Експертиза та реєстрація акта заміру норм витрат палива: за яким КЕКВ оплачувати?
Норми витрат палива для спецобладнання
Під час нормування витрат палива на роботу спеціального обладнання слід керуватися приписами Методрекомендацій*.
Так, згідно з п. 2.2 цих Методрекомендацій для роботи спеціального обладнання, яке встановлюється на автомобілі, норми витрат палива для якого не увійшли до Базових норм витрат*, допускається застосувати технологічні норми, наведені в документації заводу-виробника обладнання, або розрахувати їх з використанням технічних даних, наведених у цій документації.
* «Базові норми витрат» (доповнення до Методичних рекомендацій з нормування витрат палива, електричної енергії, мастильних, інших експлуатаційних матеріалів автомобілями та технікою).
Можливість установлення тимчасової норми витрати палива розглядає комісія, створена з не менш як трьох фахівців суб’єкта господарювання. Результати розгляду оформлюють актом за формою згідно з додатком 5 до Методрекомендацій.
При цьому, якщо в технічній документації заводу-виробника обладнання відсутні норми або технічні дані, необхідні для їх розрахунку, комісія проводить контрольні заміри витрати палива. Порядок проведення таких замірів визначено у п.п. 2.2.2 Методрекомендацій.
Результати замірів оформлюють актом за формою згідно з додатком 6 до Методрекомендацій, усереднюють і пропонують для застосування як тимчасову норму витрати палива.
Один завірений примірник акта зі встановлення тимчасової норми витрати палива на роботу спецобладнання або на пробіг під час виконання спеціальної роботи на основі розрахунків або замірів необхідно надіслати на розгляд до ДП «ДержавтотрансНДІпроект» для перевірки. В подальшому цей акт проходить реєстрацію та повертається суб’єкту.
Зауважте: тимчасова індивідуальна норма витрат палива набуває чинності після її реєстрації в ДП «ДержавтотрансНДІпроект» та затвердження наказом (розпорядженням) керівника або уповноваженої особи суб’єкта.
Саме про послуги з експертизи замірів та реєстрацію акта в ДП «ДержавтотрансНДІпроект» йдеться у запитанні нашого читача.
До речі, форма Договору приєднання (оферта) про надання послуг / виконання робіт, що визначає стандартні умови щодо надання послуг / виконання науково-технічних робіт з «Проведення експертизи та реєстрації акта заміру (розрахунку) зі встановлення тимчасової індивідуальної норми витрати палива на роботу спеціального обладнання чи спеціального автомобіля» (далі — Договір) наведена на офіційному сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроект».
В яку чергу провести видатки?
Черговість проведення видатків у період дії воєнного стану визначено Порядком № 590*.
Першочерговими незмінно залишаються видатки на національну безпеку та оборону. Тоді як переважна більшість видатків проводиться у другу чергу згідно з переліком, наведеним у п. 19 Порядку № 590.
Проте проаналізувавши видатки другої черги, бачимо, що видатків на проведення експертизи та реєстрацію акта заміру (розрахунку) зі встановлення тимчасової індивідуальної норми витрати палива на роботу спеціального обладнання серед них, на жаль, немає.
Таким чином, зазначені видатки можуть бути проведені лише у третю чергу.
Втім, не забувайте, що будь-які товари, роботи і послуги можна оплатити у другу чергу під час реалізації проєктів, виконання програм допомоги за підтримки ЄС, урядів іноземних держав, іноземних фінансових та донорських установ і міжнародних фінорганізацій, у т. ч. на умовах співфінансування.
За яким КЕКВ?
Який же КЕКВ слід застосувати під час планування та проведення видатків на експертизу та реєстрацію акта заміру (розрахунку) зі встановлення тимчасової індивідуальної норми витрати палива на роботу спецобладнання?
Традиційно, у питаннях застосування КЕКВ виходимо з економічної суті платежу та керуємося Інструкцією № 333*.
Та цього разу також звернемося до листа Держказначейської служби від 07.06.2024 № 15-12-12/12583 (ср. USER_SHOW_ID).
Так, у цьому листі фахівці Казначейства наголошують, що такі видатки слід планувати і здійснювати за:
— КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» — у разі виготовлення експертних висновків, рекомендацій тощо (п.п. 2.2.4 Інструкції № 333);
— КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм» — у разі створення науково-технічної продукції (п.п. 2.2.8.1 Інструкції № 333).
При цьому згідно з п. 1.1 Договору результатом послуг / робіт є науково-технічна продукція — зареєстрований після розгляду в ДП «ДержавтотрансНДІпроект» акт заміру (розрахунку).
З огляду на це, видатки на проведення експертизи та реєстрацію акта заміру (розрахунку) зі встановлення тимчасової індивідуальної норми витрати палива на роботу спеціального обладнання слід планувати і здійснювати за КЕКВ 2281.
Висновки
- Якщо в технічній документації заводу-виробника спеціального обладнання відсутні норми або технічні дані, необхідні для їх розрахунку, комісія проводить контрольні заміри витрати палива. Результати оформлюються актом установленого зразка.
- Один завірений примірник акта необхідно надіслати на розгляд до ДП «ДержавтотрансНДІпроект» для перевірки. В подальшому цей акт проходить реєстрацію та повертається суб’єкту.
- Видатки на проведення експертизи та реєстрацію акта заміру (розрахунку) зі встановлення тимчасової індивідуальної норми витрати палива на роботу спеціального обладнання можуть бути здійснені лише у третю чергу.
- Видатки на експертизу та реєстрацію акта заміру (розрахунку) зі встановлення тимчасової індивідуальної норми витрати палива на роботу спеціального обладнання слід планувати і проводити за КЕКВ 2281.
Бюджетна бухгалтерія, травень, 2025/№ 18