Інформація по темі "" | Публікації по тегу
26.11.15
51219 9
Друкувати
Обране

Повідомлення про прийняття працівника: життєві ситуації

Тема повідомлення про прийняття працівника не втрачає своєї актуальності. Це зрозуміло, адже з ним пов’язані «драконівські» штрафи, а ситуації на практиці бувають різними. Відповіді на найделікатніші запитання наводимо на сторінках нашого видання.


Бухгалтер 911 Автор: Ірина Ярошенко • експерт з питань оплати праці, buhgalter911@mail.ua

роботодавцям на замітку

Форма Повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі — Повідомлення) наведена в  додатку до постанови № 413*. Його подають до податкової до того, як допустити нового працівника до роботи. Якщо не подати це Повідомлення або подати його несвоєчасно, то доведеться сплатити чималий штраф — подробиці читайте в журналі «Бухгалтер 911», 2015, № 38, с. 5. Ну а тепер відповідаємо на ваші запитання.

Порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу, затверджений постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413.

Якщо новачок не Вано, а Ваня 

У Повідомленні допущено помилку в імені прийнятого працівника. Чи можна виправити помилку та чи можуть за це оштрафувати?

Ситуація з Повідомленням склалася неоднозначна. Його приймають податківці, але вони не консультують з питань заповнення та подання цього документа. Зокрема, в категорії 301.01 ЗІР є декілька консультацій, в яких прямо зазначено, що роз’яснення з цього питання — це компетенція Мінсоцполітики.

Профільне Міністерство також залишається небагатослівним. Хоча нещодавно Мінсоцполітики не змогло «втримати язик на зашморзі» і висловилося на предмет виправлення в листі від 09.10.2015 р. № 1336/13/84-15. Як і очікувалося, «виправний» рецепт такий.

Крок 1. Скасовуємо неправильні дані. Для цього формуємо Повідомлення з типом документа «скасовуюче» з помилковими даними на працівника.

Крок 2. Уносимо правильні відомості. Формуємо Повідомлення з типом документа «початкове» з правильними відомостями на такого працівника.

Крок 3. Подаємо обидва повідомлення податківцям. 

Так можна виправити помилки в персональних даних працівника, а також в категорії особи, реквізитах наказу про прийняття на роботу та/або даті прийняття на роботу.

Що стосується штрафу, то, на нашу думку, якщо допущені помилки виправлені, ним можна не перейматися. Сподіваємося, Держпраці дотримуватиметься такої самої позиції.

Тут уже працює, а там ще не звільнений 

Працівник, прийнятий за основним місцем роботи, став до виконання обов’язків 19.11.2015 р. (наказ оформлено 16.11.2015 р., Повідомлення подано 17.11.2015 р.). Однак з’ясувалося, що з попереднього (основного) місця роботи він звільнений 23.11.2015 р. Що робити?

Така ситуація могла виникнути в тому випадку, якщо ви прийняли працівника без трудової книжки (наприклад, під чесне слово, що він принесе її пізніше). У результаті цього сталося так, що з попереднього основного місця роботи він ще не був звільнений, а у вас вже працевлаштований. При цьому ви цілком справедливо подали Повідомлення (щодо термінів подання претензій також немає).

Як же виправити ситуацію? Пропонуємо діяти так.

1. На період, поки працівник «сидів на двох стільцях», оформляєте його у вас як сумісника. Для цього він вам «заднім числом» подає заяву про прийняття на роботу за сумісництвом з 19.11.2015 р. Ви вносите зміни до наказу про прийняття на роботу.

2. Коригуєте відомості, зазначені в Повідомленні на цього працівника, а саме у графі 4 «Категорія особи» замінюєте «1 — наймані працівники з трудовою книжкою» на «2 — наймані працівники без трудової книжки».

Для цього формуєте «скасовуюче» Повідомлення з помилковими даними на цього працівника (з кодом «1» у графі 4) і «початкове» Повідомлення з правильними даними на цього працівника (з кодом «2» у графі 4).

Обидва повідомлення подаєте податківцям.

3. Отримуєте від працівника заяву про переведення з місця роботи за сумісництвом на основне місце роботи з 24.11.2015 р. Видаєте відповідний наказ.

Зміну статусу «сумісництво — основне місце роботи» можна оформити саме як переведення, щоб уникнути необхідності подання Повідомлення про укладення трудового договору за основним місцем роботи і, як наслідок, — штрафів за його несвоєчасне подання**.

** Вам стане цікавою стаття «Зміна статусу: основний працівник  сумісник та іже з ним» у журналі «Бухгалтер 911», 2015, № 21.(ср. 031233400)

Паперове Повідомлення — якщо новеньких не більше 5 

Працівник завтра стає до роботи. З технічних причин подати Повідомлення в електронній формі не вдається. Чи можна це зробити в паперовому вигляді?

Потішимо: така можливість є, але скористатися нею можуть не всі. Так, у  постанові № 413 зазначено, що роботодавець може подати Повідомлення:

— засобами електронного зв’язку з використанням ЕЦП відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

— на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

— тільки на паперових носіях, якщо трудові договори укладені не більше ніж з 5 особами.

І ось тут приємний сюрприз від податківців (див. лист ДФСУ від 05.10.2015 р. № 21095/6/99-99-17-03-03-15). У вас приймуть Повідомлення в паперовому виді (без електронного дубліката), якщо в ньому буде зазначено інформацію про прийняття на роботу не більше ніж 5 осіб. 

Скільки вже працює на підприємстві працівників, для податківців не має значення.

Студенти-практиканти, студенти-стажисти. Повідомляти чи..? 

Чи потрібно подавати Повідомлення, якщо студент стажується на підприємстві або проходить виробничу практику?

У категорії 301.01 ЗІР податківці при відповіді на таке запитання перевели стрілки на Мінсоцполітики. Ну що ж, спробуємо розібратися самі.

Стажисти. Робочі місця надаються стажистам на підставі спецдоговору про стажування, який є цивільно-правовим (ЦП) і предметом якого є стажування студента (учня), а не на підставі трудового договору, предметом якого є процес праці. Оплата виконаних стажистом робіт здійснюється на підставі акта здавання-приймання робіт, а не на підставі штатного розпису та Табеля обліку робочого часу (нарядів — для відрядників).

Із наведеного ми робимо висновок: стажист перебуває з підприємством у ЦП-відносинах. Отже, подавати на нього Повідомлення не потрібно. 

А ось якщо підприємство з якихось причин вирішить укласти з ним трудовий договір, Повідомлення не уникнути.

Практикант. Студенти, які згідно з угодою з ВНЗ прийняті для проходження практики на підприємстві, не є найманими працівникамитакого підприємства. Крім того, здебільшого ніякої роботи на базі практики вони не виконують, а продовжують навчальний процес відповідно до програми практики. Тому база практики студентам за період практики жодних виплат не нараховує.

У цьому випадку Повідомлення на студентів-практикантів не формуємо.

Але якщо на підприємстві є вакантні посади, робота на яких відповідає вимогам програми практики студентів, підприємство може (але не зобов’язано) прийняти їх на роботу за умови, що не менше 50 % часу буде відведено на підготовку за програмою практики ( п. 3.7 Положення № 93***). У цьому випадку із студентом укладається строковий трудовий договір, в якому слід вказати, що працівник працюватиме на умовах неповного робочого часу (адже половина його часу буде присвячена навчальному процесу).

*** Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затверджене наказом Міністерства освіти України від 08.04.93 р. № 93.

При прийняття на роботу за строковим трудовим договором подавайте Повідомлення.

А у нас тут нерезидент працює 

Приймаємо на роботу нерезидента. Чи потрібно подавати на нього Повідомлення?

Так, потрібно. Працюючи в Україні, іноземці мають рівні з громадянами України права та обов’язки в трудових відносинах, якщо інше не передбачене законодавством і міжнародними договорами України.

У  ст. 24 КЗпП зазначене, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням керівника підприємства, і повідомлення органу ДФСУ про прийняття на роботу. Зверніть увагу: будь-які уточнення/винятки, що це правило стосується тільки резидентів, відсутні.

Висновок: перш ніж допустити нерезидента до роботи за трудовим договором, не забудьте подати на нього Повідомлення.

buhgalter911@mail.ua

БУХГАЛТЕР 911, НОЯБРЬ, 2015/№ 48 

iFactor

 

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Оплата праці»



коментарі
(9)
Світлана
10.08.2016
Підкажіть,будь ласка, чи можна виправити помилку в категорії працівника ще за червень?
Інна
13.09.2016
Допоможіть будь ласка!!!!!!!!!!!!!! Принесли наказ про те,що19 вересня звільняють працівника, томущо виходе з відпустки по догляду основнй працівник, але в цьомуж ткаки наказі з 20 вересня цього працівника знову беруть на роботу на заміну відпустки іншого вихователя сроком на 5 днів і звільнять 25 вересня знову все в одному наказі?! Як здавати звіт по ЄСВ? Чи потрібно подавати повідомлення про прийняття, якщо звіт за вересень в якому буде звільнення ще не здано!!!!!
Олена
21.01.2017
У звязку з реорганізацією до ОТГ переводяться працівники реорганізованих сільских рад, чи потрібно по них подавати повідомлення про прийняття на роботу. Фактично вони залишаються на тих же самих посадах лише змінюється власник.
Вікторія
18.04.2017
Підскажіть...Наказ від 20.04 17, а перший робочий день 21.04.17 та повідомлення про прийняття подали також 21.04 17. Чи страшне це порушення? Чомусь ніхто евраховує можливості людейв селі та в місті, не завжди є можливість та кошти приїхати вчасно....
Тетяна
31.07.2017
повідомлення подали вчасно, накази та записи в трудовій книжці зроблено, але повідомлення не прийняте- збій компютера. Що робити? Повторно продавати?
Віра
21.11.2017
При виборах до місцевих рад селищна виборча комісія . чи потрібно подавати до податкової інспекції повідомлення про прийом на роботу членів виборчої комісії
Наталя
07.12.2017
коли ми формуємо «скасовуючу» та "початкову» ми створюємо звітну/нову звітну/чи уточнюючу?
Оксана
30.01.2018
Скажіть будь ласка, хто складає повідомлення про прийняття на роботу: відділ кадрів чи бухгалтерська служба?
Василь
09.01.2019
У звязку з реорганізацією до ОТГ переводяться працівники реорганізованих сільских рад, чи потрібно по них подавати повідомлення про прийняття на роботу.
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн