Інформація по темі "" | Публікації по тегу
17.04.23
7131 0
Друкувати
Обране

Благодійний капремонт: чи проводити експертизу кошторисної документації?

Нашій установі фізособа — підприємець надає благодійну допомогу у вигляді робіт з капітального ремонту в будівлі установи. Ми будемо оприбутковувати таку допомогу на підставі акту приймання-передачі виконаних робіт. Чи потрібно нашій установі проводити експертизу кошторисної документації та складати декларації про початок робіт та про готовність до експлуатації об’єкта?

У разі реалізації проектів будівництва із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, незалежно від категорії складності об’єктів обов’язковій експертизі підлягає кошторисна частина проектної документації відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI і Порядку затвердження проектів будівництва та здійснення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 № 560.

Так, згідно із п.п. 3 п. 4 ст. 31 Закону № 3038 обов’язковій експертизі підлягають проекти будівництва об’єктів, які споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тис. грн, - щодо кошторисної частини проектної документації. Це ж прописано і в п. 10 Порядку № 560, але з уточненням, що під час дії воєнного стану обов’язковій експертизі підлягають проекти будівництва щодо кошторисної частини, якщо їх кошторисна вартість перевищує 1 млн. грн.

Під терміном «проект будівництва» слід розуміти проектну документацію на будівництво об’єктів та комплексів (будов), розроблену для нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту на таких стадіях проектування, як техніко-економічне обґрунтування, техніко-економічний розрахунок, ескізний проект, проект, робочий проект (п. 2 Порядку № 560).

Проекти будівництва, що реалізуються із залученням бюджетних коштів, а також кредитів, наданих під державні гарантії (крім випадків, передбачених законодавчими актами), за наявності відповідних рішень щодо їх залучення, затверджують виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, державні і комунальні підприємства, установи та організації - щодо об'єктів загальною кошторисною вартістю до 120 млн. грн.

Як визначено у п. 5 Порядку № 560 перед схваленням та затвердженням проектів будівництва у випадках, визначених ст. 31 Закону № 3038, проводиться експертиза проектів будівництва, а у випадках, визначених Законом України «Про інвестиційну діяльність» від 18.09.91 р. № 1560-XII, — державна експертиза інвестиційного проекту, складовою якого є проект будівництва.

Метою проведення експертизи проектів будівництва є визначення та перевірка якості проектних рішень шляхом виявлення відхилень від вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, зокрема щодо додержання нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, допустимого відсотка забудови земельної ділянки, гранично допустимої висоти будівництва та щільності населення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, енергозбереження, кошторисної частини проекту будівництва.

Експертиза є завершальним етапом розроблення проектів будівництва.

Експертна організація, яка проводить експертизу, визначається замовником будівництва.

Крім того, у п. 12 Порядку № 560 визначено, що замовником експертизи є:

— замовник будівництва;

— проектувальник, якщо це передбачено договором на виконання проектно-вишукувальних робіт.

В описаному у запитанні випадку замовником є благодійник, а ні бюджетна установа.

Більш того, у цьому випадку бюджетні кошти не витрачаються на проведення робіт із капремонту, адже такі роботи фактично здійснюються за рахунок благодійника. До бюджетної установи передаються вже виконані роботи.

Тож у цьому випадку бюджетна установа як отримувач благодійної допомоги у вигляді робіт з капремонту не повинна проводити експертизи та складати декларації.

Передача ремонтних робіт від благодійника до бюджетної установи здійснюється на підставі акта приймання-передачі виконаних робіт, до якого мають бути додані акти приймання виконаних підрядних робіт (форма № КБ-2в).

При цьому акт приймання-передачі ремонтних робіт підписується уповноваженими особами бюджетної установи та благодійником. Щодо актів приймання виконаних підрядних робіт (форма № КБ-2в), то уповноважені особи бюджетної установи їх не підписують. Це пояснюється тим, що договір на виконання ремонтних робіт укладається представниками благодійника та підрядної організації без участі установи.

 

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі