4497 (ср. USER_SHOW_ID). Тож при обґрунтуванні своїх дій ви можете сміливо посилатися на зазначений лист. Якщо ж цих аргументів буде замало, наполягайте на оформленні офіційної відмови в реєстрації зобов’язань із посиланням на відповідний документ.

Бюджетна бухгалтерія, червень, 2022/№ 21

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі