Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.02.21
366 0
Друкувати
Обране

Зустрічайте нові форми ПН і декларації з ПДВ

Форми ПН і декларації з ПДВ — оновлено. Такі зміни затверджені наказом № 7341.

1 Наказ Мінфіну «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» від 02.12.2020 р. № 734..

Отже, зазначеним наказом викладено у новій редакції форми:

— ПН, РК;

— декларації з ПДВ і додатків до неї;

— уточнюючого розрахунку.

Цей наказ набирає чинності з 1 числа місяця, наступного за місяцем офіційного опублікування. Тож нові форми діють вже з 1 березня 2021 року.

Нагадуємо: за правилами застосування нових форм уперше оновлену звітність подають за період, що настає за періодом оприлюднення. Таким є припис п. 46.6 ПКУ.

Так, наказ № 734 набирає чинності з 01.03.2021 р., за новою формою декларації слід звітувати за березень поточного року. Зробити це треба не пізніше 20 квітня. А ось за лютий 2021 року звітуємо ще за «старою» формою декларації.

Таким чином, уже з 1 березня 2021 року слід реєструвати ПН та РК за новою формою (незалежно від дати складання).

Анкета головбуха: не зволікайте з поданням

Анкету головбуха2 за 2020 рік треба подати до Казначейства до 1 квітня 2021 року.

2Анкета про виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень, додаток до Порядку проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень, затвердженого наказом Мінфіну від 01.12.2011 р. № 1537.

Нагадаємо: оцінюють головбухів, які обіймають посаду не менше року. Якщо через організаційні зміни головбух працює менше року, але фактично його посадові обов’язки не змінились, то його також оцінюють.

Оцінювання триватиме до 1 травня 2021 року. Результат може бути позитивним або незадовільним. Чим це «загрожує» бухгалтеру?

На жаль, за добру оцінку винагороди не передбачено. Хоча не заборонено вносити норму із «похвалою» у Положення про преміювання.

А от негативний результат може мати сумні наслідки. Аж до звільнення (див. лист Мінекономіки від 02.04.2020 р. № 3512-06/22256-07). Звичайно, можна оскаржити незадовільний результат оцінювання і пройти його повторно.

Усі подробиці проведення оцінки головбухів, а також приклад заповнення Анкети ви знайдете у журналі «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 9, с. 16; № 23, с. 13.

Форма документа та правила її подання не змінились.

Тук-тук! Хто там? — Зміни до НП(С)БО 128

Проєкт змін до НП(С)БО 1281 з’явився на офіційному сайті головного фіноргану ще торік у грудні. Аж ось світ побачив офіційний документ — наказ № 442.

1 Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 128 «Зобов’язання», затверджене наказом Мінфіну від 24.12.2010 р. № 1629.

2 Наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 128 «Зобов’язання» від 27.01.2021 р. № 44. На момент підготовки номера журналу наказ № 44 не опубліковано.

Тож зустрічайте НП(С)БО 128версія-2021, оновлена і доповнена.Що ж конкретно змінилося?

Уведено нові поняття «умовне зобов’язання» та «умовний актив». Вони прийшли на зміну старим добрим непередбаченим зобов’язанням та активам.

А от серед справжніх новинок визначення поточних і довгострокових зобов’язань. Зокрема, тепер у НП(С)БО 128 прописано:

поточні зобов’язання — це зобов’язання, які відповідають будь-якому з критеріїв:

а) як очікується, будуть погашені протягом операційного циклу;

б) підлягають погашенню протягом дванадцяти місяців після дати балансу; або

в) суб’єкт державного сектору не має безумовного права відстрочити погашення зобов’язання протягом дванадцяти місяців після дати балансу;

довгострокові зобов’язання — всі зобов’язання, які не є поточними зобов’язаннями.

Окрім того, Мінфін уточнив порядок визнання та оцінки зобов’язань.

Так, зобов’язання вважається поточним, якщо воно підлягає погашенню протягом 12 місяців з дати балансу.

Причому жодної ролі не грає первісний строк погашення. Немає значення навіть переоформлення зобов’язання на довгострокове. Звісно, за умови, що таку угоду (про переоформлення) було укладено після дати балансу і до затвердження фінзвітності. Натомість якщо установа-позичальник планує відстрочити погашення боргу на 12 і більше місяців після дати балансу, таке зобов’язання переходить у розряд довгострокових.

У разі отримання від позикодавця на дату звітності або раніше вимоги щодо сплати боргу через порушення умов довгострокового договору, зобов’язання автоматично перетворюється на поточне. Адже на дату балансу установа не може відстрочити погашення боргу на 12 або більше місяців.

Водночас зобов’язання вважається довгостроковим, якщо відстрочка платежу за зобов’язанням становить мінімум на 12 місяців з дати балансу.

Нагадаємо: для обліку непередбачених (потенційних) активів призначено позабалансовий субрахунок 041 «Непередбачені активи розпорядників бюджетних коштів». Тоді як непередбачені зобов’язання слід також обліковувати поза балансом на субрахунку 053 «Непередбачені зобов’язання розпорядників бюджетних коштів».

У свою чергу, розшифрування позабалансових рахунків здійснюється у розділі ХІІІ Приміток до річної фінансової звітності (форма № 5-дс).

До речі, поки що Мінфін не вніс відповідні корективи до Плану рахунків3 та форми № 5-дс.

3 План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.2013 р. № 1203.

Тож найближчим часом чекаємо на чергову порцію оновлень у сфері бухобліку для бюджетних установ.

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2021/№ 8

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі