Інформація по темі "" | Публікації по тегу
17.05.23
547 0
Друкувати
Обране

Придбання пального для косарки: який КЕКВ застосувати?

Сезон косіння трави на прибудинкових територіях уже розпочався. З огляду на це, у бухгалтерів бюджетних установ виникають запитання, пов’язані з експлуатацією газонокосарок. Тож пропонуємо разом розібратися, за яким саме КЕКВ слід спланувати та здійснити видатки на придбання пального для косарок.

В яку чергу проводити видатки?

В умовах воєнного стану передусім необхідно з’ясувати, в яку чергу можливо проводити видатки на придбання пального для косарки. Для цього слід звернутися до норм Порядку № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Так, у другу чергу можна проводити видатки на придбання пально-мастильних матеріалів (талонів) як за кошти загального, так і за кошти спеціального фонду. Це передбачено п. 19 Порядку № 590.

При цьому не зазначено, для яких саме цілей буде використовуватися таке пальне. Тож придбавати пальне для косарок цілком можливо у другу чергу.

Який КЕКВ застосувати?

Під час обрання КЕКВ, традиційно, виходимо із економічної суті платежу та керуймося Інструкцією № 333*.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Видатки на придбання пально-мастильних матеріалів, талонів, смарт-карток (у т. ч. для транспортних засобів спецпризначення) слід планувати та здійснювати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».

Таким є припис п.п. 2.2.1 Інструкції № 333.

Натомість за КЕКВ 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» передбачено здійснення оплати інших енергоносіїв, які використовуються в процесі виробництва теплоенергії або іншого виду енергії (п.п. 2.2.7.5 Інструкції № 333).

Косарки до пристроїв, які виробляють енергію, не належать.

Таким чином, видатки на придбання пального для косарок слід планувати і здійснювати за КЕКВ 2210.

Причини відмови в оплаті

Враховуючи запитання читача, звернемо також увагу на причини, за яких орган Казначейства має право відмовити в оплаті платежу. Адже для відмови у проведенні платежів орган Казначейства повинен мати вагомі аргументи.

Конкретні випадки, коли фахівці цього органу можуть відмовити у прийнятті платіжної інструкції, прописані для бюджетних організацій, які фінансуються з держбюджету, — у п. 11.8 Порядку № 1407*. А для установ, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, такі випадки чітко визначені п. 10.8 Порядку № 938**.

* Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Мінфіну від 24.12.2012 № 1407.

** Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Мінфіну від 23.08.2012 № 938.

Дійсно, в обох цих Порядках є така підстава для відмови у прийнятті та виконанні платіжної інструкції, як невідповідність зазначеного КЕКВ економічній характеристиці платежу.

Тож неправильно визначений КЕКВ у «платіжці», направду, може стати перешкодою для проведення платежу.

У такому разі орган Казначейства повертає платіжну інструкцію без виконання розпоряднику, від якого вона надійшла, не пізніше наступного робочого дня.

Однак у випадку читача, як ми вже зазначили, КЕКВ застосовано абсолютно правильно. Тож вважаємо, що підстав для повернення платіжної інструкції через невідповідність зазначеного КЕКВ економічній характеристиці платежу немає.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі