Інформація по темі "" | Публікації по тегу
10.11.21
3441 0
Друкувати
Обране

Лампи освітлення: особливості обліку та утилізації

Світлана Замазій
Світлана Замазій шеф-редактор порталу buhgalter.com.ua
Без штучного освітлення на сьогодні обійтися практично неможливо. Щоб ним користуватися, кожна установа має забезпечити себе освітлювальними лампочками. На сьогодні є ціла низка видів таких лампочок. Особливою популярністю користуються люмінесцентні лампи, які є більш економічними, ніж звичайні лампи розжарювання. Як вести облік таких активів в установі дізнаєтесь з цієї статті.


Види ламп  

Перш ніж розбирати правила обліку ламп, необхідно з’ясувати, якими ж вони бувають.

1. Лампи розжарювання.

Принцип їх роботи полягає у тому, що за допомогою електричної енергії у лампі нагрівається нитка розжарювання, яка і випромінює світло. Коштує вона дешево, але споживає багато енергії. Строк її використання досить малий й коливається зазвичай від 500 до 1500 год.

2. Галогенні лампи.

Ці лампи за своєю конструкцією схожі на лампи розжарювання. Відрізняються від них тільки тим, що для випромінювання світла в них використовують інертний газ або пар галогенів (зазвичай фтору, хлору, брому або йоду). Їх термін служби складає від 2000 до 3000 год.

3. Люмінесцентні та компактні люмінесцентні лампи.

Ці лампи за своєю конструкцією доволі сильно відрізняються від ламп розжарювання і в чомусь схожі із галогенними лампами. Річ у тім, що для створення світла замість вольфрамової нитки розжарювання використовують пари. Але на відміну від галогенних ламп у люмінесцентних використовують пари ртуті, що знаходяться у скляній колбі і палають під дією електричного струму.

Люмінесцентні лампи на 80 % економніші у порівнянні зі звичайними лампочками. Рівень їх енергоспоживання перебуває десь на тому ж рівні, що у галогенових ламп. Водночас термін служби люмінесцентних ламп складає від 6000 до 15000 год. Ці лампи містять невелику кількість парів ртуті, а отже токсичні, тому правила їх використання та утилізації є доволі специфічні (про це поговоримо нижче).

4. Світлодіодні лампи.

У них світло виникає не через вольфрамову нитку чи пари, а через проходження струму через світлодіоди.

Серед світлодіодних лам виділяють в окрему категорію філаментну лампу — це світлодіодна лампа особливого типу, яка зовні дуже нагадує лампу розжарювання, має таку ж прозору скляну колбу, але всередині розташована не вольфрамова нитка, а світлодіоди особливої конструкції, які за своїм виглядом нагадують нитки.

Світлодіодні лампи характеризуються найнижчим енергоспоживанням при доволі значному випромінюванні світла, довгим періодом роботи, гарною передачею кольору, але мають у порівнянні з іншими лампами високу ціну. Термін їх служби складає близько 50000 год.

Перевагою цих ламп також є те, що вони є найекологічнішими джерелами світла. Вони не мають небезпечних матеріалів, тому не створюють небезпеки при виході з ладу.

Кожна установа сама має вирішувати, які лампи їй слід вибрати для використання у своїй господарській діяльності, з огляду на їх вартість, енергоспоживання і строк служби.

Від цих трьох характеристик буде залежати не тільки вибір виду лампи, а і спосіб їх обліку.

Увага! Під час вибору ламп бюджетні установи мають враховувати вимоги розпорядження КМУ «Про здійснення заходів щодо скорочення споживання електричної енергії бюджетними установами» від 16.10.2008 р. № 1337-р.

Згідно з цим розпорядженням бюджетні установи зобов’язані застосовувати у приміщеннях і на територіях, на яких вони розміщені, енергоефективні освітлювальні прилади (насамперед вітчизняного виробництва) під час заміни ламп розжарювання, що вийшли з ладу, після повного використання раніше закуплених.

Також під час проведення капітальних і поточних ремонтів будинків та споруд енергетичного господарства необхідно встановлювати лише енергоефективні освітлювальні приладі, на які видано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи Держпродспоживслужби про можливість їх застосування.

Отже, з огляду на це, звичайні лампи розжарювання не повинні закуповуватися та використовуватися бюджетними установами. Галогенні також під питанням. В пріоритеті люмінесцентні та світлодіодні лампи (LED-лампи). Але останні дорожчі. 

Що в бухобліку? 

Практично всі лампи денного світла (крім світлодіодних ламп) мають строк використання до одного року. Це стосується і люмінесцентних ламп. У них мінімальний поріг використання складає близько 6000 год. Якщо припустити, що ці лампи будуть експлуатувати цілу добу (24 год), то строк експлуатації цих ламп до року не дотягує.

Враховуючи це, а також їх порівняно невелику вартість, такі активи логічно в обліку відносити до запасів.

Відображати лампи як самостійне джерело світла (на стелі, на стінах, деінде) слід на рахунку 1812 «Малоцінні та швидкозношувані предмети» як господарські матеріали, що використовуються для поточних потреб установи.

МШП списують з балансу на витрати в тому ж періоді, коли їх було передано в користування. Для списання ламп-запасів складають накладну або інший документ, що засвідчує їх видачу з місця зберігання.

В подальшому їх обліковують тільки кількісно в довільній формі за місцями експлуатації і відповідними особами протягом строку їх фактичного використання (п. 9 розд. IV НП(С)БО 123 «Запаси»).

Завдяки цьому, по-перше, підтверджується достовірність даних про оприбуткування та списання на витрати МШП.

По-друге, ведеться оперативний облік з метою уникнення факту втрати, пошкодження тощо та віднесення за потреби відповідних витрат на винну особу.

Зустрічаються також лампи, які є складовими певного обладнання, споруди, транспортних засобів, їх можуть встроювати в меблі. У такому разі лампи, які купуються для заміни спрацьованих, можна обліковувати як запчастини на субрахунку 1515 «Запасні частини». Це передбачено Порядком застосування Плану рахунків бухобліку в держсекторі.

Тобто цей Порядок допускає два варіанти обліку таких ламп — як самостійний об’єкт з коротким строком служби або як частина іншого об’єкта (запчастина).

Який з рахунків запасів обрати — вирішуйте самі залежно від того, з якою метою ви оприбутковуєте ту чи іншу лампу.

Що ж стосується світлодіодних ламп, то оскільки строк їх експлуатації перевищує рік, правильно буде такі активи визнавати не запасами, а відносити до малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) та обліковувати на субрахунку 1113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи».

Підтвердження цього висновку можна відшукати у НП(С)БО 121 «Основні засоби» та Методрекомендаціях з бухобліку основних засобів суб'єктів держсектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. № 11, де говориться, що до МНМА потрапляють активи, які експлуатуються довше ніж рік.

Пам’ятайте про те, що активам, визнаним МНМА, слід присвоїти номенклатурні номери, проводити їх щорічну інвентаризацію, вести на них інвентарну картку обліку, нараховувати амортизацію при введенні в експлуатацію (50 %) і при списанні з балансу (50 %), оформляти акт їх введення в експлуатацію і акт списання за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 13.09.2016 р. № 818.

Планувати та здійснювати видатки на придбання усіх типів ламп (як тих, що будуть обліковуватись як запаси, так і тих, що потраплять до МНМА), слід за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». 

Лампи — небезпечні відходи? 

Після того як лампи вийшли з ладу, вони визнаються відходами. А отже, їх слід передати комунальному або спеціалізованому підприємству на утилізацію. Це правило стосується усіх без винятку ламп.

Більшість ламп є побутовими відходами, які можна викидати на смітник. Зокрема це звичайні лампи накалювання, галогенні, світлодіодні. За можливості бажано розібрати їх на складові (скло, метал, пластик), щоб сортувати сміття. Але на нормативному рівні поки що такої вимоги нема.

Пам’ятати слід тільки про головне: після того, як вийдуть з ладу люмінесцентні лампи, вони, на відміну від інших видів ламп, стають не простими побутовими відходами, а небезпечними відходами.

Річ у тім, що, як було сказано вище, у люмінесцентних лампах міститься ртуть, яка апріорі робить такі лампи небезпечними не тільки для навколишнього середовища, а і для людей.

Про те, що люмінесцентні лампи є небезпечними відходами, вказують Класифікатор відходів ДК 005-96, відповідно до якого люмінесцентні лампи віднесено до коду 7710.3.1.26 «Лампи люмінесцентні та відходи, які містять ртуть, інші зіпсовані або відпрацьовані», та п. 17 розд. А Жовтого переліку відходів, затвердженого постановою КМУ від 13.07.2000 р. № 1120, згідно з якими такі відходи віднесено до небезпечних як відходи, що містять ртуть.

Отже, з цього випливає, що просто викинути у смітник такі лампи не можна. З ними слід поводитися як із небезпечними відходами.

Їх потрібно здавати на переробку спеціалізованим компаніям, що одержали ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (ч. 9 ст. 351 Закону України «Про відходи» від 05.03.98 р. № 187/98-ВР).

У зв’язку з цим установа може понести видатки на оплату послуг з утилізації та з транспортування (якщо у вашому населеному пункті немає відповідних точок прийому відходів). Такі видатки слід передбачати в кошторисі та проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)». В обліку це будуть витрати поточного періоду (Дт субрахунку 8013 або 8113).

Утилізовувати люмінесцентні лампи можна не одразу. Можна деякий час почекати, поки накопичиться певна кількість таких відходів, щоб мінімізувати вартість транспортування. Але пам’ятайте, що таке зберігання не має бути безстроковим. Справа в тому, що згідно з ч. 3 ст. 34 Закону про відходи не підлягає ліцензуванню накопичення суб’єктом господарювання утворених ним небезпечних відходів, якщо протягом року з дня утворення передають небезпечні відходи суб’єктам господарювання, що мають ліцензію на поводження з небезпечними відходами.

Зберігати відпрацьовані лампи слід з дотриманням технологічних вимог виробника. Тобто відпрацьовані люмінесцентні лампи здають із місця використання на склад із записом у журналі обліку.

У зв’язку з відсутністю спеціально розробленої форми журналу обліку відпрацьованих ламп установи можуть вести такий журнал у довільній формі. Головне, щоб за допомогою цього документа була забезпечена можливість перевірки даних про кількість відходів, що утворилися, та своєчасність передачі їх на утилізацію спеціалізованим підприємствам. Такий журнал може виглядати так: 

                           ЖУРНАЛ ОБЛІКУ ВІДПРАЦЬОВАНИХ ЛАМП 

№ з/п

Найменування

Кількість

Надійшло на зберігання
(дата, відповідальна особа)

Передано на утилізацію
(дата, підстава)

1

Лампа люмінесцентна 40 Вт

10 шт.

05.09.2021 р. накладна № 123
Савенко

08.11.2021 р. договір № 25 від 11.01.2021 р.

2

Лампа люмінесцентна 60 Вт

35 шт.

04.10.2021 р. накладна № 135
Савенко

08.11.2021 р. договір № 25 від 11.01.2021 р.

 

Контроль та облік за відпрацьованими лампами в установі, у тому числі й ведення журналу обліку відпрацьованих ламп, повинна здійснювати відповідальна особа, призначена наказом керівника установи.

Лампи, які були у використанні, складають в упаковки заводу-виробника. До того ж складають досить щільно, щоб не допустити їх биття при переміщенні.

Відпрацьовані лампи зберігають у складському приміщенні при температурі від +3 °С до +40 °С і відносній вологості повітря 80 % та відсутності в ньому кислотних парів, які шкідливо діють на матеріали ламп.

Якщо лампу пошкоджено (розбито), то необхідно ретельно зібрати залишки ртуті гумовою грушею, помістити у металевий ящик і закрити кришкою, а місце, де була розбита лампа, промити марганцевокислим калієм.

За неналежне поводження з відходами можна потрапити під адмінвідповідальність за ст. 82 КУпАП. За таке порушення накладають адмінштраф на посадових осіб від 850 до 1700 грн.

А за передання відходів з порушенням установлених правил на зберігання, оброблення або видалення підприємствам чи організаціям, що не мають відповідного дозволу на проведення цих операцій, посадовим особам загрожує штраф від 34 до 85 грн (ст. 825 КУпАП).

Якщо ж неналежне поводження з відходами призвело до забруднення навколишнього середовища, то притягти винних можуть не тільки до дисциплінарної, адміністративної чи цивільної відповідальності, а і до кримінальної. 

Чи сплачувати екоподаток за розміщення? 

Сплачувати екоподаток у випадку утворення відпрацьованих люмінесцентних ламп звичайній установі не слід.

Річ у тім, що сплачують його тільки ті суб’єкти, які здійснюють розміщення відходів, тобто здійснюють постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів (п.п. 14.1.223 ПКУ).

Оскільки звичайна установа максимум — це тимчасово зберігає у себе відпрацьовані люмінесцентні лампи до моменту передачі їх на утилізацію, то сплачувати екоподаток вона не повинна.

Податківці також погоджуються з цим. Водночас вони висувають одну додаткову умову. На їх погляд, звільнення діє за умови наявності договору на видалення та утилізацію відходів із суб’єктами господарювання (комунальними або спеціалізованими підприємствами тощо), в якому визначаються терміни передачі відходів на утилізацію та захоронення.

Такої вимоги в ПКУ не існує. Але оскільки без договору лампи не вдасться передати на утилізацію, то виконати цю умову дуже легко. 

Приклад бухобліку придбання, експлуатації та утилізації ламп 

Бюджетна установа (неплатник ПДВ) придбала:

  • 10 люмінесцентних ламп за ціною 60 грн, які планується обліковувати як МШП, на загальну суму 600 грн;
  • 4 люмінесцентні лампи за ціною 20 грн, які призначені для заміни відповідних елементів у обладнанні (планують обліковувати як запчастини), на загальну суму 80 грн;
  • 5 світлодіодних ламп за ціною 100 грн, які планують обліковувати як МНМА, на загальну суму 500 грн.

Відразу ж після придбання було встановлено 3 лампи — МШП, 4 лампи — запчастини та 2 світлодіодні лампи.

Відповідно, 7 шт.люмінесцентних ламп, що перегоріли, а також 10 ламп, що тимчасово зберігались для утилізації, передано спеціалізованому підприємству. Витрати на утілізацію ламп склали 170 грн.

Усі розрахунки проведено коштами загального фонду кошторису. 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума, грн

№ м/о

дебет

кредит

1

Оприбутковано лампи на підставі накладної:

як МШП

1812

6211

600

6

як запчастини

1515

6211

80

6

як МНМА

1312

6211

500

6

2

Передано в експлуатацію лампи – МШП на підставі накладної

8013

1815

180

13

3

Передано в експлуатацію лампи – МНМА (складено Акт введення в експлуатацію)

1113

1312

200

17

Одночасно

5411

5111

200

17

Нараховано першу половину зносу при передачі у використання (200 x 50 %)

8014

1412

100

17

4

Використано лампи – запчастини, про що складений Акт списання запасів

8013

1515

80

13

5

Нараховано вартість послуг з утилізації на підставі Акту виконаних робіт

8013

6211

170

6

6

Отримано бюджетні асигнування на придбання ламп – МШП, ламп – запчастин та на оплату послуг з утилізації

2313

7011

850

2

7

Отримано бюджетні асигнування на придбання ламп - МНМА

2313

5411

500

2

8

Проведено розрахунок з постачальником ламп

6211

2313

1180

2, 6

9

Проведено розрахунок зі спеціалізованим підприємством за утилізацію ламп

6211

2313

170

2, 6

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн